1
Vraag
2
Reacties
horizonfreak

Level 13
  • 808Posts
  • 15Oplossingen
  • 145Likes

HDMI handshake probleem

Ik heb een hdmi handshake probleem met mijn ziggo next box. Wij hebben een nieuwe sony KD-65XF9005 aangesloten op een nieuwe denon receiver. Alles gloedje nieuw. Sinds we de next box hebben gebeurt het regelmatig dat het beeld zwart is op de next box. We hebben zelfs uit nood een hdmi cec killer tussen de hdmi kabels zitten omdat de next te agressief is qua ACR verbinding (Cec) maar het probleem met zwart beeld blijft soms gaat het een paar keer goed en soms ook een paar keer mis. helaas onvorspelbaar dit. Iemand anders dit al meegemaakt.


25 Reacties 25
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Wat ik opschrijf is theorie. Dat de Next het minder goed doet dan de MBXL met optie 1, geeft te denken. Zelf heb ik hier geen last van. Heb geen Receiver.
Stereo versterker.
Tap audio simpel analoog af van de koptelefoon-uitgang van mijn TV.
Als je Dolby wilt, dan heb daar niks aan. Dat besef ik.
Shinysidewinder

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
hanh wrote:
Pffffffffffffffffffffffff. Dolby 4k-TV.
Dit heb ik allemaal niet met een simpel Stereo versterkertje en bewust geen 4k-TV (er zijn toch geen bronnen voor die ik interssant vind).....
Dat neemt niet weg, dat ik wel begrijp hoe dit soort dingen zouden moeten gaan & hoe ze kennelijk niet goed blijken te werken. Gezien de meldingen.
Heb je nog eens wat aan je technische achtergrond.


Ja, en dan zijn dit nog maar de basic instellingen. De meeste receivers van tegenwoordig hebben nog een enhanced afdeling. Vaak te bereiken via het setup menu van de receiver, maar zoals Onkyo dat lekker doet, voor de leken onder ons is dit te bereiken via toetsencombinaties op het frontpaneel. En daar zitten ook weer de nodige instellingen die voor dit soort irritaties kunnen zorgen zoals vermeld hierboven.:frowning2:

En dan maar te zwijgen over wat er weer met een software update meekomt qua verandering als je een netwerkreceiver hebt.

Ik draai al wat jaartjes mee met dit soort spulletjes en neem ook rustig de tijd om mijn huiswerk te doen, en het 200 pagina's tellende instructie boekje door te lezen.

Maar begrijp dat dit hele 4k en thuisbioscoop gedoe een uitstervende hobby wordt.

Je zit met verschillende protocollen van fabrikanten. Andere benamingen van instellingen die soms het zelfde doel hebben op apparaten.

En dan nog maar te zwijgen over de HDMI kabel boeren die lekker verdienen aan de 4k beeld problematiek.:yum:
Shinysidewinder

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
epoortvliet

Je hebt een Philips FUll HD scherm zonder 4k

Dus, kijk even in het instructie boekje van je Denon Receiver op pagina 154,155,156

Daar zul je wel mee uit de voeten kunnen. Loop deze instellingen even één voor één na en kijk of dit verbetering geeft door ze één voor één uit te zetten. Meeste van deze instellingen op de Denon heb je voor het type scherm niet nodig wat je nu hebt. Schijnbaar staat er een instelling op de Denon niet goed wat er voor zorgt dat de Next problemen gaat geven. Kijk vooral goed naar HDMI beeldinstellingen

https://www.denon-hifi.nl/nl/product/homecinema/avreceiver/avrx1200w
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Hebben jullie mijn tip over de hdmi switch gelezen? Enkele reacties terug. Een hdmi switch kan helpen bij handshake problemen nogmaals. ( kan) gewoon vragen bij aanschaf of deze terug mag mocht het in dit geval niet zo zijn. Vaak helpt het.
epoortvliet

Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Shinysidewinder wrote:
epoortvliet

Je hebt een Philips FUll HD scherm zonder 4k

Dus, kijk even in het instructie boekje van je Denon Receiver op pagina 154,155,156

Daar zul je wel mee uit de voeten kunnen. Loop deze instellingen even één voor één na en kijk of dit verbetering geeft door ze één voor één uit te zetten. Meeste van deze instellingen op de Denon heb je voor het type scherm niet nodig wat je nu hebt. Schijnbaar staat er een instelling op de Denon niet goed wat er voor zorgt dat de Next problemen gaat geven. Kijk vooral goed naar HDMI beeldinstellingen

https://www.denon-hifi.nl/nl/product/homecinema/avreceiver/avrx1200w


Bedankt voor de tip. Heb alle instellingen nagelopen en geswitched waar logisch maar geen positief resultaat. Ik las ergens anders dat Ziggo bezig is de software aan te passen zodat dit probleem opgelost wordt.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Één knop voor aan- en uitzetten
Wil je met één druk op de knop je mediabox, tv en geluidsysteem aanzetten? Of juist niet? Dat stel je nu zelf in. Je vindt deze optie onder de ‘Beeld en geluid’-instellingen op je Mediabox Next. Of check hoe dit werkt.

Wanneer je nog vragen hierover hebt, zien we je graag in dit topic terug.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic