1
Vraag
2
Reacties
Bruintje1

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

HUMAX 5200C vervalt bij wijziging abonnement?

Ik heb oud alles in 1 Abo (medium variant, 350 MB, tv standaard, telefonie). Wil nu de telefonie eruit laten doen. Gebruik het al jaren niet. Bij aangaan van Abo was deze mogelijkheid beschikbaar. Scheelt dan 5,00 euro. Kan nu niet meer zegt support. Na wat heen en weer gemaild te hebben dacht ik 'laat maar' . Ook omdat glasvezel providers hier binnenkort actief zijn en ik dan daar wellicht zaken ga doen. Ofschoon ik een tevreden Ziggo klant ben en die supersnelheid niet nodig heb.  Nu zie ik dat je ook kabel tv kan kiezen ipv tv standaard. Dan vallen  alle HUMAX mogelijkheden weg zegt Ziggo support. Coax kabel moet weer rechtstreeks op tv, smartcard wordt uitgeschakeld. De HUMAX 5200c wordt werkeloos. Ik lees op forum echter dat deze wel degelijk nog kabelsignaal blijft doorgeven en ook nog kan opnemen enz. Klopt dit nog steeds en wat moet ik precies doen om dat werkend te krijgen ( alleen Id aanpassen?) 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Bruintje1  schreef:

 Kan ik ergens makkelijk zien welke zenders bij kabelabonnement beschikbaar zijn? 


 

Bekijk het zenderoverzicht van Kabel TV bij Ziggo

Bekijk in context

Bruintje1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Aan allen die reageerden in dit topic. Ik had de hier eerder gegeven link naar overzicht van zenders kabel tv geopend maar... niet goed genoeg bestudeerd wat daar stond. Daar staat toch eigenlijk duidelijk geen 'HD' bij de commerciële zenders. "beetje dom" van mij. Bedankt voor alle hulp.

Bekijk in context

22 Reacties 22
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Bruintje1  schreef:

. Ik lees op forum echter dat deze wel degelijk nog kabelsignaal blijft doorgeven en ook nog kan opnemen enz. Klopt dit nog steeds en wat moet ik precies doen om dat werkend te krijgen ( alleen Id aanpassen?) 


 

Dit stuk van je verhaal is juist, met netwerk id 4444 kun je blijven opnemen met je Humax.

Eventuele interactieve mogelijkheden vervallen wel.

Sommige (veel) helpdesk medewerkers krijgen maar een minimale opleiding en slaan er maar een slag naar als het script geen duidelijkheid geeft.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het niet kunnen uitzetten van telefonie, lijkt vreemd, mogelijk dat het lastig is bij de oudere alles in één abonnementen. 

 

Kunt u dit niet uitvinken in de Mijn Ziggo omgeving? 

 

Ps die supersnelheid via glasvezel valt best mee of kunt u niet kiezen uit verschillende snelheden? Beter geschreven bandbreedtes.

Bruintje1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Met interactieve functies die vervallen bedoel je o.a pauzeren bij live kijken ? 

De opname/afspelen mogelijkheden blijven onveranderd?

Bruintje1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Telefonie kan alleen uitgezet worden als ik ander abonnement/ apparatuur neem. In ieder geval kan het niet uitgezet worden en de 'oude' abonnementskosten dan aanpassen. Uitvinken in mijn Ziggo nog niet bekeken eerlijk gezegd🤔 Wel naar die tv mogelijkheden gekeken.

 

Er is hier onlangs gestart met glasvezelkabels leggen. Zal nog wel even duren voordat mijn woning aangesloten wordt. Als je bij kabelaanleg voor een jaar meedoet bij een vd providers is de woningaansluiting gratis (twv 450,00) Er is een aanbieder met 100 Mb , de anderen vanaf 500 Mb.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Bruintje1  schreef:

Met interactieve functies die vervallen bedoel je o.a pauzeren bij live kijken ? 

De opname/afspelen mogelijkheden blijven onveranderd?


 

Pauzeren op de Humax gaat via de  harde schijf op de Humax, dat blijft gewoon werken net als nu.

De mogelijkheden van de Humax blijven onveranderd.

 

Je gaat wel wat HD zenders missen, alleen de zonder smartcard toegankelijke zenders zijn beschikbaar.

Bruintje1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je info/ toelichting. Nog een aanvullende vraag mbt tv zenders. Kan ik ergens makkelijk zien welke zenders bij kabelabonnement beschikbaar zijn? En zijn ze overwegend in HD ?

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Opnieuw de zenders installeren met netwerkID 4444 , dan heb je alle ongecodeerde zenders.

Interactief is alles wat je met de rode knop kunt oproepen, films en series en heel beperkt terugkijken.

Dat ga je dus missen met kabel- tv.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Bruintje1  schreef:

 Kan ik ergens makkelijk zien welke zenders bij kabelabonnement beschikbaar zijn? 


 

Bekijk het zenderoverzicht van Kabel TV bij Ziggo

Bruintje1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Heb t bekeken. Zijn dit ook de zenders die nog in de Ziggo Go app beschikbaar blijven. Hoe gaat het met in Ziggo Go terug kunnen kijken van die zenders? De NPO zenders kijk ik meestal terug via NPO Start. Maar ook kijk ik wel eens iets vd commerciële zenders terug als het niet vanwege uitzendrechten geblokkeerd is.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bruintje1 de meeste zijn inderdaad ook via Ziggo Go terug te kijken tot 7 dagen.

Dan kunt u deze lijst gebruiken en de zenders waar KabelTV bij staat en ziggo go en het Replay icoon.

Bruintje1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Gisteren abonnementswissel aangezet met ingang van morgen 12/10 . Vanavond viel RTL zender na paar minuten weg. Smartcard ontbreekt zegt scherm. Ik de zenders opnieuw laten zoeken met de 4444 Id . Gelukt. Maar de Ziggo Go app zegt bij live en terugkijken : u moet abonnement hebben. Ook na opnieuw inloggen. Moet Ziggo nog iets invoeren?

Bruintje1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Tot nu toe zie ik dat bij kabel tv en de 4444 Id instelling op de Humax dat alle commerciële nederlandse zenders niet meer in HDTV zijn. Als dat klopt is het wel een achteruitgang.

Bruintje1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Zie mijn andere ervaring met de 4444 instelling. Geen HD meer voor de commerciële zenders als Veronica, Rtl 4,5 enz. Dat is toch wel belangrijk om te weten.

Bruintje1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

'Wat HD zenders missen' . Ik zie tot nu toe dat alle nederlandse commerciële omroepen niet meer in HD zijn. Dat is niet wat ik zocht. Had ik wel willen weten.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Bruintje1 Dit lijkt mij allemaal wat het verlagen van je abonnement inhoud, je kunt niet verwachten de zelfde mogelijkheden te hebben als met duurdere abonnementen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Bij het KabelTV abonnement hoort toegang tot Ziggo Go. Dat is mogelijk een administratief iets. Enkel bij wat Ziggo internet Only noemt heeft men geen toegang meer tot Ziggo Go.

 

Dat het specifiek de commerciële kanalen zijn die hiermee in SD worden doorgegeven hadden we inderdaad wel mogen benadrukken, dat is niet overal meer goed te vinden  helaas.

Bruintje1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik hoef niet voor een 'dubbeltje op de eerste rij'. Maar dat de commerciële zenders voor HD weergave achter de decoder zitten, had bij beantwoording van mijn vraag wel genoemd moeten worden. 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

De zenderlijst is misleidend, daarom gaf ik als tip om zelf met ID 4444 te scannen, dan kun je zien welke zenders in welke kwaliteit je krijgt met kabel-tv.

Bruintje1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Jouw eerdere bijdrage lees ik als antwoord op mijn vraag hoe de Humax te kunnen gebruiken met kabel tv als de smartcard uitgeschakeld wordt. Niet als  : stel voor je switcht eerst eens met 4444 in om te zien wat nog in HD over blijft. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic