1
Vraag
2
Reacties
Pellemans

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

HDR Netflix donker op Philips tv

Vandaag whatif willen kijken via de next box. De tv geeft het signaal HDR signaal. Alleen het beeld blijft extreem donker.
er is geen software update voor de tv.

Graag advies.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Damandan

Level 10
  • 418Posts
  • 1Oplossingen
  • 220Likes
Dat is een bekend probleem. Afwachten of het in een software update verbeterd wordt.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Damandan

Level 10
  • 418Posts
  • 1Oplossingen
  • 220Likes
Dat is een bekend probleem. Afwachten of het in een software update verbeterd wordt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76757Posts
  • 5220Oplossingen
  • 22694Likes
Veel TV's / Monitoren zijn niet in staat om volledig HDR contrast weer te geven, zij hebben in de basis niet genoeg lichtsterkte om HDR weer te geven en dan daalt het contrast om alle details weer te kunnen geven die HDR met zich meebrengt.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2777Posts
  • 290Oplossingen
  • 2246Likes
Pellemans Vanaf hier hebben we het geprobeerd via de Mediabox Next als op de app van de TV zelf. Beide keren geeft deze serie (net als andere series in HDR) donker beeld.

Be rt Bedoel je dan dat de tv zelf aan een bepaalde standaard moet voldoen?
superaart

Level 15
  • 1053Posts
  • 7Oplossingen
  • 835Likes
Nu we het toch over HDR hebben. Hebben jullie intern bij ziggo al ervaring met lineaire HDR zenders? Ik weet dat de f1 en sky italia bijvoorbeeld in HDR (HLG) hun sportuitzendingen doen. Als we nu zien dat het beeld te donker is kunnen we dat wellicht straks ook zien aankomen met ziggo sport? Daarbij is dat een HLG techniek die niet via netflix of andere streamingdiensten wordt gebruikt, maar alleen voor lineaire tv. Is dit al getest, wordt dit nog getest of gooien we dat straks gewoon op zender op hoop van zegen. Of zijn er nog helemaal geen plannen daarvoor?
Simba24

Level 13
  • 787Posts
  • 36Oplossingen
  • 190Likes
Sander Ziggo wrote:
Pellemans Vanaf hier hebben we het geprobeerd via de Mediabox Next als op de app van de TV zelf. Beide keren geeft deze serie (net als andere series in HDR) donker beeld.

Be rt Bedoel je dan dat de tv zelf aan een bepaalde standaard moet voldoen?

Dit klopt
De oudere TV's geven de HDR erg donker weer.
Ik had hiervoor een oudere Philips 4K TV en de UHD uitzendingen met HDR waren erg donker en flets.
Nu heb ik sinds kort een Samsung met HDR, HDR10+ en HLG en nu is het HDR beeld perfect.

Overigens moet de Next ook HLG ondersteunen bij mijn weten, geen idee of hij dat doet, ik heb geen Next n.l.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2777Posts
  • 290Oplossingen
  • 2246Likes
superaart Dit antwoord moet ik je helaas schuldig blijven. Mocht hier in de toekomst nieuws over zijn, dan laten we dat weten.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76757Posts
  • 5220Oplossingen
  • 22694Likes
Sander Ziggo Wat Huistijger ook schrijft bedoel ik.
Hoe meer detail en nuance en grijstinten, hoe meer licht er nodig is om een helder beeld te houden.

Ik heb een 4K monitor als TV en deze is prachtig met HD en UHD beeld, maar komt lichtintensiteit te kort om alle nuances van HDR te kunnen laten zien en het wordt hier donkerder beeld en is niet meer op te krikken.
Je kunt de waarde van de deze monitor mooi zien als je alle stappen volgt van de mogelijkheden.
RGB is heel helder en moet de helderheid flink naar beneden, dan rec 709 moet de helderheid omhoog en op DCI-P3 moet de helderheid weer flink hoger en als ik zo doortel gaat het niet lukken met de HDR met maar 300 nits.

"4K zorgt meer pixels, het groter kleurbereik voor meer kleur en HDR voor meer lichtintensiteit en accuratere pixels. Dat is ook de reden dat sommigen Ultra HD nemen als term die alledrie de elementen omvat, maar helemaal correct is het niet. Er zijn immers ook nog wat full hd tv’s die HDR ondersteunen, al bieden die een minimale HDR-ervaring door een te lage helderheid."

Tekst geleend van Frans de Smet Sound en Vision:

Wil je een TV kopen die is uitgerust met nieuwste technologie?
Koop dan een ultra HD TV met premium label want deze staat garant voor:

- minstens uhd resolutie: 3840x2160

- minstens 90% van het DCI-kleurpalet kunnen weergeven dat gebruikt wordt in cinemazalen (bij Samsung suhd tv's 96%)

- minimum 10 bit paneel (om alle kleurnuances te kunnen weergeven)

- HDR (High Dynamic Range) beelden kunnen weergeven met minstens 1000 nits en zwartniveau van 0.05 nits

Dus sommige HDR-TV's ondersteunen weergave van HDR-beelden maar niet met volledig bereik maar toch met een opwaardering van de content tov niet-HDR tv.
Een TV met ultra HD premium label kan daarnaast ook nog een helderheid van minstens 1000 nit weergeven.
JOHNMERK

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wij hebben dit ook op onze nieuwe oled van Philips 😡 monteur geweest van ziggo en monteur van Philips, sinds enkele weken overgestapt van de horizon naar de next + mini, alle films die aangeboden worden in HDR zijn niet te volgen door het donkere beeld, ook de lay-out op het scherm is erg donker !ook kan je de HDR niet aanpassen op HD, met de horizon  hadden we wel goede HDR-kwaliteit! Als ziggo de software niet aan gaat pakken, willen wij onze horizon weet installeren en sturen wr de next + mini terug! Wat een zeperd zeg 😞

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Oh jee, wat moet dat balen voor je zijn @JOHNMERK 😞 Ik kan me voorstellen dat je dan even terug verlangd naar je vertrouwde Horizon box, maar het zou denk ik fijner zijn als je tips en trucs hier krijgt om het probleem met de Mini op te lossen. Wat zou jij adviseren te doen in deze @Dave! ?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 24013Posts
  • 1060Oplossingen
  • 7677Likes

@Renata dit is moeilijke want ik heb 2 mini's en Samsung 4K UHD Color TV en LG Smart TV en via de Next kan je nog met Coax kijken, via de Mini niet.

@JOHNMERK dit zijn mijn TV Instellingen:

Ik adviseer even je TV instellingen beeldscherm daar even te zoeken en kijken en BT2020/22 weet niet wat de nieuwere TV's hebben.

Mijn TV Instelling staat de HDR+ aan Beeld formaat 16:9

Achtergrondverlichting op 20, Helderheid op 0 Contrast is 100, Scherpte 20 Kleur 50, Tint G/R G50-R50

Clean digital vieuw aan, Auto Motion Plus instelling auto, contrast verlichting laag

standaard Kleurtint kan ik kiezen tussen Koel, standaard, warm1 en warm2 Gamma op BT1886 of hoger

Kan zijn bij beheer externe apparaten - even zoeken naar HDMI UHD Color dan waar de Next en de Mini op staan die zet je aan.

De Next en de Mini als je op de :ab_hoofdmenu: drukt en je gaat naar :interface_go_instellingen: op rechts ga je naar tabblad Beeld en Geluid je HDMI resolutie op 4K of hoogste wat de TV heeft.

Ik hoop dat dit helpen zal, anders lezen we het graag.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6354Likes

@JOHNMERK met de Horizon ofwel Media box XL HDR ondersteuning, dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. 

HDR is iets anders dan HD. HDR staat voor High Dynamic Range dit betreft een groter bereik tussen het witste wit en zwartste zwart. HD betreft de resolutie. De tegenhanger van HDR is SDR. 

Het probleem met de Next is deels welke HDR variant wordt ondersteund en welke de TV ondersteund. 

Dave noemt wat nuttige punten die u kunt vergelijken met uw Philips.

In principe zit de HDR type vastgelegd in de film zelf, de TV in samenwerking met de Next/ Mini verwerkt die informatie.

Ps @Dave!ter info de HDR verwerking is gelijk daar maakt DVB-C of IP TV niet uit. Bij Ziggo hebben we via DVB-C (Coax) alleen het ESPN kanaal wat HDR in de HLG variant doorgeeft. De films en series zijn altijd IPTV.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 24013Posts
  • 1060Oplossingen
  • 7677Likes

Dank je wel @RoWi. dat wist ik niet, mijn TV in 2017 ingesteld en kijkt heerlijk, beter als een slurpende plasma. Maar ik zal deze even in me kladblok, komt ooit wel weer eens van pas, gelukkig leren we hier ook nog op de community 😉

(PS) hoor je denken kladblok, op me Macbook houd ik dingen bij zoals deze info en zo kan ik altijd rustig even doorlezen en ook nuttige tips en truc's, vandaar zie de .png 😊

Boris de Kat

Level 16
  • 1299Posts
  • 34Oplossingen
  • 298Likes

@Dave!  Helderheid 0? Voor een goed HDR beeld moet de helderheid en contrast op 100%, dus vol open staan!

Bij andere waardes gebruik je niet het hele spectrum van de HDR....

Ik heb een Samsung tv gehad en nu een LG Oled en bij HDR springt de tv automatisch in de juiste modus, met 100% helderheid en contrast.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 24013Posts
  • 1060Oplossingen
  • 7677Likes

@Boris de Kat  ik zal even kijken thuis ik denk dat er een foutje in is geslopen.

Dank je wel voor je reactie.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic