1
Vraag
2
Reageer en help mee
Sjefske1

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

HBO Max gratis zender pakket - activatie onmogelijk

Sinds mijn abo is ingegaan is het niet mogelijk gebleken HBO Max (wat ik gratis zou krijgen) te activeren. De klantenservice kan dit schijnbaar niet voor me oplossen. Ik heb hier meerdere keren over gebeld, het probleem is bekend zeggen maar een oplossing is er niet,

 

Ik had voorheen een abo bij HBO Max met levenslange korting en heb dát abo moeten beëindigen om gebruik te kunnen maken van de gratis variant bij Ziggo. Nu blijkt Ziggo niet in staat om het zenderpakket te activeren 😕

 

Nu is mijn korting weg én ik heb geen HBO max via Ziggo....

 

 

Hoe lossen we dit op? 

25 Reacties 25
Pineapple

Level 16
  • 1825Posts
  • 185Oplossingen
  • 735Likes

Een Ziggo-moderator zal binnen enkele dagen reageren op je bericht. Check ook even of je postcode en huisnummer zijn aangevuld in je Community profiel. Dit is alleen zichtbaar voor de Ziggo-moderators.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5899Posts
  • 696Oplossingen
  • 2483Likes

Goedemorgen @Sjefske1 

 

Allereerst excuus dat je jouw levenslange HBO abonnement had ingeruild voor de gratis versie van ons.

Dan wil je natuurlijk ook maximaal genieten van het pakket en alles eruit halen wat er in zit.

 

We ervaren alleen technische problemen met HBO Max waardoor activeren niet lukt. Dit hebben we in onderzoek maar de specialisten zoeken voorbeelden.

Kun jij eens een screenshot delen van de foutmelding die jij ervaart?

Sjefske1
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb hier al melding van gemaakt via de telefonische klantenservice. Ze hebben al een keer geprobeerd mijn pakket opnieuw te koppelen maar het is nog niet gelukt. Ik krijg geen foutmelding, ik krijg telkens mails van jullie dat mijn HBO nog niet is geactiveerd maar HBO staat niet onder 'streaming diensten beheren'. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5899Posts
  • 696Oplossingen
  • 2483Likes

Goedemiddag @Sjefske1 

 

Ik heb even geschakeld met de betreffende afdeling en dit probleem is inderdaad bij hen bekend. Niet alleen HBO maar ook Disney+ h/eeft dit probleem doordat er in de achterliggende systemen een koppeling kapot is.

Dit is in onderzoek en daar wordt aan gewerkt.

Zodra er een update is zal het door ons worden gemeld.

 

Sjefske1
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

En wat als er geen oplossing komt? Dan heb ik geen HBO meer en zegt Ziggo doodleuk dat ik op een gratis pakket geen aanspraak kan maken op compensatie. Dat is tenminste wat ze me telefonisch mededeelden.

 

Word je niet echt vrolijk van

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1254Posts
  • 129Oplossingen
  • 614Likes

Dat kan ik me voorstellen @Sjefske1, dat je daar  niet vrolijk van wordt en ik merk dat je het vertrouwen in een oplossing een beetje kwijt bent. We kunnen nu eerst niet anders dan wachten tot het probleem met de kapotte koppeling is opgelost. Daar wordt aan gewerkt. Uiteraard zullen we wanneer dat gebeurd is alles op alles zetten om er voor te zorgen dat jij krijgt wat jou beloofd is. 

Sjefske1
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Judith, ik ben het vertrouwen inderdaad een beetje kwijt. Mijn contract loopt nu al 2 maanden dus 2 maanden geen gratis zenderpakket. Vanuit Ziggo geen enkele vorm van communicatie of compensatie; ik heb zelf moeten informeren bij de klantenservice. 


Hoe kan kan ik nu 12 maanden gebruik maken van het zenderpakket als de facturatie via Ziggo loopt? Wie zegt dat ik na mijn 1-jarig abo nog klant wil zijn bij Ziggo?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4401Posts
  • 359Oplossingen
  • 1784Likes

@Sjefske1 volkomen logisch en te begrijpen. Als we dit met een druk op de knop konden verhelpen, dan deden we dat uiteraard. 

Wat die gemiste maanden aangaat, daar bedenken we wel wat op. Daar komt dan echt wel een oplossing voor waar je helemaal tevreden mee bent. 

Voor nu is het afwachten en geduld hebben, hoe akelig dat ook is. 

Sjefske1
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

En we zijn inmiddels 3 weken verder, ik heb nog steeds geen HBO Max. Ik neem aan dat een oplossing aanstaande is????

Sjefske1
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Al 3 maanden van mijn contract verstreken en geen zicht op een oplossing. Ben benieuwd wanneer het opgelost wordt. Voel me wel een beetje genaaid, klanten binnen halen met een gratis zenderpakket en niet kunnen leveren... 😞 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4446Posts
  • 588Oplossingen
  • 2231Likes

@Sjefske1 Ik begrijp je volkomen. Dit is niet iets om vrolijk van te worden.. De laatste status is, is dat het binnen nu en half maart is opgelost. Zodra er vorderingen zijn dan hoor je het natuurlijk in dit topic.

Sjefske1
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

En, is de oplossing al in zicht Vincent? 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4446Posts
  • 588Oplossingen
  • 2231Likes

Tot een ieders grote frustratie is er helaas nog geen groen licht. De verwachtingen zijn bijgesteld naar het einde van de maand. Hopelijk is er dan wel goed nieuws. Mijn oprechte excuses.

Sjefske1
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Staan de seinen op groen Vincent? Ik wil onderhand wel eens HBO Max kijken

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8146Posts
  • 2406Oplossingen
  • 4001Likes

Hi @Sjefske1 
Even een update. Eén van de oorzaken is hersteld, maar dat betekent helaas wel dat het ticket dus nog niet is opgelost. Ik heb via Mijn Ziggo even met je meegekeken, maar ondanks het opnieuw activeren van 12 maanden gratis HBO Max wordt de optie om de gratis variant te activeren in Mijn Ziggo bij jou niet actief. Ik moet helaas dan ook nogmaals een beroep doen op je geduld. Uiteraard blijven wij het ticket hier in de gaten houden en melden we als er nieuws is.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4401Posts
  • 359Oplossingen
  • 1784Likes

@Sjefske1 even een kleine heads-up: we vergeten het niet en blijven het monitoren. Op dit moment is er nog geen oplossing bekend helaas. Sorry. Je hoort vast snel weer van ons!

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2588Posts
  • 273Oplossingen
  • 1246Likes

Hi @Sjefske1!

Er is een update dat er iets hersteld is, wil je eens kijken of de activatie al wil lukken? Staat het al in MijnZiggo dat je het kunt activeren of nog steeds niet? Kan zijn dat het nog niet lukt maar dacht hoor toch even voor de zekerheid! 

Sjefske1
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

ik kan alleen HBO toevoegen voor € 7,99 per maand. Ik zie nergens dat het pakket gratis zou zijn.

bij streaming diensten beheren staat alleen skyshowtime, geen hbo te bekennen. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4446Posts
  • 588Oplossingen
  • 2231Likes

Dank voor de terugkoppeling, hoewel we gehoopt hadden dat het nu wel mogelijk zou zijn. Ik heb het gedeeld met het onderzoeksteam en moet tot mijn grote spijt opnieuw een beroep doen op je geduld.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic