1
Vraag
2
Reacties
Opajaap

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

HUMAX iHDR-5200C hapert

Sinds kort hapert mijn HUMAX iHDR-5200C. Na een tijdje te hebben aangestaan blijkt de afstandsbediening geen vat te hebben op de HUMAX. Ook de knoppen op de HUMAX zelf werken niet. De tv- of radiozender of opname blijft goed doorgaan maar iedere verandering (van volume of zender, of pauzeren van weergave, en alle andere functies die normaal mogelijk zijn) is onmogelijk. De HUMAX uit-en inschakelen met de knop op de achterkant herstelt de zaak.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Iets aangepast en het gaat weer mis... Grrrr

Hier dus nogmaals Opajaap

waarom ze mij dan niet even roepen... :nerd:

Het best kun je dan eerst alle opnames welke je bezit kijken, of in veiligheid brengen en als alles er dan af mag, de Humax op deze manier resetten:

-Haal de spanning geheel van het apparaat
-Haal alle kabels los
-Sluit na ca. 30 minuten alles weer aan
-Schakel de spanning op de Humax weer in
-Start de Humax op en voer meteen na het opstarten een fabrieksreset uit, waarbij je meteen de harde schijf formatteert.
-Installeer de Humax opnieuw, en formatteer nogmaals de harde schijf.

Daarna kun je al de instellingen wijzigen welke je wilt aanpassen.

Let op!! Als je de opnames echt wilt bewaren, vink dan bij de fabrieksreset NIET het vakje 'Formatteren' aan. De opnames zullen dan bewaard blijven. Bij een standaard reset zullen de opnames dus altijd bewaard blijven, tenzij je kiest voor anders.

Willem
Ondersteuning Humax

Bekijk in context

37 Reacties 37
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Hallo,

Al een set nieuwe batterijen geprobeerd in de afstandsbediening?
Zo ja; probeer eens een fabrieksreset op de mediabox. Als dat nog niets oplost kan Ziggo je een nieuwe afstandsbediening en/of in sommige gevallen een nieuwe mediabox. Maar dan moet je even daar contact mee opnemen.

Succes! Groeten, Christiaan
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17406Posts
  • 727Oplossingen
  • 4132Likes
Opajaap Wees ook zeker dat de P.V.R knop is geactiveerd! Dit doe je als volgt.: Houdt de P.V.R knop enkele seconde ingedrukt. >Een rood lichtje flikkert op. > Dan is bedienen weer mogelijk. Als men per a buis de tv toets indrukt, dan functioneert de commando's inz de Humax box niet. Test dit even uit. Succes gr Rob
Opajaap
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bedankt voor uw reacties! Batterijen heb ik vervangen, zonder resultaat. Aan de afstandsbediening ligt het niet m.i., omdat ook de knoppen op de HUMAX (achter de frontklep) geen effect hebben. Wist een fabrieksreset ook al het opgenomene? Als er uiteindelijk geen oplossing blijkt te zijn voor het probleem zal ik inderdaad een nieuwe Mediabox moeten overwegen.
De PVR-knop is actief, want bij elke handeling van de afstandsbediening -ook als de HUMAX is geblokkeerd- licht die knop rood op. Deze tip was ik ook al tegengekomen bij mijn speurtocht in de Community.
Groeten,
Jaap
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17406Posts
  • 727Oplossingen
  • 4132Likes
Opajaap De "achtergrond klep" ??? Welke AB heeft u dan? De originele AB van 5200c heeft geen front klep.
fastbiker

Level 8
  • 187Posts
  • 7Oplossingen
  • 51Likes
Hij bedoelt op de humax zelf.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17406Posts
  • 727Oplossingen
  • 4132Likes
Ha kijk...Ha Ha Even verkeerd gedacht Stom stom.:joy: ( 2e keer al van de week ahum) .. Ik zou Opajaap Een fabriek herstel aanraden..
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Bij de Mediabox XL kan je kiezen bij een fabrieksreset of de opnames bewaard moeten blijven. Ik weet niet of dat bij deze Humax ook geldt. Misschien kan iemand anders hier antwoord op geven.

Groeten, Christiaan
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17406Posts
  • 727Oplossingen
  • 4132Likes
Dat kan.
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
robbo wrote:
Dat kan.


Dankje! Maar zo te zien jij niet? : P
😄 😄 😄
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17406Posts
  • 727Oplossingen
  • 4132Likes
Huizinga wrote:

robbo wrote:
Dat kan.
Dankje! Maar zo te zien jij niet? : P
😄 😄 😄


Opa wordt oud inderdaad...En aan vakantie toe:wink:
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
robbo wrote:

Huizinga wrote:

robbo wrote:
Dat kan.
Dankje! Maar zo te zien jij niet? : P
😄 😄 😄
Opa wordt oud inderdaad...En aan vakantie toe:wink:


Oeh, vakantie... heb ik ook zin in maar moet nog een paar weken geduld hebben #wayofftopic 😉
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
robbo wrote:
Opajaap Wees ook zeker dat de P.V.R knop is geactiveerd! Dit doe je als volgt.: Houdt de P.V.R knop enkele seconde ingedrukt. >Een rood lichtje flikkert op. > Dan is bedienen weer mogelijk. Als men per a buis de tv toets indrukt, dan functioneert de commando's inz de Humax box niet. Test dit even uit. Succes gr Rob



Kan het niet zijn, want TS geeft aan dat de toetsen op de Humax zelf ook niet meer werken als deze kuren heeft...
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17406Posts
  • 727Oplossingen
  • 4132Likes
Willem-A PF PF...:wink:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Opajaap wrote:
Bedankt voor uw reacties! Batterijen heb ik vervangen, zonder resultaat. Aan de afstandsbediening ligt het niet m.i., omdat ook de knoppen op de HUMAX (achter de frontklep) geen effect hebben. Wist een fabrieksreset ook al het opgenomene? Als er uiteindelijk geen oplossing blijkt te zijn voor het probleem zal ik inderdaad een nieuwe Mediabox moeten overwegen.
De PVR-knop is actief, want bij elke handeling van de afstandsbediening -ook als de HUMAX is geblokkeerd- licht die knop rood op. Deze tip was ik ook al tegengekomen bij mijn speurtocht in de Community.
Groeten,
Jaap



Dag Opajaap

waarom ze mij dan niet even roepen... :nerd:

Het best kun je dan eerst alle opnames welke je bezit kijken, of in veiligheid brengen en als alles er dan af mag, de Humax op deze manier resetten:

-Haal de spanning geheel van het apparaat
-Haal alle kabels los
-Sluit na ca. 30 minuten alles weer aan
-Schakel de spanning op de Humax weer in
-Start de Humax op en voer meteen na het opstarten een fabrieksreset uit, waarbij je meteen de harde schijf formatteert.
-Installeer de Humax opnieuw, en formatteer nogmaals de harde schijf.

Daarna kun je al de instellingen wijzigen welke je wilt aanpassen.

Let op!! Als je de opnames echt wilt bewaren, vink dan bij de fabrieksreset NIET het vakje 'Formatteren' aan. De opnames zullen dan bewaard blijven. Bij een standaard reset zullen de opnames dus altijd bewaard blijven, tenzij je kiest voor anders.

Willem
Ondersteuning Humax
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
NVT
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
robbo wrote:
Willem-A PF PF...:wink:


Lezen he... :nerd:

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17406Posts
  • 727Oplossingen
  • 4132Likes
Willem-A Ik krijg € 2,50 per reactie. Als ik de moeite neemt om op jou te reageren € 10,00 :grinning::grin: Ik kan bijna een wereld reis maken...
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Iets aangepast en het gaat weer mis... Grrrr

Hier dus nogmaals Opajaap

waarom ze mij dan niet even roepen... :nerd:

Het best kun je dan eerst alle opnames welke je bezit kijken, of in veiligheid brengen en als alles er dan af mag, de Humax op deze manier resetten:

-Haal de spanning geheel van het apparaat
-Haal alle kabels los
-Sluit na ca. 30 minuten alles weer aan
-Schakel de spanning op de Humax weer in
-Start de Humax op en voer meteen na het opstarten een fabrieksreset uit, waarbij je meteen de harde schijf formatteert.
-Installeer de Humax opnieuw, en formatteer nogmaals de harde schijf.

Daarna kun je al de instellingen wijzigen welke je wilt aanpassen.

Let op!! Als je de opnames echt wilt bewaren, vink dan bij de fabrieksreset NIET het vakje 'Formatteren' aan. De opnames zullen dan bewaard blijven. Bij een standaard reset zullen de opnames dus altijd bewaard blijven, tenzij je kiest voor anders.

Willem
Ondersteuning Humax
Opajaap
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Willem-A Bedankt voor je reactie. Morgen ga ik mijn HUMAX resetten, zonder de harde schijf te formatteren. Het resultaat zal ik hier natuurlijk melden.
Groeten,
Jaap
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic