Heb alles binnen en de switch tussen beamer en tv werkt prima.
Ook de audio verbinding (optische kabel) van Mediabox Next naar Receiver voor dolby i.c.m. beamer werkt prima.
Wat ik daarnaast nog heb gedaan (voor de liefhebber)
Omdat ik nu de CISCO 8455DVB over heb (ivm aanschaf mediabox next) gebruik ik deze pm EPG opnames (alleen de zenders die zonder ci module kaart te zien zijn (Nl 1,2,3 en Stingray Classic voornamelijk), daar deze ci module kaart na installatie van mediabox next niet meer werkt) te maken. Dit heb ik gedaan door een coax splitter te gebruiken. Deze Cisco is verbonden met de Sony TV d.m.v. een Hdmi kabel en met de Beamer d.m.v. Scart kabel naar de DVD recorder (om nog dvd's te kunnen afspelen) . Vanaf de dvd recorder gaat er een Hdmi kabel naar een Nedis HDMI schakelaar 2 naar 1 - versie 1.4 (4K 30Hz) ( 1.4 omdat de dvd recorder en Cisco redelijk gedateerd zijn) Op deze Nedis schakelaar zit dan ook de Hdmi kabel vanaf de Media box. Met de Nedis schakelaar kan je dan 1 van de 2 aan/uit zetten. Tenslotte is de dvd recorder met de receiver verbonden d.m.v. 2 optische kabels (tulp stekkers).
Enfin, bedankt voor alle goede hulp. F1 seizoen kan beginnen 😉