1
Vraag
2
Reacties
Satwil

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Handleiding Mediabox Next downloaden

Ik heb afgelopen zaterdag de Mediabox next mogen ontvangen zonder handleidingen.
Nu heb ik gehoord dat er 3 boekjes bij moeten zitten.
Ziggo kan of wil niet deze 3 boekjes na sturen.
Ze zeggen dat het op het internet wel staat.
Maar dat is heel summier.
Hier staat niet op wat de functies van de knoppen op de afstandsbediening zijn bijvoorbeeld. Enz...
Wat nu te doen.
Ik heb toch simpel weg recht op een paar boekjes
Wat is dit nou voor idioterie dat je die niet kunt krijgen.
30 Reacties 30
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Satwil wrote:
Beste leden van deze community ,
allereerst wil ik jullie bedanken voor jullie medewerking en alle hulp.
ik heb vandaag de boekjes binnen gekregen van Marianne en ben haar daar zeer dankbaar voor . ( leuk pakketje ? kunnen wij zeer waarderen )
Het zou natuurlijk goed zijn dat deze op het internet zou staan , want hier staat toch veel meer informatie in , dan wat er nu op internet staat.
Nogmaals dank allemaal.

Daar wordt aangewerkt, Marianne Ziggo heeft dit samen met een collega in overleg met Ziggo en als de goedkeuring er is, dan worden de handleidingen vrij gegeven en kan het ook bij de site van Willem-A online. Maar dit we niet zonder de toestemming van Ziggo natuurlijk.

Je kan altijd hier https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next
of https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/specificaties/ terecht.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dave-

het is niet mijn site hoor. Maar ik plaats daar en heb deels het beheer. Maar ik denk dat het zeker vaak word gelezen als de handleiding daar staat, en er zullen dan vast ook veel vragen langskomen. Wat voor jou wellicht Dave- ...
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Willem-A ok mede beheer, dat is wat anders dan een eigen site :wink: Komt goed :blush:
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

Hi iedereen, bedankt voor jullie input om zoveel mogelijk handvatten voor de Mediabox Next mee te geven.

De handleiding voor de Mediabox Next staat inmiddels online in dit topic. Meer weten over de installatie en het gebruik van de Mediabox Next? Kijk dan onderin deze post en download de handleiding. 

 

Update 2020: laatste versie V1.2.6. januari 2020 toegevoegd

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Marianne Ziggo

mag deze ook op www.gebruikershandleiding.com worden gezet?
JosBronsv

Level 3
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nou, dat ziet er leuk uit hoor. Die router die die ook in die handleiding staat wordt die erbij mee geleverd? Of is die router nu al te krijgen/kopen bij jullie? Want ik zit te springen om een goede router voor mijn Mediabox ipv erna..
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Willem-A wrote:
Marianne Ziggo

mag deze ook op www.gebruikershandleiding.com worden gezet?


Willem-A,

Het betreft de eerste versie. Uiteraard is de handleiding nog aan verandering onderhevig. Zet je deze dus op de gebruikershandleiding.nl, dan is deze al op korte termijn niet meer up-to-date. Ander nadeel is dat wij het niet in beheer hebben. In de toekomst zullen we de handleiding ook op de website zetten. Daarom vragen we nog heel even geduld.
Opajaap

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Marianne Ziggo wrote:
Als het zo simpel was, dan hadden we dat zeker gedaan. Ook zonder boekjes moet het de bedoeling zijn dat je je kan redden met de installatie en het gebruik van de Mediabox Next. Meer informatie kan je altijd vinden op onze website, via onze Community pagina en de mediabox biedt zelf ook uitleg in het menu. Kom je er niet uit, weet dan dat je hier welkom bent met al je vragen over de mediabox!

Dit schijnt een nieuw gebruik te worden. Wil je een apparaat leren kennen dan moet je eerst een ander apparaat aanzetten, en eventueel ergens inloggen. Ik heb ook liever een papieren boek(je), eventueel zelf uitgeprint zodat ik zittend aan tafel aan de studie kan, zo nodig zinnen kan aanstrepen. Philips Hue en Apple iPad vinden het ook teveel werk om hun verhaal op papier te zetten.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dit schijnt een nieuw gebruik te worden.

Nou zo nieuw is ook weer niet.
Er zitten ook voordelen aan vast. Snel info kunnen opzoeken, bv.
Als je aan papier vast zit, is het wellicht wennen.
Dat kan.

Zo kreeg ik mijn partner maar niet aan een eReader.
En natuurlijk, er gaat niks boven een echt boek. De geur, de typografie etc.
Toen ontdekte ze dat in bed lezen ideaal is met zo'n ding.
Alle bezwaren die je kunt hebben tegen de bediening van een eReader, verdwenen ook als sneeuw voor de zon.
Opajaap

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
hanh Moet ik toch maar een eReader kopen. Over iPad: de handleiding heb ik gedownload via Apple Books en staat nu op mijn iPad. Vind ik niet handig. Wil ik iets opzoeken over de iPad moet ik dat doen op datzelfde apparaat. Handiger vind ik een boekje dat ligt naast mijn iPad. Hue: omdat het systeem zo snel evolueert is het schrijven van een handleiding onbegonnen werk, zegt men. Dus moet ik engelstalige YouTube-filmpjes raadplegen, die meer weg hebben van reclameboodschappen. Ik heb nog geen YouTube-filmpje ontdekt dat mijn lekenvragen beantwoordt. Daarvoor moet je dus naar een forum. Maar gelukkig horen bij de Mediabox echte papieren handleidingen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Opajaap Snap je helemaal. Probeerde een opbeurend woord. Zie de bezwaren ook wel. Het moderne leven is ook niet altijd alles. Meestal per saldo wel. Gelukkig maar.

Nog een ander dingetje over de eReader. Ik lees nogal veel Engels.
Nou ben ik daar vreeeeeeselijk goed in, maar niet heus.
Een woordenboek erbij is toch wel nodig. Met een eReader is dat een eitje.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic