1
Vraag
2
Reageer en help mee
Vonkie90

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Groene kabel

Goedenacht allemaal, 

 

Ik stap over naar ziggo en volgende week komt er een monteur van ziggo om een aop te plaatsen. Er steekt nu namelijk een klein stukje groene kabel uit de muur(3cm) en dat wordt lastig aansluiten.

 

Mijn vraag aan jullie is: hoe gaat dit in zijn werk? Is dat stukje kabel lang genoeg om een aop aan te sluiten? Wordt hij verlengd door de monteur? Of komt de monteur volgende week en zegt hij/zij, sorry meneer maar hier kan ik niks mee.

 

En punt 2, de groene kabel zie je buiten uit de grond komen, en 20 cm hoger de muur in gaan. Op een gedeelte is de kabel beschadigd, het groene is er daar af zegmaar, je ziet dus het koper. Kan dit kwaad? Of moet dat gedeelte buiten dan ook vervangen worden?

 

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties, hopelijk stellen jullie mij gerust😉

 

Groetjes Jan 

28 Reacties 28
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

"Hou je vast

 

het gat wat er nu zit is zo schuin geboord, dat toen ik een nieuw gat boorde(lager dan de oude binnen) ik buiten bóven het oude gat uitkwam".

 

Hoe schuin heb je dan geboord? Had je een lange boor, bedoeld voor spouwmuren? Wij boorden altijd schijn naar beneden (van binnenuit gezien) en gebruikten vaak boren van zo'n 50 á 60 cm lengte. Dan kun je echt flink schuin boren... 

De beschadiging van de kabel zal ook niet door de scherpe bocht komen. Dat had ik ook niet in gedachten. Maar door haaks buigen gaat het wel vaak mis aan de binnenzijde van de kabel. Daarom moet je dat ook vermijden. Maar als je buiten onder het gat een klein stukje ruimte maakt in de muur, kun je de straal van de bocht al vergroten. Verder zal er buiten op dat kleine stukje weinig mee gebeuren. Als je de kabel daar kan zien scheelt dat ook al, want dan weet je dat ie er zit 😄

En als het gat zo groot is dat de monteur goed bij de kabel kan is het goed. Niet te druk om maken. Zo'n klus is een verlenging nou ook weer niet. 

 

 

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Pasi 

 

daar is net wat teveel grond weggegraven zo te zien ... 😂 

Vonkie90
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Willem-A1 het was inderdaad een boor van zo'n 50cm. Maar ik denk dat ik het bij het oude gat laat. De monteur kan de oude kabel daar uit trekken, en na verlenging de nieuwe erdoor doen. Doordat het oude gat toch blijkbaar heel schuin is neem ik het zichtbare stukje voor lief.

 

Ik heb de grond zo'n 30/40cm diep weggehaald, en rondom de kabel zit nu 20cm ruimte. Lijkt mij voldoende werkruimte toch?

 

Groetjes Jan 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Vonkie90 /Jan

 

gaat goedkomen zo. Lijkt mij dat je dit zo heel netjes hebt gedaan. 

Succes met de monteur!

Groet, Willem
Ondersteuning Humax/Quantis

Vonkie90
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dankjewel voor het meedenken @Willem-A1 . Het kan mij niet snel genoeg maandag zijn😉

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Heel graag gedaan @Vonkie90 !

De tijd vliegt, dus voor je het weet is het zover, en voor je er erg in hebt ligt het een jaar achter je...


Vonkie90
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Zolang dat jaar storingsvrij is...vind ik het helemaal prima😉

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemorgen @Vonkie90,

De monteur is nu al een poos geleden langs geweest. Wat zijn jouw sinds het monteursbezoek tot dusver jouw bevindingen? Werkt alles naar volle tevredenheid?

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dat is een goede @Paul ! ben ik ook wel benieuwd naar. Ik mag toch hopen dat ie niet nog aan het graven is... 😄

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic