1
Vraag
2
Reacties
bas_otten

Gedreven Raadgever
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Haperend beeld en en problemen met terugkijken bij Pace mediabox

Beste Ziggo,

Ik heb al enige tijd last van het volgende:

• bij TV Gemist verschijnt 'geen service beschikbaar' oid.
  • of er ontbreken uitzendingen in de lijst (bijvoorbeeld in een week mist één aflevering)
  • of een aflevering is selecteerbaar, maar na starten staat het beeld opeens stil
  • of een aflevering is selecteerbaar, maar na poging tot starten kom je weer terug in het menu
  • ook bij Live TV recentelijk schokken / blokjes / haperingen in beeld
  • de hele bediening van alles geeft een zeer trage gebruikservaring

Ik heb nog een ~10 jaar oude Pace mediabox, mogelijk ligt het daaraan, alhoewel die in het verleden prima werkte. Mogelijk kan toch de Pace de nieuwste technologie niet meer bijbenen. Is het mogelijk dat ik, als dat de oplossing lijkt te gaan worden, een Mediabox next krijg (niet de Mini want ik hecht aan de digitale audio-uitgang)? Ook belangrijk om te weten: ik heb nog een oude abonnementsvorm met 7 dagen terugkijk-mogelijkheid. Poging om dat te moderniseren, leidt tot de constatering dat ik dan beduidend meer geld kwijt ben voor precies hetzelfde. De nieuwe versie van mijn TV abonnementsvorm biedt slechts 2 dagen terugkijken. Graag zou ik met een dergelijk omruil níet 'automatisch' terugvallen van 7 naar 2;-)

Alvast bedankt voor de Groeten! Bas

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bas_otten
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Ik zal dit issue afsluiten met de volgende samenvatting:

• mijn oude Pace mediabox bleek echt niet meer van deze tijd, omruilen naar Mediabox Next loste alle hapering problemen op
  • om vergelijkbare functionaliteit te houden moest ik wel mijn abonnementsvorm upgraden, ivm 7 dagen terugkijken
  • in eerste instantie kreeg ik een wat ouder model Mediabox Next, die had een nare ratel in de ventilator
  • Ziggo heeft daarna een nieuwere opgestuurd, die is echt (vrijwel, zie volgende punt) perfect, top!
  • de nieuwste Mediabox Next heeft dat bij AAN staan het lampje uit is, zelfde als standby in ECO-mode, waardoor je dat verschil niet ziet
  • hopelijk wordt dat met een firmware update nog opgelost, zo lang gebruik ik Normal mode zodat in standby het lampje blauw is

Bekijk in context

18 Reacties 18
tjhslangen
Expert
Expert
  • 342Posts
  • 22Oplossingen
  • 154Likes

Is bekend bij pace. Deze box internmodem er in zitten. Het geval met de pace is dat hij regelmatig zijn ips kwijt raakt. 

Je kan het ook zo bekijken je kan tot 7 dagen terug kijken. Npo 1, 2 en 3 en niet alles. Sommige dingen van kijk sbs enzo.

Met de next ga je na 2 dagen terug kijken maar zo wat alle zenders oa rtl 4, 5 en ga maar door. In dat opzicht ga je er op voor uit

Gio2903
Expert
Expert
  • 1012Posts
  • 45Oplossingen
  • 450Likes

helaas zul je erop achteruit gaan of je moet inderdaad meer gaan betalen

Pasi
Expert
Expert
  • 6167Posts
  • 370Oplossingen
  • 2820Likes

Hallo,

Ziggo moet zo-wie-zo de bejaarde en defecte Pace kostenloos vervangen, dus ook geen €19,95 administratie kosten.

Dat Ziggo dan misschien u ook een ander abonnement wil verkopen, wat duurder is ( of wat minder kan ), is eigenlijk niet netjes. Vooral, omdat u als klant niets kan doen aan het defect raken van Ziggo's apparatuur.

Misschien kan Ziggo u een aardige korting geven, voor alle ongemakken, maar of dat werkelijk gebeurt?

Suc6

bas_otten
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Dank allen die gereageerd hebben voor het ophelderen en meedenken.

Mogelijk kan een @Ziggo moderator actief op het forum met een voorstel komen om mijn issue goed op te lossen - dat zou heel fijn zijn!

Gr, Bas

Madelon
Community Moderator
Community Moderator
  • 821Posts
  • 100Oplossingen
  • 316Likes

Goedemiddag @bas_otten

Dank voor jouw geduld, het is erg druk op de community! Sorry voor het wachten 😞

Het klopt dat de huidige abonnementsvormen anders zijn dan de abonnementsvormen uit het verleden. Niet alle opties zijn dan ook gelijk gebleven. Om het pakket aan te passen icm een mediabox Next en de optie tot 7 dagen terugkijken met Replay TV ben je inderdaad duurder uit. De abonnementsvormen kunnen we helaas niet veranderen

Natuurlijk kan ik het pakket in het huidige TV start pakket voor je vervangen met een mediabox Next. Je komt dan op een pakket Internet Start XXL en Tv start Next voor €63,50 (zelfde maandbedrag) 
Het pakket veranderen naar TV Complete voor hetzelfde maandbedrag, dat kan helaas niet 😞

Ik hoor graag wat ik voor je mag betekenen Bas 

bas_otten
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Beste @Madelon ,

Dank voor je reactie. We hebben even de tijd genomen om erover na te denken.. Conclusie is geworden dat we graag gaan voor het TV Compleet pakket (als onderdeel van ons 3-in-1 abonnement, waarbij internet en vaste telefonie dan gelijk blijven). We beseffen dat het contract daardoor wat duurder wordt, maar dan houden we wel die 7 dagen terugkijk mogelijkheid. Graag inderdaad de mediabox Next (en niet de mini), aangezien ik graag die digitale audio-uitgang heb. We zien de uitwerking van deze keuze wel tegemoet!

Dank en groeten,

Bas

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 6483Posts
  • 1747Oplossingen
  • 2462Likes

@bas_otten Check! Dan wordt het Internet Start XXL en TV Complete Next. Dit pakket heb ik zojuist voor je besteld en hier krijg je een bevestiging van per e-mail. Post NL staat spoedig voor de deur met jouw Mediabox Next 🙂

bas_otten
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Beste @Cecilia e.a.,

De Mediabox Next hebben we hier keurig eind vorige week ontvangen en het aansluiten verliep eenvoudig.
Mijn mening over het apparaat kent twee totaal verschillende gezichten.....
Functioneel en qua gebruiksgemak, bediening en vlotheid is het perfect allemaal, alle issues met de Pace in één keer opgelost.

Maar dan, wat me meteen opviel zodra ik de schakelaar omzette na aansluiten: die akelige rrrrrrratelende ventilatorrrrrrrrrrrrr, dat gaat de hele tijd maar door.
Zodra het apparaat aan staat introduceert het een rrrratelend onophoudelijk geluidbehangetje in de woonkamer, ook van 10 meter afstand hoorbaar.
In absolute zin misschien niet heel hard, maar vreselijk irritant - ik kan me niet ontspannen en genieten van TV kijken.
Na een week aanzien en proberen eraan te wennen, kan ik helaas niet anders concluderen dan dat dit voor mij een onwerkbare optie is.

Dan is natuurlijk de vraag: is dit een exemplarisch probleem of hebben alle Mediabox Next's dit?
Ik zag verontrustende topics daarover in de community, want ik blijk zeker niet de enige die hierover klaagt!
Een hele zachte zzzzzzzz van luchtverplaatsing verdraag ik nog wel, zolang het maar niet te hard wordt en zeker niet gaat rrrrrrrratelen.

Mogelijk heeft omruilen met een ander exemplaar, dat getest is op niet-ratelen, kans van slagen.
Of heeft het installeren van een betere kwaliteit after-market fan zin?
Anders ben ik benieuwd of de Next Mini ook zo'n ventilator heeft.
Als die wel muisstil is (géén ventilator), is dat toch het overwegen waard, ook al mis ik dan de digitale audio-uitgang.

Ik hoor graag jullie analyse en welke opties er zijn.

Pasi
Expert
Expert
  • 6167Posts
  • 370Oplossingen
  • 2820Likes

@bas_otten  schreef:

.....Maar dan, wat me meteen opviel zodra ik de schakelaar omzette na aansluiten: die akelige rrrrrrratelende ventilatorrrrrrrrrrrrr, dat gaat de hele tijd maar door.

Ach, een defecte ventilator kan natuurlijk altijd. Ik verwacht dat Ziggo gewoon een nieuwe Next opstuurt. Even wachten totdat een Ziggo mod weer langs komt !

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 3095Posts
  • 541Oplossingen
  • 672Likes

Hi @bas_otten,

Fijn dat de Next Mediabox al is bezorgd! Wel spijtig dat je ervaringen niet goed zijn,  een onwerkbare optie moeten we natuurlijk niet hebben!

Net als @Pasi vermoed ik dat de ventilator onverhoopt defect is. Een box zal nooit helemaal stil zijn, maar ratelen hoort namelijk niet. 

We gaan daarom de Next kosteloos vervangen voor een andere Next. PostNL bezorgt deze box zo snel mogelijk! 

Laat je weten of deze ventilator niet ratelt? 

bas_otten
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Beste @Erik P e.a.,

Ik heb vanmiddag de nieuwe Mebiabox Next ontvangen. Deze is muisstil. Nu een ander probleem. Bij dit exemplaar brandt géén wit lampje als hij aan staat. Dan is hij volledig zwart, alsof hij uit staat. Dus om zeker te weten of hij uit of aan staat, moet ik per se de TV aanzetten. Ik heb dit gedrag nergens in de instellingen of op de community teruggevonden, dus ik denk echt dat het een defect is. Heel frustrerend dit.. Ik zou graag zien dat de volgende Mebiabox Next die opgestuurd wordt daarvóór op álle aspecten vollédig doorgetest is.

Groeten, Bas

Gio2903
Expert
Expert
  • 1012Posts
  • 45Oplossingen
  • 450Likes

er zijn 3 soorten van de next

v1: van arris, deze heeft een + en - knopje aan de voorkant, aan de achterkant mini scart & aux aansluiting (extra tov de v2 die ik hierna noem). lampje is wit als de box aan staat, blauw in standby

v2: van humax, heeft bovengenoemde opties niet. lampje brand wit als de box aan staat, blauw in standby

v2.5: (noem ik het maar even) van humax, heeft bovengenoemde opties niet. lampje brand NIET als de box aan staat, blauw in standby.

u heeft dus de allerlaatste versie en het klopt dus wat u aangeeft. hier zijn op het forum wel topics/reacties over te vinden. box is dus niet defect en je weet dat hij aan is als er geen lampje brand, standby is namelijk een blauw lampje 🙂

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Lampje-op-de-Next/m-p/1046470

later bleek dus dat het om een iets nieuwere variant van de v2 ging, het is dus een producteigenschap en hoort dus zo.

bas_otten
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Dank voor je bericht @Gio2903 . Echt waar? Misschien was ik iets te snel met mijn analyse.. Maar hoe dan ook: in ECO-mode, de standaard en ook door mij gewenste energy-setting, hoort het lampje ook uit te zijn in stand-by. En dan blijft het dus hinderlijk dat je geen verschil ziet. Ik blijf het curieus en onlogisch vinden en hoop dan dat ze dit bij een firmware update weer terugbrengen.

Gio2903
Expert
Expert
  • 1012Posts
  • 45Oplossingen
  • 450Likes

ik spreek wel over de box in snelle start modus. hoe dat in eco/normaal is weet ik eigenlijk niet.. als in eco het lampje niet blauw is, maar uit. dan snap ik de verwarring wel, want dan staat het lampje dus altijd uit inderdaad..

tjhslangen
Expert
Expert
  • 342Posts
  • 22Oplossingen
  • 154Likes

Next humax v2 idd geen lampje als hij aanstaat en blauw als hij uit is.

In eco modus gaat lamp idd ook uit als de box uitschakelt. Dus idd verwarrend of je wel of niet weet dat hij aan of uit staat. 

bas_otten
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Ik zal dit issue afsluiten met de volgende samenvatting:

• mijn oude Pace mediabox bleek echt niet meer van deze tijd, omruilen naar Mediabox Next loste alle hapering problemen op
  • om vergelijkbare functionaliteit te houden moest ik wel mijn abonnementsvorm upgraden, ivm 7 dagen terugkijken
  • in eerste instantie kreeg ik een wat ouder model Mediabox Next, die had een nare ratel in de ventilator
  • Ziggo heeft daarna een nieuwere opgestuurd, die is echt (vrijwel, zie volgende punt) perfect, top!
  • de nieuwste Mediabox Next heeft dat bij AAN staan het lampje uit is, zelfde als standby in ECO-mode, waardoor je dat verschil niet ziet
  • hopelijk wordt dat met een firmware update nog opgelost, zo lang gebruik ik Normal mode zodat in standby het lampje blauw is
bas_otten
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Zowaar! Gisternacht is er een update geweest op mijn Mediabox Next, waardoor het lampje nu weer wit is als hij aan staat. Nice, Ziggo!

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2761Posts
  • 394Oplossingen
  • 969Likes

@bas_otten Dat is goed nieuws! Ik wens je een heel fijn weekend 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic