1
Vraag
2
Reacties
JorickNijmegen

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

HD zenders ontvangen zonder smarcard

Ik kijk analoge TV op een Philips 32PFT5603/12. Ik heb daarbij geen mediabox of CI+ Module.
Ik ontvang geen HD zenders, ook de NPO zenders zijn niet in HD.
Dan nog zou het mogelijk moeten zijn om KabelTV te ontvangen toch?

Daarnaast gaat Ziggo stoppen met analoge TV, wat betekent dit voor mij?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
JorickNijmegen wrote:
Betekent dit dat ik nu dus al digitaal TV zou kunnen kijken, zonder module of mediabox?
Ik heb de TV opnieuw geïnstalleerd maar vind nog steeds geen enkele digitale zenders op frequentie 164 en id 4444 in Nijmegen.



Ja, maar dan gaat het om alleen de vrije zenders. Deze dus:

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/ en kies dan voor: Zonder smartcard (Kabel TV)

Bekijk in context

14 Reacties 14
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Uw TV is geschikt voor digitale TV. U kunt de TV opnieuw installeren en digitaal de zenders laten zoeken. Als u op kanaal 14 dan Ziggo Sport ziet is alles in orde.
JorickNijmegen
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Betekent dit dat ik nu dus al digitaal TV zou kunnen kijken, zonder module of mediabox?
Ik heb de TV opnieuw geïnstalleerd maar vind nog steeds geen enkele digitale zenders op frequentie 164 en id 4444 in Nijmegen.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Uw TV heeft een DVB-C tuner. Dat betekent dat u nu inderdaad al digitaal kunt kijken. Welke frequentie en id u moet gebruiken weet ik zo niet direct, maar daarover is in dit forum meer te vinden.

Ook kunt u dit stappenplan volgen.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
JorickNijmegen wrote:
Betekent dit dat ik nu dus al digitaal TV zou kunnen kijken, zonder module of mediabox?
Ik heb de TV opnieuw geïnstalleerd maar vind nog steeds geen enkele digitale zenders op frequentie 164 en id 4444 in Nijmegen.


Bekabeling is voor digitale TV veel kritischer dan bij anologe TV. Goedgekeurde kabels en aansluitingen zijn een must. Ook de lengte van de kabel is belangrijk .
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Steefb
Mijn ervaring is anders. Op onze slaapkamer hangt een tv, die is aangesloten met een door vorige bewoners gelegde kabel van bouwmarktkwaliteit die meer dan 25 jaar oud is. Deze ligt voor het grootste deel onder de laminaatvloer en is moeilijk te vervangen. Analoog waren er, mede door een paar jaar geleden geplaatste zendmast van KPN nogal wat interferentie problemen en had ik op een flink aantal zenders "sneeuw" in beeld. Na ingebruikname van de Humax 5500 is het beeld, zelfs met gebruikmaking van de bijgeleverde kabel om de oude kabel te verlengen, perfect.
JorickNijmegen
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Analoog signaal geeft bij een zwak signaal vaak sneeuw op TV, waar digitaal signaal vaak blokken geeft bij een zwak signaal. Ik ontvang echter helemaal geen digitaal signaal, vind ik wel een beetje vreemd. Daarom wil ik graag eerst zeker weten dat ik dit wel zou moeten ontvangen voordat ik een monteur laat komen die onze oude aansluiting eens komt vervangen.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Het digitale signaal is volgens mij overal beschikbaar. U kunt het even verifiëren bij de helpdesk of via de chat op de contactpagina.
Wat ziet u op kanaal 14?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
JorickNijmegen wrote:
Betekent dit dat ik nu dus al digitaal TV zou kunnen kijken, zonder module of mediabox?
Ik heb de TV opnieuw geïnstalleerd maar vind nog steeds geen enkele digitale zenders op frequentie 164 en id 4444 in Nijmegen.



Ja, maar dan gaat het om alleen de vrije zenders. Deze dus:

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/ en kies dan voor: Zonder smartcard (Kabel TV)
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
JorickNijmegen wrote:
Analoog signaal geeft bij een zwak signaal vaak sneeuw op TV, waar digitaal signaal vaak blokken geeft bij een zwak signaal. Ik ontvang echter helemaal geen digitaal signaal, vind ik wel een beetje vreemd. Daarom wil ik graag eerst zeker weten dat ik dit wel zou moeten ontvangen voordat ik een monteur laat komen die onze oude aansluiting eens komt vervangen.



Er is naast een analoog, altijd een digitaal signaal aanwezig. Dat kan dus niet de oorzaak zijn. He is al jarenlang zo dat er een digitaal signaal word aangeleverd, maar vraag is of je nu de zenders wel op de juiste manier installeert en hoe de installatie eruit ziet. Heb je bv. nog een oud AOP? (aansluiting Ziggo). Als deze bestaat uit een 2 gaats uitvoering is het sowieso nog een oud model, en zal Ziggo deze kosteloos vervangen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Jan F. wrote:
Het digitale signaal is volgens mij overal beschikbaar. U kunt het even verifiëren bij de helpdesk of via de chat op de contactpagina.
Wat ziet u op kanaal 14?



Klopt. Naast het analoge signaal is er een digitaal signaal aanwezig, dus dat zou het probleem niet mogen zijn. Ik denk dat er wat misgaat met het installeren. Maar dat is zo wat lastig aan te geven.
JorickNijmegen
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het klopt dat ons AOP aan vervanging toe is. Maar betekent dit nu dat ik KABEL TV kan ontvangen zonder CI module (4 HD zenders)? Of kan ik zonder CI module digitaal tv kijken (129+ HD zenders)?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
U kunt zonder abonnement alleen het kabel tv pakket ontvangen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag JorickNijmegen

als je even wat berichten terug gaat zie je daar een link naar de zenders welke je zonder smartcard op een Tv met DVB-C tuner kan ontvangen. Dat is dus beperkt.
Raymond87

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kan je een screen shot van de installatie scherm maken? Dan kan ik je eventueel helpen bij het instellen? En als je de keuze krijgt ziggo/upc dan moet je in nijmegen voor upc kiezen ivm oud upc gebied, en als je bij netwerk id 5 cijfers dient in te voeren is dat 04444. Dat zijn Zon beetje de meest gemaakte fouten, die ik in het veld tegen kom ?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic