1
Vraag
2
Reacties
SSV4

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

HDMI switch werkt niet met de humax

Hallo goedenavond,

Ik heb mijn Humax Mediabox aangesloten op de tv maar ik heb maar 1 HDMI aansluiting op de tv nu wil ik mijn Chromecast ook aansluiten op HDMI en gebruik hiervoor een HDMI switch maar de tv werkt nu niet. Ik heb op de site gelezen dat de mediabox rechtstreeks aangesloten moet worden op de tv, hoe kan ik toch de switch gebruiken zodat ik meerdere apparaten kan gebruiken met HDMI?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Ik denk iedere switch met voeding adapter.  Keuze genoeg. De prijs is natuurlijk belangrijk. 

Kijk eens: https://www.allekabels.nl/hdmi-schakelaar/1780/3266018/hdmi-switch-3-poorts.html

Daar zit misschien wel iets tussen. Het voorbeeld komt zonder adapter. Is geen 1.4a standaard. Maar kan wel met adapter gebruikt worden. Soms staat er bij dat een chromecast niet werkt.

Kijk anders of je de switch kunt terugsturen als het niet werkt.

 

Automatisch met 1.4a standaard en adapter is even zoeken. Als de tv geen hdmi 1.4a type is dan kan de switch ook wel een lagere versie hebben.

 

 

Bekijk in context

28 Reacties 28
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Welk merk en model switch? En is het echt een switch of een splitter.

Dus ga je van 2 naar 1 of 1 naar 2?

SSV4
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo RoWi,

 

Ik heb de Viavanco 3 way HDMI auto switch gekocht bij de media markt. Zie link

https://www.amazon.co.uk/Vivanco-Way-HDMI-Auto-Switch/dp/B07DKH7T8C

Dus ik ga van 1 naar 3 aansluitingen.

 

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat ik ervan lees kan het probleem het automatisch schakelen zijn.

Je schrijft dat de TV niet werkt daarmee bedoel je naar ik vermoed TV kijken via de Humax. Werkt de Chromecast wel goed samen met deze switch? 

SSV4
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ja de Chrome cast werkt zeer goed met de switcher maar de humax geeft geen aanwezigheid signaal LED en dus ook geen beeld.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Wel vreemd. Humax doet meestal niet zo moeilijk. Al een keer de kabel van de Humax die in de switch gaat in de tv gestopt? Alleen maar om de kabel te checken. Ingangen van de switch verwisseld?

Ik zie geen adapter aansluiting. De switch zal dan alleen werken als het apparaat zelf een schakelspanning op de kabel zet. Het kan zijn dat de Humax wel een schakelsignaal erop zet maar dat die niet sterk genoeg is om de hdmi switch van voldoende spanning te voorzien.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@SSV4  schreef:

Ja de Chrome cast werkt zeer goed met de switcher maar de humax geeft geen aanwezigheid signaal LED en dus ook geen beeld.


Je bedoelt hiermee een Led op de switch?

SSV4
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ja klopt de led op de switch

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat ik ervan begrijp mag maar één apparaat aan staan om te kunnen schakelen. Met een apparaat in standby stand lijkt dat met dit model niet te werken.

SSV4
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@RoWi. 

Bedoelt u het model van de Ziggo box of van de HDMI switch box?

 

@bloemen64 

Alle voorstellen hadden we al gedaan zonder resultaat behalve rechtstreeks Ziggo box op tv dat het wel doet.

Dat van de adapter spanning denk ik dat u gelijk heeft want als ik Chromecast aansluit gaat de switch LED aan en als ik alleen de Ziggo box op de HDMI switch aansluit zijn alle LED's uit. (in beide gevallen was de TV er ook op aan gesloten) 

Welke HDMI switch met voeding zal wel werken op de Humax box.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Ik denk iedere switch met voeding adapter.  Keuze genoeg. De prijs is natuurlijk belangrijk. 

Kijk eens: https://www.allekabels.nl/hdmi-schakelaar/1780/3266018/hdmi-switch-3-poorts.html

Daar zit misschien wel iets tussen. Het voorbeeld komt zonder adapter. Is geen 1.4a standaard. Maar kan wel met adapter gebruikt worden. Soms staat er bij dat een chromecast niet werkt.

Kijk anders of je de switch kunt terugsturen als het niet werkt.

 

Automatisch met 1.4a standaard en adapter is even zoeken. Als de tv geen hdmi 1.4a type is dan kan de switch ook wel een lagere versie hebben.

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik bedoelde de HDMI Switch.

SSV4
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

We hebben tevergeefs ook deze eerder geprobeerd van bol.com met adapter 

 

@bloemen64 zal die van allekabels.nl dan wel werken op mijn Humax box.

Ik ga nu uitzoeken indien het niet werkt het kosteloos gerouteneerd kan worden.

 

SSV4
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@RoWi. Is er een andere media box Ziggo die HDMI switcher ondersteunen

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Daar durf ik geen uitspraak over te doen. 

Zelf zou ik dan toch een tv met meerdere HDMI aansluitingen kiezen. Of een andere switch waarop je actief een bron kiest.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Meestal staat er bij een switch wel vermeld als het niet werkt met Ziggo. Het apparaat in de link naar Bol lijkt me een echt chinees apparaat en die zullen dat niet vermelden. De prijs en wat die kan doen mij twijfelen. Het kan natuurlijk maar vaak is er iets mee dat ze zo goedkoop verkocht worden.

 

Hdmi switches en beveiliging gaan niet goed samen. Vaak is het proberen totdat je een goede combinatie hebt.

Ik heb er ooit een gehad en die werkte goed maar toen was HD nog toekomst. Ergens voor 2010. Daarna had mijn tv meerdere hdmi ingangen en was die switch niet meer nodig.

BertM3

Level 9
  • 267Posts
  • 10Oplossingen
  • 103Likes

Ik gebruikte een Konig 4 poort switch met afstandbediening. Dat was op een HD TV die nog geen ARC had. Aangezien passthrough over HDMI maximaal 2 geluidskanalen was had je die dus nodig om 5.1 naar je versterker te krijgen, via optische uitgang op de switch naar optisch in op de versterker.

 

Alleen als je naar de wat betere switches gaat dan zit je ook zo op 100 euro. Voor een paar honderd euro heb je al een vervangende TV met 4x HDMI, CI+ en noem het allemaal maar op. Als je dus een beetje meer investeert kan die Humax de deur uit, heb je een smart TV enz met veel betere specificaties als je huidige. Mogelijk heb je zelfs niet eens een chromecast nodig omdat het tegenwoordig allemaal in de TV gebakken zit.

 

Die switches dat wil ook nog wel eens lastig zijn. Auto switching gaat niet altijd goed en als je er 1 met afstandbediening hebt dan zit je daar weer mee. Ik had op een gegeven moment aparte afstandbediening voor TV, switch, AppleTV, en versterker. Als mijn vriendin een Netflix video wilde kijken en ik was niet thuis dan moest ze de helpdesk bellen voor instellingen. Om daar van af te zijn maar een Logitech Harmony remote gekocht. Maar als je dan de rekensom maakt, Harmony + AppleTV + switch dan had ik beter een andere TV kunnen kopen.

SSV4
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor alle info.

We gaan die van allekabels.nl proberen en dan hou ik jullie op de hoogte of het is gelukt.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @SSV4, welkom hier! 

 

Er wordt al lekker met je mee gepuzzeld hier in het topic om alles goed aan te sluiten. Ik lees dat je via allekabels.nl nog een bestelling hebt gedaan. Heb je daar al een terugkoppeling over of moet je het nog uitproberen? 🙂

SSV4
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Marije,

 

We hebben de switch besteld via allekabels.nlen die komt binnenkort binnen. Dan gaan we het uitproberen en laat ik hier weten of het werkt.

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic