Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Socrates
Level 3

HBO max Nederland: App op Mediabox Next?

HBO max start op 8 maart 2022, komt er ook een app van HBO max op de mediabox next?

Oplossing
137 Reacties 137
Meldingen
Aan Uit
fwt
Level 5

Hartelijk dank, dan maar geen films van HP kijken, ik zeg mijn hbo abonnement dan maar weer op.

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

@fwt  HBO is alleen via een Chromecast te casten, of via AndroidTV, AppleTV of Amazone Firestick of een Smart TV.

Wanneer HBO naar Ziggo komt en of het er komt is nog niet bekend. Je kan wel via je Telefoon, of Tablet, PC je HBO series bekijken.

@RoWi.  dank je aangepast. 😉

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@Dave De verbinding maakt voor het casten van de HBO Max app niks uit!! Dat werkt via elke internet provider.

Verder is de HBO Max app helaas niet beschikbaar via FireOS van Amazon althans alleen via een omweg.

fwt
Level 5

Bedankt. Ik begrijp het een beetje, maar tv kijken op een smartphone of pc is voor mij en mijn vrouw geen optie.
Een chromekast heb ik niet, maar weet ook niet wat dit is, dus dit zal ook geen optie zijn. Heb me er nu maar mee verzoend dat ik hbo max moet missen. 

RoWi.
Level 20

@fwt wat wel zou kunnen is via een laptop of computer via hbomax.com

Ah sorry ik lees nu pas dat dit ook onhandig is.

Een Chromecast is een apparaat die een niet slimme TV wel slim maakt. Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat de HBO Max beschikbaar gaat komen via Ziggo. Hooguit de nieuwe app waarin HBO Max en Discovery Plus worden samengevoegd.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@fwt 

Dit is een Chromecast:

Chromecast 3 2018Chromecast 3 2018Chromecast 3 4K 2018Chromecast 3 4K 2018

De 2 bovenste die kan je via een Smart App op telefoon casten, maar als je liever tablet vorm wil kan je beste deze nemen:

Chromecast 2020/2022 Android TVChromecast 2020/2022 Android TV

Deze is er in 2 varianten de HD versie die is € 29,95 en de 4K versie die is duurder € 59,95

Dan kan je deze op de HDMI inpluggen en dan wifi er op en je hebt mogelijkheid om alle Apps te installeren naar keuze waar je abonnement op hebt.

Steefb
Level 20

@fwt  schreef:

Vraag 2: wanneer ziggo geen hbo max app heeft en ziggo ook niet gaat komen met een hbo max app, hoe krijg ik dan hbo max (ik heb dus wel al een abonnement) op mijn tv? Ik ben gezien mijn leeftijd niet kundig met dit alles.

Wat niet is kan nog komen, maar ik vind het niet erg slim om eerst een abonnement te nemen en daarna pas te kijken of je het kunt gebruiken. HBO geeft toch aan wat er nodig is?

https://www.hbomax.com/nl/nl

Op welke apparaten kan ik HBO Max streamen?
Je kunt HBO Max streamen op iPhone & iPad, Android telefoon & tablet, Apple TV, Android TV, Chromecast, Samsung TV, LG, Chrome OS, MacOS, Windows PC, PS5, PS4, Xbox Series X|S, en Xbox One, met meer apparaten in de toekomst. Meer info vind je hier.

RoWi.
Level 20

Het is jammer dat de Next Mini geen AndroidTV box is. Dat zou veel vragen over apps voorkomen.

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Ik denk inderdaad dat deze Chromecast* voor @fwt de meest voordelige en makkelijk te gebruiken oplossing is. Geen gedoe moet telefoons; gewoon een afstandsbediening.

Op deze manier maakt u van uw bestaande TV een (soort van) SmartTV waarop u Amazon Prime, Apple Music, Disney+, HBO MAX, Kodi, NPO Uitzending Gemist, Netflix, Pathé Thuis, Plex, RTL Gemist, SBS Gemist, Spotify, Viaplay, Videoland en YouTube kunt kijken.

*Ik heb hier slechts één voorbeeld van een leverancier gebruikt.

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@RoWi.  schreef:

Het is jammer dat de Next Mini geen AndroidTV box is. Dat zou veel vragen over apps voorkomen.

Zodat klanten zelf apps kunnen installeren?

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Inderdaad @Wim C. Daarom twijfel ik erover om bij mijn huidige provider te kiezen voor hun nieuwe box. Dan ben je niet meer afhankelijk. En kan je ongebruikte apps verwijderen.

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@RoWi. Vergeten; jij zit bij KPN.

Daarom heb ik ook AppleTV om zelf (en onafhankelijk van welke provider ook) te kunnen kiezen welke apps ik wel en niet wil installeren.
Maar dat is denk ik een onnodige en te hoge en kostenpost voor @fwt.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Vergeleken met de HD versie van de Chromecast met GoogleTV is een AppleTV inderdaad een stuk duurder.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@RoWi.  vind de HD Variant ik ze allebei de 4K op 4K toestel en de HD op slaapkamer dat is monitor Smart TV van LG maar ik vind ze leuk geprijst, als of de Chromecast zelf is in een nieuw jasje maar nu met Android.

Vele ouderen mensen met HD TV is dit mooie oplossing, goedkoop en toch je gadget. AppleTV gebruik ik het meeste deze is echt stukken zuiniger in verbruik.

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@Dave  schreef:

Vele ouderen mensen met HD TV is dit mooie oplossing, goedkoop en toch je gadget. AppleTV gebruik ik het meeste deze is echt stukken zuiniger in verbruik.

Ter aanvulling: ik denk niet dat senioren per se hulpeloos zijn als het om techniek gaat. Technische kennis heeft volgens mij ook niks met leeftijd te maken. De meesten willen zonder al teveel gedoe gewoon TV kijken… of naar HBO MAX.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Mee eens WimC daar heeft de leeftijd niks mee te maken, dit is meer de eigen interesse. Ik ken genoeg 20 tot 30 jarigen die hier ook totaal geen kaas van hebben gegeten.

fwt
Level 5

Nogmaals iedereen bedankt voor alle reacties.
Ik denk juist dat het wél met leeftijd heeft te maken. Ik heb vanaf 1980 alles vanaf de invoering van computers en techniek van dichtbij meegemaakt, eerst werkend bij een bedrijf en daarna, vanaf 1990 een eigen bedrijf gehad, ook weer in de ict.
In het begin wist ik bijna alles van computers e.d. en toen was het ook goed bij te houden.
Maar na je pensionering sta je er dan wel even alleen voor, de techniek veranderd bijna dagelijks, je kunt op internet wel alles vinden, maar niet persoonlijk gericht, daar is dit ziggo forum wel heel geschikt voor.
Er is tegenwoordig juist zoveel te krijgen, voor ieder probleem is wel een oplossing. Maar wat niet duidelijk is, welke oplossing past bij mij?

Stelde ik op Google de vraag: hoe kan ik hbo op mijn tv krijgen? Dan kreeg ik veel te veel antwoorden waar ik weinig aan heb in mijn situatie, voor een leek een warboel, want met die antwoorden kan ik niets. Ik kan niet even in een vriendengroepje overleggen, nergens op terugvallen. Je moet als oudere alles maar alleen uitzoeken en dat valt in het huidige aanbod van alle elektronica gadgets niet mee kan ik je wel vertellen.
Hier op het forum kon ik gericht mijn situatie uitleggen en ik kreeg een perfect antwoord, waar ik tevreden mee ben en waar ik wel iets mee kan. Je voelt je dan als oudere niet meer zo verloren. Ik weet voldoende en ga vandaag bij Bol.com een google chromecast bestellen.

Marianne
Community Developer
Community Developer

Inmiddels is de app beschikbaar. Meer informatie over de HBO Max app lees je hier: 

HBO Max app vanaf nu beschikbaar bij Ziggo