1
Vraag
2
Reacties
Johan141

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

HBO Max en Mediabox Next

HBO Max/Mediabox Next

Ik gebruik de Mediabox Next en heb deze bedraad aangesloten. Wat mij opvalt is nu ik HBO Max gebruik via het Ziggo menu, is het scherpstellen, zodra ik een uitzending op HBO Max start is het beeld een paar seconden wazig en erna pas scherp.

Ook als je in de HBO Max app een wedstrijd vooruit spoelt of op pauze zet of naar andere menu’s gaat duurt het even voordat dit wordt verwerkt. Het is traag. En bij druk bezochte sportwedstrijden merk je dat.

Ik denk dat het flash geheugen en de cache mogelijkheden voor apps zoals HBO Max onvoldoende zijn in de Mediabox next. Deze box heeft 3 GB werkgeheugen met maar 512mb flashgeheugen, ik weet niet hoe de cache instellingen zijn en of deze ook via de externe apps worden ingesteld of dat de box dat doet. Zijn er nog instellingen waarbij je dit kunt oplossen?

4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 16661Posts
  • 3073Oplossingen
  • 7905Likes

Dit is een normaal verschijnsel bij streaming diensten. Er is een buffer die eerst vol moet voordat (U)HD  wordt doorgegeven.

De keuze van aanbieders is of geen beeld of lagere kwaliteit. Aanbieders zoals HBO kiezen ervoor eerst de stream te starten in lagere kwaliteit.

Heb je een slechte verbinding duurt het langer. Verder kun je daar niets aan instellen.

Wat is streaming, en hoe werkt het precies? (internetvergelijk.nl)

Hoe werkt streaming?

Wanneer je een video streamt, dan download je niet eerst de hele video, maar telkens kleine stukjes van een server. Vervolgens worden deze stukjes video op je scherm getoond.

Hierdoor begin je onmiddellijk met kijken of luisteren. Dit wordt ook wel on-demand genoemd. Dit bespaart je opslagruimte en downloadtijd.

Dit proces, ook wel bufferen genoemd, kan een enkele seconden duren, afhankelijk van je internetsnelheid. Na het bufferen begint de video of audio te spelen.

De kwaliteit wordt vaak automatisch aangepast aan je internetsnelheid. Gewoonlijk beginnen video's in lagere resoluties om de buffertijd te verkorten.

Template

Level 17
  • 2763Posts
  • 65Oplossingen
  • 933Likes

Bij HBO Max is dit ook op andere aparten

Johan141
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes