1
Vraag
2
Reacties
chase

Level 4
  • 30Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

HD recorder cisco 8485 DVB wil niet meer opstarten

Geachte forumleden,

Heb een HD recorder van Cisco die niet meer op wil starten. Hij is in 2015 ook al eens gerepareerd door Satreparatie met hetzelfde probleem en hebben deze toen voorzien van een nieuwe harde schijf van 320GB. De oorzaak zou ingekomen vocht zijn in de recorder. (onmogelijk eigenlijk maar ja.).reparatie/verzendkosten : 75,-euro. Nu vraag ik mezelf af of ik zonder dat de abonnementskosten omhoog gaan voor iets anders moet/kan kiezen van ziggo of een nieuwe/ gebruikte HD recorder moet aanschaffen. Op marktplaats zijn er 2 te koop. Een Cisco 8455DVB en een CIsco 8485DVB voor 10,- en resp. 15,- euro. Wat ik overigens wel altijd heel karig heb gevonden is de functie van programma's terugkijken. Er valt bijna niets terug te kijken. Verneem graag van jullie advies en alvast bedankt hiervoor.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@chase De Humax kun je blijven gebruiken voor opnames en wat je er verder mee doet, daar veranderd niets aan.

 

Als je nu Internet Start en TV Start en bellen neemt, dan is je download 100 en upload 20 Mbit/s, je hebt dan 70+ zenders en gebruik van Ziggo Go en de Next mini mediabox waarmee je 2 dagen kunt terugkijken.

Je kunt er niet mee opnemen.

Voor € 5,45 meer heb je TV Complete, krijg je een Next waarmee je kunt opnemen, 7 dagen terug kijken en Movies en Series hebt.

 

Zie hier alle prijzen en verschillen: Alles-in-1 pakket - Vergelijk Internet TV & Bellen | Ziggo

Bekijk in context

Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes

Hallo @chase 

Jazeker zou je je abo wijzigen kun je nog steeds deze Humax blijven gebruiken.

 

Jazeker kun je met een Humax 5200 terugkijken. Hetzelfde als met een Cisco, tenminste als je in oud Ziggo gebied woont. Persoonlijk heb ik een Humax 5200 altijd een fijnere box gevonden dan de Cisco.

 

Je hebt er een geldige smartcard voor nodig bv die nu in de Humax of in de Cisco zit en een internetaansluiting.

Bij voorkeur bekabeld maar draadloos kan ook met een speciale Humax dongle. 
In het menu stel je dan het netwerk juist in onder het hoofdstuk netwerkinstellingen.
Onder de rode knop vindt je dan on demand met onder meer tv gemist.

Dit is minder uitgebreid dan replay tv wat je bij andere boxen kunt kijken alleen die kun je huren met een tv complete abonnement. Deze zijn niet te koop.

 

Wat @Teun  al zei  Humax 5200 boxen worden regelmatig aangeboden voor zeer schappelijke prijzen. Als je voor zo zeker mogelijk wil gaan zou ik contact zoeken met Teun als je in de buurt woont van Emmen. Zijn zaak staat goed bekend.

 

gr. Eddy

 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welk TV abonnement heb je precies?

 

Uitzending gemist op dit soort on-demand DVB apparaten, wordt steeds minder, de commerciëlen en NPO kiezen ervoor om dat via hun eigen apps te laten zien.

chase
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Bert ik heb "alles in een basis" abonnement

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat is al een oud abonnement.

Ik weet niet precies wat dit inhoud.

Wat betaal je nu per maand?

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

ziggo kan voor dit abo geen nieuwe mediabox sturen omdat het abo niet meer bestaat en het internet te traag is voor een mini.  het abo zou dus omgezet moeten worden naar minimaal internet start+tv start (met of zonder bellen). je zou dus inderdaad een 2e hands box moeten kopen als je het abo niet wilt veranderen. hou er rekening mee dat met tv start er niet opgenomen kan worden, alleen 2 dagen terugkijken.

 

kosten:

internet start + tv start zónder bellen: €55,50

bovenstaande mét bellen: €59

 

weet niet wat de prijs is van het abo wat je nu hebt, maar het zal vast een stuk goedkoper zijn..

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@chase . Of een 2e hands humax 5200 kopen. zijn genoeg te koop en zijn prima recorders. Mocht je in de buurt van emmen wonen dan kan ik je wel helpen.

 

Teun

chase
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Bert,

Ik schrok eigenlijk een beetje omdat ik dacht dat het abo nog geen 50 euri zou zijn maar dat is dus 59 euro.Dit abonnement is digitale standard TV,internet Z1 en bellen.

chase
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Gio, dat viel me dus tegen zie mijn reactie aan Bert. Op de slaapkamer heb ik nog een tv toestel met een Humax HDR-5200 recorder staan waarop ik regelmatig opneem. Kan ik deze blijven gebruiken bij het nemen van een ander abo? Klopt het ook dat ik op deze HD recorder geen programma's terug kan kijken? Alvast bedankt voor je reactie

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@chase De Humax kun je blijven gebruiken voor opnames en wat je er verder mee doet, daar veranderd niets aan.

 

Als je nu Internet Start en TV Start en bellen neemt, dan is je download 100 en upload 20 Mbit/s, je hebt dan 70+ zenders en gebruik van Ziggo Go en de Next mini mediabox waarmee je 2 dagen kunt terugkijken.

Je kunt er niet mee opnemen.

Voor € 5,45 meer heb je TV Complete, krijg je een Next waarmee je kunt opnemen, 7 dagen terug kijken en Movies en Series hebt.

 

Zie hier alle prijzen en verschillen: Alles-in-1 pakket - Vergelijk Internet TV & Bellen | Ziggo

Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes

Hallo @chase 

Jazeker zou je je abo wijzigen kun je nog steeds deze Humax blijven gebruiken.

 

Jazeker kun je met een Humax 5200 terugkijken. Hetzelfde als met een Cisco, tenminste als je in oud Ziggo gebied woont. Persoonlijk heb ik een Humax 5200 altijd een fijnere box gevonden dan de Cisco.

 

Je hebt er een geldige smartcard voor nodig bv die nu in de Humax of in de Cisco zit en een internetaansluiting.

Bij voorkeur bekabeld maar draadloos kan ook met een speciale Humax dongle. 
In het menu stel je dan het netwerk juist in onder het hoofdstuk netwerkinstellingen.
Onder de rode knop vindt je dan on demand met onder meer tv gemist.

Dit is minder uitgebreid dan replay tv wat je bij andere boxen kunt kijken alleen die kun je huren met een tv complete abonnement. Deze zijn niet te koop.

 

Wat @Teun  al zei  Humax 5200 boxen worden regelmatig aangeboden voor zeer schappelijke prijzen. Als je voor zo zeker mogelijk wil gaan zou ik contact zoeken met Teun als je in de buurt woont van Emmen. Zijn zaak staat goed bekend.

 

gr. Eddy

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic