Ik heb een extra HUMAX 5050c die ik wil gebruiken omdat mijn tv niet voor een ci module geschikt is.
Deze ontvanger heeft all een tijdje in de kast gestaan en ik heb er een tweede smartcard bij besteld.
Het probleem is simpel hij vindt geen zenders, logisch, analoog is gestopt.
Dat is alles wat ik kan doen, ik kan geen menu optie vinden voor digitaal instellen.
Hoe krijg ik dat ding werkend ?
Antenne aansluiting is goed, mijn andere humax 5300 doet het er prima op (die staat nu even aan de kant)
Alles zit er in aan de achterkant.
Ik kom gewoon niet verder
Opgelost! Ga naar oplossing.
volgens het papiertje bij de ci module
netwerk 5555
freq 474.00
symbol rate 6900
Ik heb dat nu ingevuld maar hij vindt niets
het is gelukt, ik had alleen een boel gehannes op die waarden op te slaan, hij ging telkens weer op de standaard waarden staan...
Hij doet het nu
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Deze Humax kan alleen maar digitale zenders ontvangen . Dus dat kan het probleem niet zijn.
Dus of hij is defect (het is al een oudje)., of er is toch iets met je coax.
Sluit hem eens aan op het eerste ziggo aansluit punt met een korte goede kabel zonder splitters versterkers ed.
Fabrieksinstellingen al eens geprobeerd ?
Welke frequentie, netwerk ID en symboolsnelheid heb je ingetoetst?
hij zit rechtsteeks op de aansluiting, kabeltje is 3 meter hoogstens.
mijn ziggo humaxje doet het gewoon op die zelfde aansluiting
Ik heb de fabrieks instellingen hersteld en dan op ik op dat menu van zenders zoeken.
frequentie, netwerk ID en symboolsnelheid heb ik (nog) nergens gezien waar vind ik dat ?
gevonden
freq 356.00
netwerk-ID 1111
Symbol rate auto
Ik heb niets in getoetst , zo staat ie.
ja en er staat het zelfde als op die foto
volgens het papiertje bij de ci module
netwerk 5555
freq 474.00
symbol rate 6900
Ik heb dat nu ingevuld maar hij vindt niets
het is gelukt, ik had alleen een boel gehannes op die waarden op te slaan, hij ging telkens weer op de standaard waarden staan...
Hij doet het nu
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.