AndréStoppels

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

HD in zendernaam ?

Ik vraag me af wanneer er bij een HD zender HD aan de zendernaam toegevoegd wordt? Ik kan daar geen logica in ontdekken. Als ik de standaard zenderlijst van Ziggo er bij pak hebben de eerste 29 zenders allen HD achter hun naam staan.

Zender nummer 30 is ook in HD maar heeft dan weer geen HD achter zijn naam staan. Bij de volgende HD zenders staat weer  wel HD maar dan weer niet bij NPO 1 en NPO 2 Extra. 

Bij het Ziggo Sport pakket hebben alle zenders HD achter hun naam behalve Ziggo Sport Tennis?

Wat is de logica hierin ?

Waarom hebben de regionale zenders, NPO 1 en 2 Extra,  de ESPN zenders en Ziggo Sport Tennis geen HD achter hun naam staan?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1242Posts
  • 128Oplossingen
  • 321Likes

Ik heb terugkoppeling @AndréStoppels 

Het is de bedoeling dat de aanduidingen gaan verdwijnen. Zo gaat dit in de toekomst ook aangepast worden bij het instellen van favoriete zenders, maar wanneer is nog even de vraag. Zoals gezegd krijgt dit niet een hele hoge prioriteit. Je weet in ieder geval dat het gemeld is en het op de agenda staat 🙂

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51180Posts
  • 3212Oplossingen
  • 11660Likes

Op dit moment worden er wijzigingen doorgevoerd, mogelijk moeten deze zenders de toevoeging nog krijgen.

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1242Posts
  • 128Oplossingen
  • 321Likes

Welkom op de Ziggo Community @AndréStoppels !

@Bert heeft een punt wanneer het gaat om omzettingen naar HD. Er lopen op dit moment wijzigingen. 

Dit staat echter wel los van wat jij bedoelt, gezien een aantal zenders welke jij benoemt, al lang in HD zijn. Dit moet dan waarschijnlijk nog aangepast worden.
Ik ben zelf aan het zoeken geweest op mijn Mediabox Next  maar kan niet vinden wat jij bedoelt. Overal waar ik kijk staat geen toevoeging van HD. Kun je uitleggen wat, waar en waarop jij dit ziet? 

AndréStoppels
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@JiriGoedemorgen Jiri. Dank je wel voor uw reactie.

Ik bedoel dit te zien in de lijst met zendernamen die zichtbaar wordt als je een zender wilt toevoegen bij het beheer van mijn favoriete zenders. Ik zou het voor de duidelijkheid en om consequent te zijn duidelijker vinden als in deze lijst alle zenders die in HD beschikbaar zijn de toevoeging HD zouden hebben.

Zoals het nu is zoals geschetst in mijn eerste bericht is het onduidelijk vind ik.

wewanl

Liefhebber
  • 446Posts
  • 1Oplossingen
  • 94Likes

Ik vind de toevoeging HD onnodig in 2021 omdat HD de minimale standaard is. Ze kunnen beter toevoegingen doen in de naam voor SD en UHD zenders.

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1242Posts
  • 128Oplossingen
  • 321Likes

Helemaal duidelijk @AndréStoppels Dankjewel voor de uitleg. 
Ik hebt het intern uitgezet om dit te onderzoeken en mogelijk aan te passen. @wewanl heeft hierin wel een punt, ik weet dan ook niet welke kant dit op gaat. Het kan ook goed zijn dat andere HD aanduidingen verwijderd gaan worden.

Zodra ik hier meer over hoor, koppel ik dit aan je terug. Ik verwacht niet dat er heel veel prioriteit aan gegeven gaat worden, dus we zullen wel wat geduld moeten hebben. 

AlexHelpt
Expert
Expert
  • 1036Posts
  • 188Oplossingen
  • 348Likes

Vermoedelijk omdat de (grofweg) eerste dertig zenders ook op een MPEG2/SD-zijtak via de kabel binnenkwamen (vanaf zender 925 o.a.). Nu deze zenders langzamerhand lijken te verdwijnen, is ook het kenmerk 'HD' als onderscheid niet meer nodig. Lijkt mij tenminste 🙂

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1242Posts
  • 128Oplossingen
  • 321Likes

Ik heb terugkoppeling @AndréStoppels 

Het is de bedoeling dat de aanduidingen gaan verdwijnen. Zo gaat dit in de toekomst ook aangepast worden bij het instellen van favoriete zenders, maar wanneer is nog even de vraag. Zoals gezegd krijgt dit niet een hele hoge prioriteit. Je weet in ieder geval dat het gemeld is en het op de agenda staat 🙂

Bekijk in context

Willem-A1
Expert
Expert
  • 1522Posts
  • 60Oplossingen
  • 746Likes

En dat er overal HD bij staat, wil nog echt niet zeggen dat ook elke uitzending echt in HD is. Nog lang niet alle opnames worden ook in HD gefilmd, en dus kan het best zijn dat je naar opgeschaalde SD content kijkt. In een aantal gevallen is dat ook meer dan overduidelijk. 

Uitgelicht topic