1
Vraag
2
Reacties
MartijnNuijs!

Level 7
  • 185Posts
  • 0Oplossingen
  • 65Likes

HDMI resolutie op auto of 4K

Wat is het beste na aanschaf van een 4K tv? Beeld resolutie next box op auto zetten of op 4k? Heb het idee dat op 4K zetten niet echt "werkt" namelijk. Wellicht heeft dat te maken met aanbod programma's in 4K?

25 Reacties 25
Meldingen
Aan Uit
MartijnNuijs!
Topicstarter
Level 7
  • 185Posts
  • 0Oplossingen
  • 65Likes

Ja dit is heel erg duidelijk zeg! Ik ben uiteraard ingelogd, maar zie niks over een mini, dank!

Karel.

Level 16
  • 2389Posts
  • 292Oplossingen
  • 1640Likes

@RoWi.  schreef:

Dat is eenvoudig weg een gemis. Maar geen enkele provider box die ik ken heeft een pass thru optie helaas

Zelf maak ik gebruik van een VU+ Ultimo4K ontvanger, deze heb ik op 2160p vast ingesteld. Dit voorkomt dat bij het zappen van SD, HD naar 4K dat de tv even op “zwart” gaat om zich in te stellen naar het nieuwe beeldformaat. Dus een box vast ingesteld op 4K is eigenlijk best wel prettig.

MartijnNuijs!
Topicstarter
Level 7
  • 185Posts
  • 0Oplossingen
  • 65Likes

Dan hou ik het bij de next en laat deze a-technische persoon de beeldresolutie eenvoudigweg maar op 4K staan denk ik..

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@Karel.  schreef:

@RoWi.  schreef:

Dat is eenvoudig weg een gemis. Maar geen enkele provider box die ik ken heeft een pass thru optie helaas

Zelf maak ik gebruik van een VU+ Ultimo4K ontvanger, deze heb ik op 2160p vast ingesteld. Dit voorkomt dat bij het zappen van SD, HD naar 4K dat de tv even op “zwart” gaat om zich in te stellen naar het nieuwe beeldformaat. Dus een box vast ingesteld op 4K is eigenlijk best wel prettig.

Daar ben ik het dan deels wel mee eens, hoewel ik dit effect bij Primevideo en Disney+ op mijn TV niet heb HD aanbod is HD en UHD meteen UHD.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@MartijnNuijs!  schreef:

Dan hou ik het bij de next en laat deze a-technische persoon de beeldresolutie eenvoudigweg maar op 4K staan denk ik..

Ondanks wat we hebben geschreven  geen verkeerde keuze.

Karel.

Level 16
  • 2389Posts
  • 292Oplossingen
  • 1640Likes

Dat is dan het verschil tussen direct op de tv of dat het signaal via HDMI wordt aangeboden.

Bij gebruik van apps direct op mijn tv heb ik daar ook geen last van.