Vraag
Reacties
Dina40
Level 1

HDMI probleem - melding in beeld

Goeiedag,

Ik heb een probleem met een HDMI signaal.
Een aantal keer per uur schakelt er iets, ik denk vanuit mijn ZIGGO mediabox.
Er komt namelijk een melding in mijn beeldscherm, net ofdat ik overschakelt naar een ander HDMI kanaal en me geluid hapert dan ook.
Ik heb nu onderhand alle mogelijke instellingen in de tv aan en uit gehad, ook software update en weer terug naar fabrieksinstellingen maar toch blijft dit probleem.
Het komt soms snel na elkaar en soms zit er 5 of 10 minuten tusssen.

Ik heb een Sony Bravia KDL43wd757 en een Mediabox xl
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
91 Reacties 91
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Welke Mediabox had je hiervoor? Ook een Mediabox XL?
Dina40
Level 1
Topicstarter
Evert96 Ja maar dan een groter model breder model.
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Helder. Heb je de Mediabox XL ook terug gezet naar de fabrieksinstellingen?
Dina40
Level 1
Topicstarter
Evert96 Ja dat was toen eigenlijk het eerste wat ik deed.
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Dan weet ik het ook niet meer :disappointed_relieved:
Heb je het intussen ook met een andere tv getest? Om helemaal zeker te weten dat het niet aan de tv ligt, is dit namelijk nodig te testen.
Dina40
Level 1
Topicstarter
Ik heb genoeg gedaan en getest (al een aantal weken nu) en ik ga geen tv boven van de muur halen.
Ik ga morgen Ziggo bellen om de mediabox te wisselen.
0 Kudos
Dina40
Level 1
Topicstarter
Ronihd Be rt Willem-A mguzz Evert96 Lycke Ziggo Steefb Mag ik jullie enorm bedanken voor het meedenken, Ik ga contact opnemen met Ziggo en zal jullie uiteraard laten weten hoe het is afgelopen.
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Dina40 Top! Ik hoop op een goeie afloop! 🙂
Nog even over die TV van de muur halen, je kunt ook alleen de box omruilen, kun je de tv's laten staan of hangen 🙂
Dina40
Level 1
Topicstarter
Evert96 Ja dat kan ook inderdaad :joy:
Ik heb contact gehad met Ziggo en ik heb nog niet genoeg getest :disappointed_relieved:dus nu maar HDMI op RGB moeten zetten en als het dan nog niet goed is dan moet ik de Resolutie aanpassen naar 720p.
Maar dan raak ik me mooie heldere beeld toch kwijt en ik neem aan dat dat niet de bedoeling is.
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
De TV schaalt het signaal op zodat het toch de resolutie wordt van de TV, dus dat is gelukkig niet heel erg 🙂
Die testjes die gegeven zijn, zijn wel goeie! Al betwijfel ik een klein beetje of het gaat helpen, maar meten is weten :blush:
0 Kudos
Willem-A
Level 1
Evert96 wrote:
De TV schaalt het signaal op zodat het toch de resolutie wordt van de TV, dus dat is gelukkig niet heel erg 🙂
Die testjes die gegeven zijn, zijn wel goeie! Al betwijfel ik een klein beetje of het gaat helpen, maar meten is weten :blush:

Is waar, maar bij HD zenders word de HD resolutie van 1080I dan wel eerst gedownscaled door de XL en daarna weer ge-upscaled door de Tv. Dat is nou niet echt wat je wilt. Doorgaans word dat er niet echt beter op, of je moet al een Tv hebben welke niet goed kan omgaan met een Interlaced signaal en dat komt niet vaak meer voor. Maar goed, het is ook inderdaad nog maar de vraag of dat soelaas bied en ik acht die kans klein.

Niet alles gelezen, maar is er al eens een HDMI switch geprobeerd Dina40 ?
Dina40
Level 1
Topicstarter
Nee het heeft inderdaad allemaal niet geholpen, ik heb alle 4 de resolutie mogelijkheden van de Mediabox gehad en alle 3 de videosignaal mogelijkheden, maar niks hielp.

Ik heb net weer 50 minuten:sweat_smile:met een Ziggo medewerker gechat en tests gedaan maar er is niks van het probleem verholpen.
Ik krijg nu een andere Mediabox opgestuurd, eentje die ik hier voor had een grotere.
Die was stiller, stabieler en koeler. Ik hoop dat daarmee het probleem verholpen is.

Geniet van jullie dag,
Dina40
Level 1
Topicstarter
Willem-A Ja zeker is die gebruikt versterkt en onversterkt, ik heb in de tv maar 2 HDMI aansluitingen, En had een andrioidkastje samen met Playstation en Mediabox. maar aangezien er een hoop gaande is rondom dat androidkastje heb ik die er tussen vandaan gehaald en heb ik nu genoeg aan 2 HDMI aansluitingen.
Willem-A
Level 1
Dina40 schreef: Geniet van jullie dag,
Dat deed ik. Was met een van mijn dochters naar de Jungle van Almere. Nu is het daar al een jungle met het constant veranderen van wegen... maar dit was eg gaaf om te zien.

Heb je dus even niets te doen...

En natuurlijk ben ik benieuwd wat de nieuwe mediabox zal doen. Hoop in ieder geval dat het goed gaat. Maarhetismetochookwatmetdietechniek...
Dina40
Level 1
Topicstarter
Ik had vanmorgen om 10.30uur al een nieuwe Mediabox XL en die heb ik aangesloten en gelijk kwam weer die verdomde HDMI banner in beeld.
Ik was zo teleur gesteld dat ik maar gelijk alles opgeruimd heb en lekker naar buiten bent gegaan om van het prachtige weer te gaan genieten.
Deze Mediabox heeft weer de mogelijkheid om met scart aan te sluiten dus nu toch maar de test gedaan met de scart (Verschrikkelijk beeld) en daar geeft hij ook geen banner in beeld.

Dus zeer tevreden over Ziggo en hun medewerking en nu maar weer terug naar de mensen van Sony die mij vertelde dat het niet aan de tv kan liggen.

Maar eerst genieten van het weekend en maandag weer verder.

Fijne Zaterdagavond en Zondag gewenst.
0 Kudos
Willem-A
Level 1
Dag Dina40

dit is toch ook wat. Vreemde situatie hoor. Maar wat kreeg je nu precies te zien? Er zijn toch heel veel mensen die de XL gebruiken, al dan niet tot tevredenheid. Maar dat ter zijde leggend, denk ik dat we dit toch niet vaak zien. Natuurlijk zal een merk niet snel de hand in eigen boezem steken en de ander als schuldige aanwijzen, maar hier zou je toch ook bijna denken dat het misgaat bij de Tv...

Tja, scart is niet echt een optie. De resolutie is dan wel heel laag voor een Full-HD Tv. Instellen op RGB verbetert uiteraard wel de situatie, maar persoonlijk vind ik het werken met scart niet meer van deze tijd op een dergelijk toestel.

Probeer het inderdaad maar even naast je neer te leggen en natuurlijk hoop ik dat het alsnog word opgelost. Dat met kunnen naar mijn idee, maar HDMI is wel heel wat anders als scart. Niet alleen qua beeld, maar ook qua werking. Daar komt een uniek protocol bij kijken waarin veel kan misgaan. Maar ik zou dus graag zien wat je exact ziet (banner).

Ondanks alles een goed weekeinde verder.
Verwijderd account
Niet van toepassing
De banner is volgens mij de zwarte balk met linksboven HDMI 1 / ARC daaronder stereo 1080P en rechts de tijd (zie afbeelding)

Dina40 Zou je maandag als test de banner (label) eens via het menu willen wijzigen, ben benieuwd wat er dan in beeld komt.
Nu heb ik geen Sony maar je moet het volgens mij zoeken in

Instellingen -> AV setup -> Iets van Manage Inputs -> kies Edit -> als het goed is komt een keyboard in beeld -> en verander het label in bv Mediabox

Beetje vreemd verzoek misschien maar heb ooit gelezen dat als je het label wijzigt je hiermee ook meteen de port reset.

Je kan als dit niet werkt ook kiezen om het label niet te displayen (ook via het AV setup menu) misschien hikt ie juist daarop.
Willem-A
Level 1
Maar dat is geen echte banner. Dat is niet meer dan de standaard info welke je even ziet en dit zou je ook zien als je een andere bron op de Tv aansluit. En gaat het daarom zou die melding in dit geval in beeld blijven. En dan krijg ik een déjà vu wamt eerder hebben we dat gezien in een andere situatie. Maar ik vraag me af of het daar nu echt om gaat mguzz ...

Maar even afwachten tot maandag wat Dina dan kan melden rond dit fenomeen.
Dina40
Level 1
Topicstarter
Ik heb gisteren avond na het eten toch nog een ding geprobeerd en het banner probleem is opgelost.
En het ligt toch inderdaad aan de Mediabox en niet aan de tv.
Want ik heb een Humax kastje bij mn dochter staan en die heb ik beneden aangesloten op jawel....HDMI en de banner is niet te voorschijn gekomen, wat een verademing is dat om ongestoord tv te kunnen kijken:smiley:
Maar nu moet ik wel weten wat een Humax kastje anders doet dan de Mediabox.
Heeft iemand een idee? Ik ga nu eerst mn UTP vanaf de Mediabox naar mn TV loskoppelen.
0 Kudos
Willem-A
Level 1
Dag Dina40

Mooi dat het zover is opgelost, maar jammer dat dit niet is gelukt met de XL.

Maar nu het wel werkt met een Humax, wil dat nog niet helemaal zeggen dat het ook daadwerkelijk aan de XL ligt. Want als dat een vast issue van deze ontvanger is, zouden veel meer mensen er last van moeten hebben. Het kan dus ook nog best aan de combinatie van XL en je Tv te wijten zijn. Bij de Humax zie ik dat soms ook wel.

Maar het is inderdaad een zegen als je weer ongestoord Tv kan kijken. Al weet ik nu nog niet helemaal wat de banner inhoudt...

Welke Humax heb je? Sowieso ondersteund deze bv. geen replay, heeft de Humax minder tuners aan boord (de 5100c en 5300c maar één) en is de nieuwe 5500c uitgebracht om het gemis van de analoge zenders op te vangen. Deze is dus heel summier uitgevoerd en daarin kan geen smartcard worden gebruikt. De 5050c heeft 2 tuners en een schijf van 350 Gig, en ondersteund géén Interactieve Tv. De 5200c heft tevens 2 tuners en heeft een schijf van 500 Gig. Deze ondersteund wel Interactieve Tv* (*alleen in oud Ziggo gebied mét gebruik van een smartcard). De 5400c is technisch gelijk aan de 5200c, maar heeft een schijf van 1000 Gb, ofwel 1 Tb.

Dus geef even aan welke je hebt. Zoals je aan mijn handtekening kan zien ken ik ze allemaal wel.