Hallo ik ben een Tour le France liefhebber, mijn vraag ze gebruiken alle 3 dezelfde beelden in HD kwaliteit. Waarom is Npo1 de beeldkwaliteit 9/10 Eurosport 7/10 en Sportza 6/10 ? Verschil in beeld is goed zichtbaar!! Waarom is toch Ziggo HD??? Groet Jonker
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat is gemiddeld @PieterBoes
Nee helaas, hier kan je niks aan doen @rjwjonker. Deze bitrates zijn altijd al hetzelfde gebleven.
Ziggo gaat dit niet veranderen.
Wat je wel eventueel kan doen, is kijken of alle beeldverbeteraars uitstaan op je TV zelf. Die kunnen ook roet in het eten gooien.
Daarnaast kan je op de Mediabox Next (zo te zien op je foto onder de TV) eens spelen met de beeldresolutie in het instellingen menu. Op de Next bijvoorbeeld zou je eens 1080i of 1080P kunnen proberen ipv automatisch. Hou er wel rekening mee als je dit veranderd dat de 4K zenders het niet meer doen zoals Ziggo Sport en Love Nature. Als je die weer wilt kijken, zet hem dan weer op automatisch.
Succes!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@rjwjonker schreef:
Waarom is Npo1 de beeldkwaliteit 9/10 Eurosport 7/10 en Sportza 6/10 ? Verschil in beeld is goed zichtbaar!! Waarom is toch Ziggo HD???
Wat bedoel je met beeldkwaliteit 9/10 Eurosport 7/10 en Sportza 6/10, en hoe kom je aan die getallen?
.
10 is goed
0 is ruk
Dat heeft te maken met de hoogte van de bitrate en hoe de bitrate zich gedraagd (variabel of constant)
Hoe hoger, hoe beter.
Constant beter dan variabel.
En dit ga je zeker zien bij steeds grotere TV's, zeker bij veel bewegingen in beeld.
Ter info, Ziggo geeft het door naar de klant met de volgende bitrates:
NPO1HD: 12Mb/s constant
Eurosport HD: 9Mb/s variabel
Één HD (Sporza): 8Mb/s variabel
Die 9 en 8 Mb/s is dat dan de maximale, de gemiddelde of de minimale bitrate?
Dank voor je reactie Sebas.
Kan ik hier zelf iets aan veranderen of kan ik dit aankaarten bij Ziggo? Want die
Bewegen de zelfde kant op heel
Nederland de prijs omhoog en de kwaliteit omlaag!?
Gr Jonker.
Dat is gemiddeld @PieterBoes
Nee helaas, hier kan je niks aan doen @rjwjonker. Deze bitrates zijn altijd al hetzelfde gebleven.
Ziggo gaat dit niet veranderen.
Wat je wel eventueel kan doen, is kijken of alle beeldverbeteraars uitstaan op je TV zelf. Die kunnen ook roet in het eten gooien.
Daarnaast kan je op de Mediabox Next (zo te zien op je foto onder de TV) eens spelen met de beeldresolutie in het instellingen menu. Op de Next bijvoorbeeld zou je eens 1080i of 1080P kunnen proberen ipv automatisch. Hou er wel rekening mee als je dit veranderd dat de 4K zenders het niet meer doen zoals Ziggo Sport en Love Nature. Als je die weer wilt kijken, zet hem dan weer op automatisch.
Succes!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.