Wat is het beste na aanschaf van een 4K tv? Beeld resolutie next box op auto zetten of op 4k? Heb het idee dat op 4K zetten niet echt "werkt" namelijk. Wellicht heeft dat te maken met aanbod programma's in 4K?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als je next op 4K zet zal deze alle video content “upscalen” naar 4K.
Als je next op auto of 1080i/1080p zet zal je 4K TV het upscalen van HD en SD video verzorgen.
Er zijn diverse discussies over het upscalen door de “goedkope” next of door de “dure” tv.
Voor persoonlijke voorkeur is het beste om gewoon uit te proberen. De 4K content wil je natuurlijk wel zien in 4K.
4k of Auto geeft geen verschil, waarom die optie erin zit is mij nog steeds niet duidelijk.
Mijn tv geeft de beste resultaten bij 1080P. Moet dan natuurlijk wel overschakelen bij de weinige echte 4K uitzendingen.
"Als je next op auto of 1080i/1080p zet zal je 4K TV het upscalen van HD en SD video verzorgen."
4K of auto maakt geen verschil.
De Next kijkt met auto naar de TV, als die 4K weer kan geven, schaalt de Next alles op naar 4K wat niet 4K is.
Zoals Steefb al schrijft, bij mij geeft 1080p ook het scherpste beeld.
Even een vraagje van een niet next- gebruiker. Heeft deze mediabox niet de mogelijkheid om de oorspronkelijke resolutie door te geven?
@youriy Nee die mogelijkheid is (nu nog?) niet aanwezig.
OK bedankt, dat is niet handig als je een goede (4k) tv hebt.
Op een 4k tv?
Dus "auto" dan lijkt me...🤔
Probleem is dan wel dat ik (in ieder geval) niet kan zien welk programma er nu wel of niet in 4K word uitgezonden..
Het is niet per programma maar een aantal 4K kanalen en apps zoals Youtube en Netflix.
Ook niet alles op Netflix is in 4K.
@MartijnNuijs! schreef:Op een 4k tv?
Ja, want het enige wat de Next doet is de resolutie aanpassen, het aanbod is 1080i. Op de een of twee kanalen na. De Next doet wel vervelend met kanaal 14, wat door Ziggo wordt opgewaardeerd, detecteert de Next een 4K TV blijft deze zemelen in plaats van de HD bron te kiezen.
@youriy schreef:OK bedankt, dat is niet handig als je een goede (4k) tv hebt.
Dat is eenvoudig weg een gemis. Maar geen enkele provider box die ik ken heeft een pass thru optie helaas.
Terzijde je kan nu beter voor de Next Mini kiezen die gaat ook bij YouTube beter om met HDR heeft een test uitgewezen, naast de resolutie wat voor grote schermen van belang is heeft in mijn ogen HDR meer kleurdiepte een grotere meerwaarde.
@MartijnNuijs! schreef:Probleem is dan wel dat ik (in ieder geval) niet kan zien welk programma er nu wel of niet in 4K word uitgezonden..
Je zou via de programma info kunnen zien of iets wel of geen UHD is dat kan @Bert of @Steefb beter uitleggen.
En hoe kom je aan een next mini? Gewoon om vragen bij @Ziggo ? Waar een 2e next box aanvragen al een groot probleem was door (naar men zei) te grote vraag en te weinig aanbod...🤔
Aha, da's al wat duidelijker.
Een Next Mini aanvragen gaat nu zelfs makkelijk als je inlogt in Mijn Ziggo.
De Mini is enkel beschikbaar als tweede mediabox, of als hoofdbox voor (nieuwe) TV Start kanten.
Persoonlijk hebben in mijn beleving beiden weinig meerwaarde, vanwege het minimale UHD aanbod, een CI module met Smartcard voldoet net zo goed of wellicht beter, geen extra hardware nodig.
En eerlijk gezegd heeft uhd voor het Talpa rommel en talkshows geen tot weinig meerwaarde, voor reguliere TV is HD prima, scheelt de TV providers ook een boel bandbreedte.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.