1
Vraag
2
Reacties
a.w.j.-hoos

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

HUMAX vervangen

Ik moet mijn Humax IRHD-5300C vervangen. Waar en hoe waar en hoe kan ik dat doen?

Ik heb alle stappen doorlopen en krijg hem niet aan de praat.

Ik kijk nu TV rechtstreeks via de kabel, maar er ontbreken 'n aantal zenders,

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De kans is groot dat je signaalproblemen weer terug krijgt.

Dit is een niet afgeschermde stekker die allerlei signalen zoals 4G 5G Digitenne enz. heel mooi op kan vangen en op je coax netwerk zet met allerlei storingen tot gevolg.

Hoelang is die kabel?

 

Bert_0-1643109782892.png

 

Bekijk in context

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @a.w.j.-hoos , er is een nieuwe kabel naar je onderweg! 
We zijn erg benieuwd naar je ervaringen met deze vernieuwde kabel 🙂 

Bekijk in context

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Toch heen kapotte Humax dus. Veel kijkplezier dan maar weer @a.w.j.-hoos 

Bekijk in context

22 Reacties 22
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

@Willem-A1 is de Humax expert. Wellicht krijg je de box nog aan de praat met zijn hulp 🙂 Wat is precies het probleem?

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dank @Evert 

Ik zou alleen wat meer info willen zien van @a.w.j.-hoos Ik weet nu niet wat er precies niet lukt of misgaat, en of de Humax wel echt omgeruild moet worden. Dat laatste kan natuurlijk altijd, want ik denk dat Ziggo deze Humax nog wel heeft voor omruil, maar ook dat zal gaan veranderen nu ze deze niet meer op de gebruikelijke manier leveren, en slechts alleen nog bij issues.

Ik zal @Erik S eens vragen of er nog wel de mogelijkheid is voor een omruil, als dat al nodig is. 

a.w.j.-hoos
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Al weken had ik last van meldingen in mijn beeldscherm en kortstondig uitvallen van de zender.

Oplossingen gezocht op ZIGGO site. De oplossingen die ze boden hadden niet het gewenste effect.

Steeds weer meerder malen per dat meldingen en kortstondig uitval. 

Daarna op 'n dag volledig uitgevallen, maar toch weer aan de gang gekregen via informatie op de ZIGGO site. Wel weer dagelijks enkele keren korte onderbrekingen met schermmeldingen.

Afgelopen zaterdagmiddag weer alles uitgevallen en ondanks al mijn inspanningen en stappenplannen kreeg ik het apparaat iet meer aan de gang. Toen zag ik op de ZIGGO site de mogelijkheid om zonder HUMAX  of CI+ module tv te kijken en dat werkt goed. Geen storingen en meldingen meer gehad. Dat ding is dus gewoon kapot. Als er geen meer zijn prima ik wil ook best 'n ander merk proberen.

Met vriendelijke groet,

Ad Hoos. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Met 4444 als ID code i.p.v. 5555 kan je inderdaad naar de ongecodeerde, ofwel vrije zenders kijken. Maar ik vraag me toch af welke melding je te zien kreeg, wat 'het ding is gewoon kapot' kan natuurlijk, maar als ie echt kapot is zie je vaak geen meldingen. 

Nu wil ik met alle liefde helpen het op te lossen, maar dat lukt zo helaas niet. Ik kan niet achterhalen wat de meldingen waren. Een ander merk is er niet, of je moet al overgaan naar een mediabox XL of een Next, maar dan zit je aan een ander, duurder abonnement vast. Maar ook dan zal het signaal wel echt in orde moeten zijn. En misschien is de Humax stuk, maar daar kom ik zo niet achter. Erg vaak gebeurt dat in ieder geval niet. 

Maar ik weet nu ook niet goed wat ik ermee aan moet en zal nogmaals een moderator vragen om in dit topic contact met je op te nemen. @Erik S kan jij wat voor @a.w.j.-hoos doen? 

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics

a.w.j.-hoos
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Meestal E 34 meldingen soms 'n andere zo vaak dat ik het ook niet precies weet.

Het signaal zou niet goed zijn, maar nu heb ik er totaal geen last meer van dus klaarblijkelijk is het signaal dus wel goed. Er waren toen ook geen storingen ook dat heb ik gecontroleerd

Afgelopen zaterdag hield hij er helemaal mee op kon, wat ik probeerden niet meer opnieuw installeren

Nu krijg ik geen meldingen en kan ongestoord TV kijken.

Via de HUMAX krijg ik het niet voor elkaar.

Misschien toch eens naar een ander provider uitzien?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Humax op aangesloten zit?

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

E34 is een foutmelding betreffende het signaal. Daarbij kunnen dan allerlei andere foutmeldingen optreden zoals E32, E48, en bv. E52. Maar haal ook de smartcard eens een paar keer heen en weer en zorg dat deze goed in de Humax zit. 

Je hebt het over een andere provider, maar ook daar werkt het niet correct als het signaal niet in orde is. 

Zoals @Bert al vraagt: maak eens wat foto's van het AOP (aansluiting Ziggo in meterkast of woonkamer) de kabels met stekkers en wat verder maar van belang is. Dat het nu wel goed werkt zegt niet alles, maar je moet wel alles uitsluiten voordat je echt kan zeggen of iets defect is. 

Als je de Humax aansluit, kan je daarop wat waarden uitlezen:

-->De sterkte, met daarboven de BER
-->De kwaliteit

Ik ben daar wel benieuwd naar

Je komt daar zo:

-->Menu;

-->Instellingen;

-->Systeem;

-->Signaaldetectie

a.w.j.-hoos
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
 
a.w.j.-hoos
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Inmiddels alles weer van voor af aan aangesloten en ingesteld en de TV werkt weer. Ik ben alleen benieuwd af ik de signaalwaarsachuwingen en onderbreken weer terug krijg of dat hij het nu naar behoren blijft doen.

gr. Ad

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De kans is groot dat je signaalproblemen weer terug krijgt.

Dit is een niet afgeschermde stekker die allerlei signalen zoals 4G 5G Digitenne enz. heel mooi op kan vangen en op je coax netwerk zet met allerlei storingen tot gevolg.

Hoelang is die kabel?

 

Bert_0-1643109782892.png

 

a.w.j.-hoos
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ongeveer 1 meter.

 

Ik ga hem sowieso vervangen ondanks dat ik tot nu toe storingvrij TV kan kijken.

Bedankt en groeten van Ad.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dan kan je via Ziggo kosteloos een nieuwe kabel ontvangen @a.w.j.-hoos Ik zal @Maud even vragen dat voor je te regelen. De kortste is 1,5 meter, dan 3 en dan 5 meter.

Maar ik vraag me ook af hoe oud de aansluiting al is, waar deze kabel, en de andere, zwarte in zit. Is die nog van analoge radio? 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Controleer ook eens of die POA01 diep genoeg in de aansluiting zit. https://www.youtube.com/watch?v=IH7Wa-ugt4M

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Het is natuurlijk maar een momentopname, maar de waarden van de Humax zien er op de frequentie prima uit. Maar dat kan op andere natuurlijk anders liggen. De installatie zit niet zo ingewikkeld in elkaar, maar gaat het nou weer mis, sluit dan de Humax eens aan op het AOP in de meterkast. 

a.w.j.-hoos
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gedaan! Wit kapje verwijderd.

a.w.j.-hoos
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Onze woning is 7 jaar geleden opgeleverd dus behoorlijk nieuw. Maar de coaxkabel van de radio is misschien wel dertig jaar oud.

Ik houd me aanbevolen voor een nieuwe kabel van 1,5 meter.

m.v.g. Ad

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Je bedoelt de Tv kabel denk ik. Analoge radio is er al niet meer, of zal snel vervallen, maar het komt in orde. Een moderator komt z.s.m. langs in dit topic. Zet alvast even je gegevens in je profiel Alleen moderators kunnen dat lezen. 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @a.w.j.-hoos , er is een nieuwe kabel naar je onderweg! 
We zijn erg benieuwd naar je ervaringen met deze vernieuwde kabel 🙂 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dank @Meindert ! Naar mijn idee is dit ook echt wel een ontvangstkwestie. Als de Humax echt defect zou zijn, zou deze nu ook niet werken. En deze liet nu goede waardes zien. Maar ik heb van de week vaker foutmeldingen voorbij zien komen, die gelukkig later ook zomaar weer verdwenen. 

Maar eerst nu maar de kabel vervangen. Het aansluitpunt in de kamer kan dan altijd ook nog even. Een eengaats aansluiting is dan voldoende, want analoge radio is er toch niet meer, en dan met de juiste aansluiting kan er ook geen ellende binnenkomen via de open radio aansluiting. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic