1
Vraag
2
Reageer en help mee
Rene_L

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

HDMI instellingen worden niet vastgehouden

Ik heb mijn ziggo Next box gekoppeld aan mijn TV zo dat deze beide reageren op de afstandsbediening van de mediabox. Nu is het zo dat de TV niet goed reageert als ik de HDMI instellingen op automatisch laat staan, omdat die dan te laat het signaal doorgeeft aan de TV en de handshake niet goed gaat. 

Nu heb ik deze al meerdere keren ingesteld op 4K, maar deze springt steeds terug naar automatisch wat ik dus niet wil.

 

Gezien de servicedesk van Ziggo het niet weet ben ik hier naartoe gestuurd. Kan iemand mij hier helpen of moet ik gewoon bellen met Ziggo en ze een nieuwe mediabox laten sturen. 


4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

"Nu heb ik deze al meerdere keren ingesteld op 4K, maar deze springt steeds terug naar automatisch wat ik dus niet wil."

Automatisch heeft hetzelfde effect als dat het op 4K staat, automatisch blijft 4K doorgeven vanaf de Next.

 

"Nu is het zo dat de TV niet goed reageert als ik de HDMI instellingen op automatisch laat staan"

Zet in de Instellingen Beeld en Geluid de instelling Eén knop voor eens op aan.

Rene_L
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen Bert, 

Bedankt voor deze reactie, het 2e deel heb ik al zo aanstaan.

 

Als ik de Mediabox al aan heb staan en dan de TV aanzet gaat het wel goed. De monteur die van de TV al is geweest zegt ja bij Automatisch gaat die checken wat het moet zijn en komt de handshake dus niet goed aan, instellen op 4k zou het probleem op moeten lossen. 

Feit blijft ook al zou automatisch ook 4K doorgeven, dat deze ook 1080 of nog lager kan doorgeven want anders heeft automatisch geen zin, maar dat ik een instelling kies in de mediabox waarmee ik bepaal wat die moet doorgeven en dat die deze niet vasthoudt. 

Dat wil ik verholpen hebben, en niet dat automatisch ook 4K doorgeeft want dat stukje had ik al wel begrepen.

 


Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

De instelling automatisch heeft eigenlijk alleen zin als je van tv wisselt (HD,SD of 4K) (en hoe vaak gebeurt dat nu?).

Verder is 4k en auto precies hetzelfde. Of HD en auto in geval van een HD tv, Hij geeft altijd de hoogste resolutie door.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

"Dat wil ik verholpen hebben, en niet dat automatisch ook 4K doorgeeft want dat stukje had ik al wel begrepen."

 

Automatisch kijkt alleen naar je TV en als je TV 4K is, dan geeft de Next alles in de 4K resolutie door en scaled 1080 op lager up naar 4K.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic