1
Vraag
2
Reacties
RS2

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Handleiding Mediabox XL

Waar kan ik een handleiding vinden voor de mediabox XL die ik dit weekend heb ( moeten) installeren. Graag iets in pdf dat ik kan downloaden en waar ik rustig  in kan bladeren,  want nu heb ik (73 v) eerst hopeloos voor het scherm gezeten en met vallen en opstaan zelf  dingen moeten uitzoeken die later hapsnap verstrooid  bij jullie op internet staan. Zoals waarom je in Gemengd profiel géén favorietenlijst kunt maken. Dat lukte niet maar er was ook geen uitleg waarom. Hoe stel je dan in dat er dan tenminste automatisch in een ander profiel wordt opgestart? En ik weet ook nog steeds niet hoe ik in Profiel terecht moet komen. Het is iedere keer een wonder dat ik dat vind.  

Tijdens dat zoeken krijg ik soms een scherm waar prominent een zwart vlak voor de tv gids staat en dat ik niet meer weg krijg. Alleen door alles uit te schakelen en een tijd te wachten krijg ik weer gewoon beeld. Als ik te vroeg opnieuw inschakel kom ik weer in dat zwarte scherm terecht. Ik stuur er een foto van n. Er staat op:’ Maak een lijst met favoriete zenders.’ Dat had ik dus al gedaan.

Ik vind dit alles zéér klantonvriendelijk en helemaal niet overzichtelijk voor wie niet met digitale middelen is opgegroeid.   En ik kon ook nergens vinden waar ik deze vraag kon stellen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik ben het met je eens dat er best een handleiding zou mogen zijn.

 

Er is een uitleg over de knoppen van de afstandsbediening , die vind je hier. Daar kom je al een eind mee.

Nu ook voor de Mediabox XL: de afstandsbediening m... - Ziggo Community

Druk op op het pijtje voor details op die pagina.

 

 

Steefb_0-1620063369484.png

Verder hier nog wat info.

Soepel van start met de Mediabox XL upgrade - Ziggo Community

 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

@RS2, hier dus 😉

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik ben het met je eens dat er best een handleiding zou mogen zijn.

 

Er is een uitleg over de knoppen van de afstandsbediening , die vind je hier. Daar kom je al een eind mee.

Nu ook voor de Mediabox XL: de afstandsbediening m... - Ziggo Community

Druk op op het pijtje voor details op die pagina.

 

 

Steefb_0-1620063369484.png

Verder hier nog wat info.

Soepel van start met de Mediabox XL upgrade - Ziggo Community

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Steefb wordt er geen goede handleiding mee gestuurd zoals Humax dit wel doet? 

Zeker omdat diverse aansluitingen geen functie of een andere functie hebben met de nieuwe software is een handleiding van cruciaal belang.

Nu wordt er bijna nergens meer een handleiding bij geleverd hooguit een url naar een online handleiding.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik heb begrepen dat er een summiere installatie handleiding en in gebruik nemen folder is.

Net zoals bij de next. Voor mij voldoende maar ik vind het leuk te experimenteren .

 

Deze vond ik wel handig,

next ab.png

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic