Vraag
Reacties
Aankondigingen
Dina40
Level 1

HDMI probleem - melding in beeld

Goeiedag,

Ik heb een probleem met een HDMI signaal.
Een aantal keer per uur schakelt er iets, ik denk vanuit mijn ZIGGO mediabox.
Er komt namelijk een melding in mijn beeldscherm, net ofdat ik overschakelt naar een ander HDMI kanaal en me geluid hapert dan ook.
Ik heb nu onderhand alle mogelijke instellingen in de tv aan en uit gehad, ook software update en weer terug naar fabrieksinstellingen maar toch blijft dit probleem.
Het komt soms snel na elkaar en soms zit er 5 of 10 minuten tusssen.

Ik heb een Sony Bravia KDL43wd757 en een Mediabox xl
0 Kudos
91 Reacties 91
Meldingen
Aan Uit
Steefb
Level 20
Kabels goed aangedrukt? Heb je al eens een andere HDMI kabel geprobeerd?
Dina40
Level 1
Topicstarter
Ja kabels meerdere malen eruit en weer er in.
HDMI kabels afgelopen zaterdag vernieuwd.

Maar nog steeds, Zondagochtend zat ik de race te kijken en het viel me op dat de tv en mediabox al bijna 2 uur aan stond toen het de eerste keer van die dag gebeurde.
Maar er is aan de hoeveelheid en tijd er tussen geen pijl te trekken.
0 Kudos
Willem-A
Level 1
Dit is wellicht iets voor opa Be rt ... (Sorry Be rt, je ziet er nog jong uit hoor... :relieved:
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Dina40
Level 1
Topicstarter
Hoi Bert,

Ik heb niks in een thuisnetwerk staan als het goed is. (zelf nooit gedaan)
Ik heb(draadloos)internet via de media box maar wel een UTP kabel naar zolder en daar staat een Router.
0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
Dina40 wrote:
Hoi Bert,

Ik heb niks in een thuisnetwerk staan als het goed is. (zelf nooit gedaan)
Ik heb(draadloos)internet via de media box maar wel een UTP kabel naar zolder en daar staat een Router.

Niks mis mee zo te zien , het lijkt mij heel eerlijk gezegd een toestel probleem , heb je nog een andere monitor/TV die je kan aansluiten op de mediabox ? zo ja probeer dat eens en kijk het dan even aan.
Dina40
Level 1
Topicstarter
Ronihd Ja dat dacht ik ook, ik ga vanavond tv kijken zonder mediabox en als het dan nog is dan zal ik contact op moeten nemen met Sony en als het niet is dan zal mijn zoon zn scherm tijdelijk in moeten confisqueren.
0 Kudos
Dina40
Level 1
Topicstarter
Be rt Ronihd Als ik de mediabox met de Playstation HDMI ingang verwissel dan heb ik het ook, Maar met de Playstation op alle HDMI ingangen heb ik het niet.
En als het dan aan de tv zou liggen dan moet het toch ook met de Playstation zijn toch?
0 Kudos
Dina40
Level 1
Topicstarter
Dit is wat ik bedoel.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Heb je een apart modem voor internet gebruik of gaat je internet via de Mediabox XL? Dina40
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Dina40 Je schreef: Ik heb nu onderhand alle mogelijke instellingen in de tv aan en uit gehad.
Heb je de Bravia sync optie ook uitgezet in het menu? Is eigenlijk alleen geschikt voor Sony apparaten en wil nog wel eens onverklaarbare storingen veroorzaken.
0 Kudos
Dina40
Level 1
Topicstarter
Be rt Mijn internet gaat via de Mediabox.
0 Kudos
Dina40
Level 1
Topicstarter
mguzz Nee dat gebeuren heb ik uitstaan , dat werkt zelfs niet feilloos onder Sony producten.
0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
Dina40 wrote:
Dit is wat ik bedoel.

En wat gebeurt er als je de mediabox op een andere HDMI aansluiting aan sluit ?
0 Kudos
Dina40
Level 1
Topicstarter
@Ronihd Als ik de mediabox met de Playstation HDMI ingang verwissel dan heb ik het ook, Maar met de Playstation op alle HDMI ingangen heb ik het niet.
En als het dan aan de tv zou liggen dan moet het toch ook met de Playstation zijn toch?
0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
Dina40 wrote:
@Ronihd Als ik de mediabox met de Playstation HDMI ingang verwissel dan heb ik het ook, Maar met de Playstation op alle HDMI ingangen heb ik het niet.

Ja dat zou je kunnen zeggen , ff zo snel weet ik het ook niet verder , je kan wel in het video menu met bepaalde instellingen spelen betreffende hdmi , maar ik weet niet in het menu dat zo snel te vinden maar Evert96 misschien wel ?
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Oeps, ik heb zo ook niet echt een idee wat het kan zijn.
Wel 'mis' ik eigenlijk één test en dat is de dat je de Playstation eruit haalt zodat alleen de Mediabox XL nog verbonden is met de TV. Krijg je dan ook die melding?

Verder even samengevat om te kijken of ik het goed begrepen heb:

• andere HDMI poort, lost niets op
  • instellingen van TV nagelopen en TV gereset, lost niets op
  • Alleen Playstation verbonden met TV, geen melding
  • TV gekeken zonder Mediabox, wat was het resultaat?

Heb je trouwens ook de Mediabox XL gereset?
Verder kan het zijn dat het input knopje van de afstandsbediening van de Mediabox XL een beetje vast zit/dat die misschien ingedrukt wordt. Dat is de middelste knop op de bovenste rij van de afstandsbediening. Vergelijk het indrukken van die knop met het indrukken van bijvoorbeeld een cijfer. Voel je dan verschil?
Hetzelfde geldt natuurlijk voor het input knopje op de afstandsbediening van de TV.

En nog even een gekke vraag, hebben jullie misschien een kat thuis? Wie weet loopt die zo nu en dan over de afstandsbediening heen. Nogmaals, het is een gekke vraag, maar ik ben zoiets wel eens tegen gekomen :smiley:
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Hey @Dina40. Welkom hier! Top dat je de Community hiervoor gebruikt, want het is best een lastig probleem. Cmplimenten voor het feit dat je zelf zoveel al test en informatie meegeeft. #LekkerBezig! Ik heb zelf ook niet direct een ingeving over waar dit aan kan liggen, maar ik lees graag even mee. Het enige wat ik wilde delen/vragen is hetzelfde wat @Evert96 je nu ook vraagt; hoe gaat het wanneer je de Playstation even helemaal niet aangesloten hebt aan de TV?

Ik ben heel benieuwd!
Dina40
Level 1
Topicstarter
Evert96 Lycke Ziggo De playstation heb ik na gisteren niet meer aan de tv gekoppeld, de knopjes van de afstandsbediening zijn werkbaar en schoon.
Ook heb ik gewoon via de kabel tv gekeken en dan heb ik er geen last van.
Ik heb ook inmiddels Sony aangeschreven en die vertelde mij dat het om de info banner ging(weer wat geleerd) en dat er een signaal verzonden moet worden om dat te activeren.
het probleem is ook begonnen na dat ik dit nieuwe kleinere model Mediabox heb gekregen.
Dus eigenlijk kan ik wel concluderen dat het probleem vanuit de Mediabox komt.
Ik heb sindsdien ook een wankel internetsignaal, Dus Lycke Ziggo bij wie moet ik zijn om te vragen of ik niet gewoon weer terug naar een grotere Mediabox kan, aangezien er daar nooit problemen mee was.
0 Kudos