1
Vraag
2
Reacties
Jos6

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

HDMI extender voor ziggo next

Heeft iemand ervaring met een extender tussen media box next en de televisie?

(de Next staat in de meterkast)

 

ik had er een voor de media box XL, die werkte prima. Dezelfde kan ik blijkbaar niet gebruiken voor de Next.

 

krijg een melding op de tv… geen signaal

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Niet op automatisch juist op 1080 instellen. Automatisch is enkel nuttig als de extenders 4k aankunnen dat lijkt niet het geval te zijn. 

 

Het tijdelijke scherm is dat een monitor of een TV? 

 

De Next direct op de Samsung zal zaken kunnen uitsluiten. Hoe lastig dat ook kan zijn.

 

Ps. @Jos6 is op de Samsung wel de goede HDMI poort als ingangsbron gekozen?

 

En zit de eerder genoemde receiver er ook nog tussen?

Bekijk in context

16 Reacties 16
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

hoe was de mediabox xl verbonden met de tv?

 

en waarom de mediabox next in de meterkast ?

Jos6
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox XL HDMI uit, naar HDMI extender, van extender naar receiver via twee UTP kabels, receiver uit met HDMI, in de tv.

 

de reden van de box in de meterkast:

Had geen kast onder de tv, en wilde geen kabels zien. Achter de tv zaten loze leidingen die in de meterkast uitkomen. Daar dus de UTP kabels doorheen getrokken.

 

 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

welk merk type HDMI extender heb je

ik denk dat het iets te maken heeft met HDCP (kopieerbeveiliging) en gaat het om een 4k tv ?

Jos6
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

SAMSUNG UE65NU7020 Is de tv … die 4K is.

 

de extender VanCryst ve810L

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De Next instellen op 1080i kan helpen, het lijkt erop dat deze set geen UHD/4k kan doorgeven. Met de genoemde naam vind ik niks wel van het merk Aten met hetzelfde type nummer.

 

Zit er wel een coax kabel in de Next en is de eerste installatie zonder de extended uitgevoerd?

Jos6
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ok, dat vermoeden heb ik ook.

ja het is Aten inderdaad

 

hoe stel je de next in op 1080? Heb geen beeld .. ook geen startscherm ofiets

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zie de aanvulling in mijn vorige reactie, eenmalig eerst zonder de extender instellen. Blijft het probleem dan is het ook HDCP gerelateerd. De kopieerbeveiliging.

Jos6
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

A sorry, dat stukje had ik even gemist. 
ja er zit een coax in. Eerste installatie is gelijk met extender gedaan. Zal het eens proberen zonder extender. Als dat lukt kan je hem instellen als 1080 zeker?! Om vervolgens via de extender het weer aan te sluiten (?)

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als dee Next tijdelijk bij de TV zet zodat je de setup en dergelijke kan door lopen, dan inderdaad weer aansluiten zoals gewenst.

 

Werkt het dan nog niet blijft de set over. En eventueel de hdmi kabels waar de extenders mee zijn aangesloten, zijn dat (ultra) High speed kabels?

Jos6
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ok, heb hem aangesloten op een ander scherm (lijkt me geen probleem toch?.. alles naar de tv verhuizen is nogal een klus… aansluitingen zitten achter de tv etc)

 

anyway… hij doet het nu wel. 
kan beeld instellen op Max 1080… maar dat zal aan het scherm liggen. Hij staat overigens op automatisch… (dan neemt hij de best mogelijke neem ik aan?).

Jos6
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb nu alles aangesloten via de extender op het zelfde scherm waarop ik getest heb. Doet het!

 

sluit ik hem weer aan op de tv, doet het niet… geen signaal zegt de tv.

 

zelfde HDMI kabels.. zelfde UTP kabels…

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Niet op automatisch juist op 1080 instellen. Automatisch is enkel nuttig als de extenders 4k aankunnen dat lijkt niet het geval te zijn. 

 

Het tijdelijke scherm is dat een monitor of een TV? 

 

De Next direct op de Samsung zal zaken kunnen uitsluiten. Hoe lastig dat ook kan zijn.

 

Ps. @Jos6 is op de Samsung wel de goede HDMI poort als ingangsbron gekozen?

 

En zit de eerder genoemde receiver er ook nog tussen?

Jos6
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nou koste wat moeite maar dan heb je ook wat. Alles naar de tv gesleept.

 

direct met een HDMI aangesloten op de tv… jep, doet het…. De instelling op 1080 gezet… alles weer terug, extender/receiver weer ertussen. En jahoor hij doet het.

 

dus inderdaad, de conclusie is dat de extender geen 4K aankan.

 

Geloof dat er nog niet veel zenders 4K uitzenden toch? Maar voor de toekomst zak dat wel veranderen. Dus de extender/receiver zal wel vervangen moeten worden tzt. 
heb jij hier een goede suggestie voor?

moet het 60Hertz zijn? Zie veelal 4K 30Hertz. 

in ieder geval bedankt voor de hulp! 

Rvandeg

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

is je kan xtender wel geschikt voor HDMI 2.0 om 4K weer te kunnen geven?  Voor HD is HDMI 1.2 of 1,4  voldoende.

Jos6
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee die blijkt inderdaad niet geschikt.

de next op 1080 ingesteld en probleem is verholpen…. Maar dan dus geen 4K beeld.

extender moet dus vervangen worden door eentje die wel 4K kan doorsluizen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het gaat dan ook, of vooral, om HDCP 2.2 dat staat los van HDMI. 

Behalve nu de Olympische spelen en kanaal 14 die opgeschaalde 4K heeft en Love Nature, en wat On Demand titels is het UHD aanbod vrij beperkt. Voor de TV kanalen is het zeker nog geen standaard.

 

Wat een eventuele vervanger betreft durf ik behalve de HDCP versie niks zinnigs te schrijven, waar het de Hz betreft.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic