1
Vraag
2
Reageer en help mee
Pk9

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Haperend beeld en balkjes in beeld via Next Mini

De laatste tijd valt het me op dat er vaker balkjes in beeld komen, van links naar rechts een streek kleine balkjes.  Ook hapert af het toe het beeld zelf.

Mogelijk hebben anderen dat ook?

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76792Posts
  • 5221Oplossingen
  • 22712Likes

Zie de reactie van Ziggo: https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Blokken-en-trekkend-beeld/m-p/1366073/highlight/true#M170155

 


@Paul  schreef:

Goedemorgen @Willem Rinia,

 

Goed dat je hiermee aan de bel trekt! Naast jouw melding zien we nog een aantal andere meldingen van klanten binnenkomen die dezelfde beeldverstoringen zien bij zowel live tv als bij het terugkijken van programma's (Replay) als opnames. Ik heb dit probleem nu voorgelegd aan onze engineers en hiervoor een onderzoeksticket geopend. Als er hier meer zijn die hetzelfde problemen constateren dan horen wij dit graag. 


Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 19832Posts
  • 1388Oplossingen
  • 7620Likes

Goedemiddag @Pk9,

We zien nog steeds meldingen binnenkomen dat er bij meerdere zenders macro-blocking te zien valt bij zowel live-tv programma's als bij het terugkijken (Replay). Bij macro-blocking zie je verstoringen zoals goed te zien is in onderstaande screenshot. 

Paul_0-1716544774801.png

 


Dit hebben wij nog in onderzoek en er wordt nu actief op gemonitord door onze specialisten. Als jullie nieuwe recente voorbeelden hebben waarbij dit jullie ook opviel ontvangen wij graag de volgende informatie. Ik deel jullie input dan direct met de engineers die bezig zijn met het onderzoek.

Zender:
Programma:
Datum en tijdstip:
Moment waarop storing zichtbaar is (tijdstip in de voortgangsbalk van het programma waarop de verstoring zichtbaar is)
Indien mogelijk mag je een foto delen waarop de verstoring te zien is. 

Is de verstoring bij het terugkijken van het programma elke keer op hetzelfde moment te zien?
Dit is belangrijk om te weten ten behoeve van het onderzoek.

> Je mag dit wel delen in het topic waar @Bert  naar verwijst. Dan hebben we alles op een plek gebundeld bij elkaar staan. 

panda_snorkel

Level 8
  • 200Posts
  • 3Oplossingen
  • 41Likes

Mogelijke oorzaak: AI approximmiteit beeld diepte bewerkingstechniek, dus wat eerder in beeld was wordt gereproduceerd en daar een schatting van gemaakt van de diepte. Let op dit kan alleen wanneer er met een AI camera wordt gefilmd. Of wanneer u in het bezit bent van een AI televisie. Het kan dus aan de firmware van uw tv liggen, weet u of er onlangs een update is geweest en heeft u deze geinstalleerd of moet u die nog installeren? Dit kan het probleem mogelijk oplossen.

panda_snorkel

Level 8
  • 200Posts
  • 3Oplossingen
  • 41Likes

Ik wil u even op de hoogte brengen dat u zelf niks hoeft te doen, ik ga voor u in het Ziggo archief duiken om zodoende op zoek te gaan naar mogelijke oorzaken en mogelijke oplossingen. 

 

Een van de mogelijke beeld probleem veroorzakers is dat u een bepaalde tv beeldweergave heeft ingesteld namelijk zogeheten beeldverbeteraars @Bert weet vast wel wanneer beeldverbeteraars gebruikt kunnen worden. Bert was dat nou met analoge of met digitale tv dat men gebruik kan maken van de instelling voor beeldverbeteraars?? 

Wat ook een optie is, is dat u zou moeten overschakelen naar een andere beeldresolutie instelling bijvoorbeeld 1080px of 1080i of naar 4k of naar 8k moet overschakelen mitst deze instellingen door uw tv ondersteunt worden.  

MR_CHIP

Level 19
  • 12438Posts
  • 137Oplossingen
  • 4240Likes

1000029070.jpg

panda_snorkel

Level 8
  • 200Posts
  • 3Oplossingen
  • 41Likes

Wauw MR_CHIP dit zou wel mooi zijn als het probleem daarmee dan ook echt is opgelost. 

panda_snorkel

Level 8
  • 200Posts
  • 3Oplossingen
  • 41Likes

Mag ik eigenlijk aan u vragen wat voor soort kastje/mediabox van Ziggo heeft u? Is dit een Next of een Next Mini?

Pk9
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Fijn dat dit aandacht krijgt. Ben benieuwd naar de oplossing.

Garihd

Level 16
  • 2567Posts
  • 81Oplossingen
  • 1459Likes

@panda_snorkel  schreef:

Mag ik eigenlijk aan u vragen wat voor soort kastje/mediabox van Ziggo heeft u? Is dit een Next of een Next Mini?


Dat doet er niet toe dit probleem zit/zat in de leverstraat van Ziggo. Ook direct via de tuner van een tv is/was dit aanwezig.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4477Posts
  • 368Oplossingen
  • 1827Likes

@Pk9 en alle andere leden en lezers: we zijn het mooie weekend weer voorbij en horen graag de stand van zaken.

Speelt dit nog? Volg dan aub de stappen van onze collega Paul zoals aangegeven op 'May 24 at 12:00 PM'. Dank allen!

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic