Netflix via app op next mini - bekabeld,
netflix start op, kies profiel, kies wat ik wil zien.
Tot zo ver geen probleem.
Dan start het afspelen en na +/- 1 minuut valt het beeld volledig weg - TV geeft aan dat er geen hdmi signaal is.
Na ongeveer 2 seconden komt hij dan weer terug en begint weer met afspelen.
Vervolgens een paar minuten later staat het beeld stil.
Een keer op pauze drukken en dan weer op play en het onbezorgde kijken kan beginnen.
Dit is niet een incident, maar werkelijk iedere keer weer als we netflix kijken.
Het maakt daarbij (uiteraard) niet uit waar we naar kijken.
Heel benieuwd of er ervaringen mee zijn en beter, oplossingen.
Bedankt, groet, Marco
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dan staat in de instellingen framerate aanpassen op aan.
TV's kunnen aangeven dat het signaal dan weg is.
Amerikaanse Netflix films en documentaires en series hebben origineel 24 frames per seconde en dan moet de Next/TV met 50 frames, zich aanpassen en dat gaat gepaard met even zwart beeld.
Zet je framerate aanpassen op uit, dan kan het zijn dat je telkens een flikkering ziet als de TV/beeldscherm zichzelf niet aan kan passen door een frame tekort even vast te houden.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wij hebben soortgelijke problemen met Netflix alleen de melding geen hdmi signaal nog niet gezien.
Meestal als wij een serie of een film starten krijgen wij na een paar seconden een zwart beeld en soms gaat de film of de serie weer gewoon verder en soms kunnen we verder kijken als we de film stoppen en starten ??
Volgens mij zijn ze bezig met de Netflix app want voorheen hadden wij na een zwart beeld dat de next (type arris) opnieuw gestart moest worden maar dit probleem hebben wij niet meer.
Dan staat in de instellingen framerate aanpassen op aan.
TV's kunnen aangeven dat het signaal dan weg is.
Amerikaanse Netflix films en documentaires en series hebben origineel 24 frames per seconde en dan moet de Next/TV met 50 frames, zich aanpassen en dat gaat gepaard met even zwart beeld.
Zet je framerate aanpassen op uit, dan kan het zijn dat je telkens een flikkering ziet als de TV/beeldscherm zichzelf niet aan kan passen door een frame tekort even vast te houden.
Ik heb het aangepast en zie op dit moment geen zwart beeld bij het starten van een film, ik laat het weten als het toch nog weer een keer voorkomt.
Maar in iedergeval bedankt voor de tip.
@brokling Je hebt nu wel kans op flikkeringen in beeld, omdat er iedere seconde 2 frames gemist worden door de TV.
Ik laat het weten.
Wel ben ik benieuwd of meer mensen hier last van hebben en het is bij ons met andere streaming diensten nog niet voorgekomen alleen bij Netflix.
@brokling Veel mensen melden dit, maar hebben er over het algemeen geen last van, want het is een technische mogelijkheid die je hebt en aanvaard als je op TV de 24 frames wilt zien of dat je de keuze maakt voor 50 frames met mogelijk een hapering in beeld.
Alleen Netflix geeft Amerikaanse films en series door met de originele frames van 24 stuks per seconde en dat is dan heel mooi helder in Dolby Vision beeld en met Dolby Atmos geluid.
Dank @Bert - duidelijk en bedankt voor het heldere antwoord.
Ik heb wel eerst gezocht of er andere meldingen waren voordat ik dit topic startte -gezocht op netflix.
Meldingen hierover heb ik niet gevonden.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.