1
Vraag
2
Reacties
stan.jolanda

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

HELP - code 8015 - geen on demant en Netflix doet het niet meer

Hallo,

Wij maken gebruik van een Horizon en hebben nooit problemen gehad
Maar sinds eind vorige week kan ik geen on demand meer kijken.
Tevens doet Netflix het ook niet meer.
Ik kan wel opnemen en media kijken.
Ik heb ondertussen van de modem en router de spanning eraf gehaald en na 90 sec weer aangezet. Ook heb ik alle stekkers nagekeken, deze zitten allemaal goed aangesloten.

Wat is er aan de hand?
Wat kan ik nog meer doen om dit probleem op te lossen?

Groeten,

Stan Vermeer
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Top!
Zou je ook kunnen laten zien waar de mediabox op aangesloten is met de coax kabel? Zou je voor de zekerheid de coaxkabel ook even een minuutje los kunnen halen (dus zowel uit de mediabox als uit het aansluitpunt)?
We horen graag van je!

Bekijk in context

10 Reacties 10
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
Heb u de modem met de media xl box verbonden met een utp kabel. Zo ja verwijder deze herstart de xl box.
Heb je deze zo niet verbonden geef de xl box een complete reset. Mag dit dan nog niet helpen, post dan de up en de downstream.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey stan.jolanda . Goed dat je hier contact opneemt. Zonder de interactieve diensten, maak je natuurlijk niet optimaal gebruik van de mediabox!
Fester 538 heeft je tips gegeven. Hoe gaat het nu?
stan.jolanda
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb volgens mij gedaan wat er voorgesteld is. Ik weet alleen niet hoe de Horizon box gereset moet worden. Ik heb deze aan en uit gezet. Maar jammer genoeg werkt het nu nog steeds niet. Wat kan ik nu nog meer doen. Zoals al aangegeven, heeft alles altijd goed gewerkt. Ook kan ik geen Netflix kijken. Heeft dit ook te maken dat ik geen On Demand heb?
Ik heb via instelling op de tv ook het signaal laten controleren en deze was goed.
Anders zal er een monteur langs moeten komen om het probleem op te lossen.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Kijk hier eens, je kunt je opnames bewaren de rest wordt opnieuw ingesteld.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/televisie/opnieuw-installeren/hoe-kijk-je/#mediabox/Mediabox-XL/mediabox-al-aangesloten
stan.jolanda
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de box volgens bovenstaande link gereset.
Maar het probleem is nog steeds hetzelfde. Geen On Demand en geen Netflix
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Goed dat je stappen hebt ondernomen, stan.jolanda . Maar jammer dat het nog niet geholpen heeft, natuurlijk!
Het lijkt er op dat er een probleem is met je retoursignaal. Zie je "offline" in het display van de mediabox? En lukt het eventueel foto's hier te plaatsen van de aansluiting van je mediabox ? 🙂
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
Als het mogelijk is, met een utp kabel van de mediabox uit na een pc of laptop te verbinden. Om dan via de browser gwlogin.net admin admin en dan inloggen. Om de upstream en downstream te posten. Om te zien wat er mis gaat. En wat foto's waar ziggo als eerste de woning binnen komt met splitter versterker, om te zien of daar wat mis gaat.
stan.jolanda
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zie geen offline staan. Aansluiting achterzijde mediabox is niets aan gewijzigd .
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Top!
Zou je ook kunnen laten zien waar de mediabox op aangesloten is met de coax kabel? Zou je voor de zekerheid de coaxkabel ook even een minuutje los kunnen halen (dus zowel uit de mediabox als uit het aansluitpunt)?
We horen graag van je!
stan.jolanda
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
YES
Alles werkt weer goed!
Ik heb de coax kabel los gehaald zoals voorgesteld, 2 minuten gewacht en weer aangesloten.
Daarna werkte alles weer normaal.
Bedankt voor de hulp.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic