1
Vraag
2
Reacties
Gijs47

Level 7
  • 156Posts
  • 7Oplossingen
  • 33Likes

HUMAX 5200C gaat niet meer naar Portal

Goedemorgen,

Sinds kort vertoont mijn Humax 5200C het volgende probleem:
Als ik via Menu naar Portal ga lijkt dit normaal op te starten met * Verbinding..  Dat sterretje draait een minuut rond en dan komt een pop-up window in beeld met de tekst:

iTV 112 : Voer een software update uit en probeer het nogmaals

Ik heb gekeken bij Instellingen maar Software opwaarderen staat uitgegrijst.

Iemand een idee wat er fout gaat ?

groet

Gijs

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Gijs47 Al een tijd is de officiële handeling om het via de rode knop te doen. ( de rode knop die ook voor bv teletekst wordt gebruikt)

 

Je kan even uittesten als de Humax aan staat ( dit is even belangrijk) om dan de box even stroomloos te zetten. Dan wordt in de meeste gevallen igg de rode knop weer hersteld. Mocht dit niet helpen is een fabriek reset nog een mogelijkheid.

Bekijk in context

11 Reacties 11
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Gijs47 Al een tijd is de officiële handeling om het via de rode knop te doen. ( de rode knop die ook voor bv teletekst wordt gebruikt)

 

Je kan even uittesten als de Humax aan staat ( dit is even belangrijk) om dan de box even stroomloos te zetten. Dan wordt in de meeste gevallen igg de rode knop weer hersteld. Mocht dit niet helpen is een fabriek reset nog een mogelijkheid.

Gijs47
Topicstarter
Level 7
  • 156Posts
  • 7Oplossingen
  • 33Likes

@robboDe humax heeft 3 uur uit gestaan en tot mijn stomme verbazing werkt alles weer. Ik zal je suggestie onthouden

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Gijs47 Top om te horen dat de tip heeft geholpen. Veel kijk plezier maar weer!😊

Gijs47
Topicstarter
Level 7
  • 156Posts
  • 7Oplossingen
  • 33Likes

@robboHelaas blijft het probleem maar optreden. Een enkele keer gaat het goed, maar nu is het weer hopeloos

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Dan raad ik je toch even aan om de internet aansluitingen ook eens na te kijken. ( instellingen) En wel hierom. De Humax gebruikt alleen internet verbinding inz de comandos die je geeft. Bv ondemand starten en evt het starten van content. Voor de rest gaat alles via de coax. Geef even door welk kanaal inz modem je hebt ingesteld. Etc etc.

Gijs47
Topicstarter
Level 7
  • 156Posts
  • 7Oplossingen
  • 33Likes

@robboDat kan ik helaas niet zeggen. Ik gebruik de DECO M4 torentjes en die zenden 2 kanalen uit 2.4GHz en 5GHz  De humax werkt mbv wifi

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Heb dit netwerk ook 2 verschillende namen, of alles sid zelfde naam? (btw humax ondersteunt alleen 2.4 ghz) Is er een mogelijkheid om als test via utp (bedraad  te verbinden @Gijs47 

Gijs47
Topicstarter
Level 7
  • 156Posts
  • 7Oplossingen
  • 33Likes

Er is maar 1 SSID, wat ik begrepen heb wordt het sterkste signaal gekozen, waardoor je overal in huis dekking hebt

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Gijs47 Ja dat is ook zo inz DECO. Ik vroeg dit omdat sommige apparatuur oa google cast wel eens moeite hebben met meerdere netwerken als deze idem sidd hebben. Maar dat is bij jou dus niet van toepassing lijkt mij. Heb ook eerlijk gezegd geen ervaring met de DECO.   ( Reset ook eens je modems/deco eens . ( even uit en aan zetten voor 3 a 5 minuten)  Maar ik heb toch sterk het idee dat het wel aan internet gedeelte ligt en dat iets dus geen contact kan maken met ondemand. Wat je nog even kan uitproberen is om echt alles uit te sluiten: De Smartcard. Maak deze eens schoon met schone doek en dus zo  ook opnieuw geplaatst. Ga eens op mijn ziggo de card eens opnieuw resetten . ( zenders opn ophalen etc. ) ( Ik denk zelf dat dit het niet is maar je weet nooit) Na dit weer de hamax weer even stroomloos zetten "als deze aan staat".  Wat ik al zei om alles uit te sluiten) Ik ga in ieder geval verder brainstormen.  

Gijs47
Topicstarter
Level 7
  • 156Posts
  • 7Oplossingen
  • 33Likes

@robbo Vreemd is dat er om een software update wordt gevraagd, terwijl er geen software (firmware) beschikbaar is

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Gijs47  Ja dat is idd vreemd. Even nog wat. Een fabriek reset al uitgevoerd toch? Heb even geen tijd om alles terug te lezen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic