1
Vraag
2
Reacties
Dina40

Level 1
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

HDMI probleem - melding in beeld

Goeiedag,

Ik heb een probleem met een HDMI signaal.
Een aantal keer per uur schakelt er iets, ik denk vanuit mijn ZIGGO mediabox.
Er komt namelijk een melding in mijn beeldscherm, net ofdat ik overschakelt naar een ander HDMI kanaal en me geluid hapert dan ook.
Ik heb nu onderhand alle mogelijke instellingen in de tv aan en uit gehad, ook software update en weer terug naar fabrieksinstellingen maar toch blijft dit probleem.
Het komt soms snel na elkaar en soms zit er 5 of 10 minuten tusssen.

Ik heb een Sony Bravia KDL43wd757 en een Mediabox xl
91 Reacties 91
Meldingen
Aan Uit
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik kan zo niet aangeven of het signaal wel of niet in orde is. Maar uitgaande van wat je schrijft likt dit prima te zijn, daar je anders op elke Tv storingen zou moeten waarnemen.

Wat geeft de Humax 5500c aan als sterkte en kwaliteit? En zijn die kabels in orde? Zijn de stekkers daar ook echt goed aangezet? Even een foutje daarin kan zorgen voor issues. Versterken van het signaal kan goed zijn, maar het is niet zo dat je daar alles mee oplost. Als het signaal slecht is, moet je bijvoorbeeld dat goed oplossen, of laten oplossen, daar versterken dan alleen maar zorgt voor nog meer ellende.

Nu geef je aan overal goed beeld te hebben, dus denk ik dat er toch iets mis is met een of meer aansluitingen op de kabel die naar de Humax 5500c gaat. Daarom ben ik ook benieuwd naar die waarden van de ontvangst. Daar moet iets in misgaan.

PS: ik ga zo mijn bed in, daar ik veel pijn heb, maar probeer z.s.m. weer te reageren.

Maar kijk alles dus nog even heel precies na.

Veel succes!
Dina40
Topicstarter
Level 1
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Willem-A Bedankt Willem,

Niets moet Willem, en zeker niet al je pijn heb.
In iedergeval hartelijk bedankt.

Met vriendelijke groet,

Mario
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6285Likes
Hey @Dina40. We zijn inmiddels een tijdje verder. Ik ben erg benieuwd hoe het nu gaat! Krijg je de melding nog (vaak) te zien? Is er iets veranderd sinds 10 dagen geleden? Heb je inmiddels wel weer goed beeld op de andere TV? Willem-A heeft in zijn laatste bericht nog een aantal vragen gesteld waarop geen antwoord is gekomen, waardoor het gesprek nu een beetje doodgelopen lijkt. Zonde, want ik hoor het graag als er nog zaken zijn waarbij we kunnen helpen. En als alles inmiddels wel ook opgelost is, lees ik dit ook graag terug. Dan weten we dat dit verhaal een goed einde heeft ^^.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Helemaal eens Lycke Ziggo!

'Gelukkig' weet ik niet altijd meer in weke topics ik heb gereageerd en of deze tot een goed einde zijn gekomen. Maar het is wel leuk dat te weten, al denk ik zelf dat het issue niet meer zal spelen. Logisch denkend hadden we het anders vast nog gelezen. Maar even een berichtje van Dina40 zou fijn zijn.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6285Likes
Hey @Dina40. Ik probeer het toch nog even 1 keer ^^. Heb je nog een update voor ons? 🙂
kwelgeest

Level 6
  • 218Posts
  • 3Oplossingen
  • 37Likes
Beste Dina40. Ik en een goede kennis van mij hebben exact hetzelfde probleem. Allebei hebben we een Sony xe9305 65 inch uhd tv. Er is dus een communicatie probleem tussen de mediabox xl (heb de grote) en sony tv's. Sony denkt dat het hdmi signaal van de (samsung) mediabox xl niet stabiel genoeg is, want het manifesteert zich alleen via de ziggo mediabox. Al zullen de Ziggo techies het niet graag toegeven. Het wachten is op de uhd mediabox denk ik.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag kwelgeest

ik ben bang dat je bericht voor niets is... Althans, als het om Dina gaat, want zoals je ziet reageert deze niet meer. Nu kan er natuurlijk altijd wat gebeuren waardoor iemand niet kán reageren, maar helaas zien we ook vaak anders.

In ieder geval kunnen anderen nog kennis trekken uit wat je hebt geplaatst.

Dank!
PKO

Level 1
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Dina40

Ik lees net dit gedeelte van het forum eens door over de HDMI melding.

Ook ik heb dit probleem al geruime tijd en yep ook een Sony tv en alle mogelijke instellingen geprobeerd. Ook diverse kabels van goedkope dropveters tot dure kabels maar de melding blijft zo nu en dan de kop op steken. We raken er bijna aan gewend maar dat is eigenlijk niet de oplossing natuurlijk. Ben benieuwd of er nog opties zijn:thinking: ( zal morgen even proberen om een foto van de melding te maken, en die dan even posten)
broekhua

Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes
Dina40
Probeer eens om een zgn. Cec killer tussen je HDMI aansluiting en je mediabox te plaatsen.
https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-cec-killer?channable=e32712.MzQyNTU&awc=12234_1544645324_818cc4dd779c40566091c4c45cdcd1c5
Dit heeft bij mij problemen opgelost tussen mijn Sony Bravia en mijn Audiosysteem. Bravia sync stuurt ongewenste signalen over de HDMI poorten om te detecteren wat voor apparaten er aan je TV hangen.
Het zijn de kosten niet en het is te proberen waard. Mogelijk moet je je TV, na installatie van de cec killed, geheel opnieuw opstarten ( ruim 10 seconden de groene knop op je afstandbediening ingedrukt houden) of zelfs een fabrieksreset uitvoeren.
Sucses, Gr, Arie
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dank voor de tip broekhua

nu maar hopen dat Dina40 het nog leest, maar deze lijkt niet meer te reageren.... Zou het issue al opgelost zijn??
PKO

Level 1
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Willem-A

Thanks ik ga er meteen 1 bestellen eens kijken of dat werkt.
Zou mooi zijn als dat de oplossing is
( wordt vervolgt)
broekhua

Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes
PKO
Bij Instellingen, externe ingangen, Bravia Sync-instellingen, Bravia Sync-apparaatlijst mag het apparaat, welke problemen ondervindt of veroorzaakt, niet meer zichtbaar zijn. Is dit wel het geval adviseer ik je om een herstel naar fabrieksinstelling uit te voeren op je TV. Mogelijk moet je ook je mediabox geheel opnieuw opstarten. De Cec-killer blokkert de detectie van de apparatuur welke is aangesloten op de betreffende HDMI poort.
Sucses
PKO

Level 1
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
broekhua

Dankje wel voor de uitleg.
Als het goed is krijg ok hem vrijdag binnen.
Ik laat uiteraard even weten of het werkt?
PKO

Level 1
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Zaterdag aan het einden van de middag is hij binnen gekomen.

Zondag ochtend er tussen gezet om 10 uur.
TV en de Mediabox gereset en een muziek zender op gezet ( VH1)
Helaas de melding blijft gewoon komen.
broekhua

Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes
PKO
Jammer dat het niet gelukt is.
De melding die je krijgt komt uit de TV zelf. Ik zie de melding HDMI1/ARC. Alleen de TV zelf kan weten dat de HDMI 1 aansluiting gebruikt wordt. De trigger hiervoor kan wel komen uit je mediabox door heel kort uitvallen van het signaal en het direct terugkomen hiervan. Ik dacht gelezen te hebben dat andere HDMI ingangen hetzelfde verschijnsel vertonen. Het probleem zal denk ik toch moeten worden gevonden in de HDMI kabel of je mediabox van Ziggo.
Ik wens je veel sucses in je verdere zoektocht.
Gr, Arie
PKO

Level 1
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
broekhua

Thanks ik ga verder met proberen de aanhouder wint.
Toch maar eens een andere box aanvragen.
Misschien dat dat een oplossing brengt.
Wordt vervolgt.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik was er al een beetje bang voor. Maar gaf eerder al eens aan dat het natuurlijk wel normaal is dat een Tv aangeeft wat er binnenkomt aan info. Maar ook dat dit natuurlijk niet steeds mag gebeuren. Maar als het signaal zo dusdanig is dat dit steeds even wegvalt en terug komt kan het zo zijn dat de info ook weer word getoond. Maar dat gaf ik destijds al eens aan toen Dina dit issue meldde. Maar ook bij apparaten zonder CEC zal die melding wording getoond, dus ik was er al niet zeker van dat een CEC killer zou gaan helpen.

Lastig en vreemd verschijnsel, waarbij ik me nog steeds afvraag hoe het Dina nu vergaat, maar ook hoe je dit nu moet tackelen...
PKO

Level 1
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
broekhua

Toch nog even een update.
Gisteren heeft de tv de hele avond aangestaan en ik heb geen melding meer gezien.
Dit biedt toch goede hoop.
IK blijf jullie op de hoogte houden.
broekhua

Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes
PKO
Het zou eventueel ook nog een HDMI copieer beveiligings probleem kunnen zijn.
Dit wordt geregeld door het HDCP protocol. Zie ook deze thread:
https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/mediabox-xl-i-c-m-philips-tv-wegvallend-beeld-en-geluid-hdmi-switch-3188
Initieel gaat dit over Philips TV,'s echter er worden ook Sony TV' s genoemd in deze thread.
Een HDCP stripper zou hierbij de oplossing kunnen zijn.
Zie deze url: https://www.tweaking4all.nl/thuis-bioscoop/hdmi-hdcp-gebruiken-met-non-hdcp-apparatuur/
Gr, Arie
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
broekhua

dat lijkt me niet aan de orde in dit geval, want bij HDCP issues gebeuren er andere dingen, zoals bv. het geen verbinding maken de bron, of het wegvallen van het beeld en dat is nu niet aan de orde.