1
Vraag
2
Reacties
LuBu

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

HDD/DVD Recorder - DMR-EX97C van Panasonic

Ik heb een hdd/dvd recorder gekocht, de DMR-EX97C van Panasonic, om opgenomen programma's op een later tijdstip terug te kunnen kijken. Het apparaat heeft niet meer dan een coax kabel ingang en een hdmi uitgang (naar de tv).
Bij het zoeken van de zenders door het apparaat blijken een aantal zenders te ontbreken, zoals SBS9, Arte, Belgie 1, Canvas en nog een aantal..
Vóór het zoeken heb ik de volgende instellingen ingevoerd:
DVB-C / in te voeren land Duitsland (Nederland stond er niet bij, wel Oostenrijk en Zwitserland; meer smaken waren er niet) / Free TV (All Channels lukt niet omdat de zenders dan niet gevonden worden / sortering volgens kabelaanbieder.
De meeste zenders zijn prima gevonden behalve dus de bovengenoemde.
Mijn vraag: komt dit doordat ik misschien een CI modulekaartje nodig heb? Je kunt zo'n kaartje voor in het apparaat steken.
Ik gebruik nu de UPC mediabox (Pace DCR-7111 volgens mij). Voor de mediabox zit een coaxsplitter plug die zowel de mediabox als de Panasonic recorder voedt. Je zou denken dat wat via de coaxkabel uit het ziggo-modem komt al recht geeft op ontvangst van alle (HD)zenders, maar misschien vergis ik me en zit er iets in de mediabox om te decoderen en dan bereikt dat gedecodeerde signaal niet de Panasonic recorder. (Op een vorige recorder van Pioneer zat ook nog een scart ingang om de mediabox ook op die manier te verbinden, maar die is er nu niet meer).
Ik hoop dat jullie een oplossing hebben.

Alvast bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Nederland staat er niet voor niets niet bij. Dergelijke apparaten zijn niet bestemd voor de Nederlandse markt. Nu ontvang je dus niet alles en een smartcard van Ziggo gebruiken gaat hem niet worden. Het modem staat geheel los van de ontvangst van de zenders. Een eventuele mediabox is aangesloten op de kabel, soms ook op het Internet, maar dat staat los van de ontvangst. Dat verloopt via de kabel. Het is mij echter een raadsel waarom men nog steeds apparaten verkoopt, of beter ook maar dúrft te verkopen, welke niet bedoeld zijn voor de Nederlandse markt. Mijn advies is daarom z.s.m. terug te gaan met de speler en dit tevens te melden bij Radar. Het mag n.l. niet eens en zij hebben daar recent al aandacht aan besteed. 

De DVD recorder zoals we deze hier in Nederland kende, of die je nog gebruikt ziet, is al een tijdje passé. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Nederland staat er niet voor niets niet bij. Dergelijke apparaten zijn niet bestemd voor de Nederlandse markt. Nu ontvang je dus niet alles en een smartcard van Ziggo gebruiken gaat hem niet worden. Het modem staat geheel los van de ontvangst van de zenders. Een eventuele mediabox is aangesloten op de kabel, soms ook op het Internet, maar dat staat los van de ontvangst. Dat verloopt via de kabel. Het is mij echter een raadsel waarom men nog steeds apparaten verkoopt, of beter ook maar dúrft te verkopen, welke niet bedoeld zijn voor de Nederlandse markt. Mijn advies is daarom z.s.m. terug te gaan met de speler en dit tevens te melden bij Radar. Het mag n.l. niet eens en zij hebben daar recent al aandacht aan besteed. 

De DVD recorder zoals we deze hier in Nederland kende, of die je nog gebruikt ziet, is al een tijdje passé. 

LuBu
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mijn dank Willem, duidelijk verhaal. Het gekke is dat ik hem niet in Duitsland heb gekocht maar bij Amazon.nl, een Nederlandse site dus. Die zouden beter hun huiswerk moeten doen.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
LuBu wrote:

Mijn dank Willem, duidelijk verhaal. Het gekke is dat ik hem niet in Duitsland heb gekocht maar bij Amazon.nl, een Nederlandse site dus. Die zouden beter hun huiswerk moeten doen.

 

Graag gedaan. Maar dat is nu dus wat er speelt; bepaalde aanbieders verkopen nog steeds apparaten welke niet bedoeld zijn voor de Nederlandse markt. Tom Coronel wees laatst ook nog met het vingertje naar anderen, maar niet lang geleden deed ie het zelf ook nog met zijn zaak. Geld stinkt niet he… Maar dit speelt al heel lang. Het mag eigenlijk niet, maar nog steeds gebeurt het. Redcoon verkocht jaren geleden al DVD recorders die niet voor Nederland waren bedoeld, waarbij men dan een kopie deed van een Nederlandstalige handleiding. En als ik daar vreemde vragen over kreeg wist ik alweer hoe laat het was, want men kon dan nergens een Nederlandstalig menu terug vinden. Ik vind het een waardeloze manier van handelen. Maar bij Tv's zie je het ook. En die zijn dan niet geschikt voor Ziggo. En bedrijven als bv. Bol wijzen dan naar een ander, terwijl een apparaat daar is aangekocht. Maar dan wel via een externe verkoper, dat dan weer wel. Het is dus aan jou de keuze te maken wat ermee te doen, maar persoonlijk zou ik het wel weten. 

LuBu
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Das nu niet zo moeilijk meer: hij gaat natuurlijk terug.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic