1
Vraag
2
Reacties
roxtreme

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Groene kabel vraagje

Hallo allemaal,

Bij het overgaan naar een Next, merkte ik dat er wat meer ruis was te zien op het beeld. Er liggen nieuwe kabels met keurmerk en de Next is aangesloten met bijgeleverde HDMI kabel.

Ik ben even een kijkje wezen nemen bij het AOP en ik zie dat de groene kabel er nu zo bij ligt. Kan het aan het te weinig aan koperdraad liggen dat ik ruis heb en hoe kan ik dit oplossen? (Las ook dat ik niet zomaar aan de groene kabel mag friemelen)

16 Reacties 16
Meldingen
Aan Uit
RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Hoe en waar is je Next en of de Modem/router mee verbonden, ik zie nu enkel een los kabeltje geen AOP.( wandcontactdoos)

roxtreme
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Ok, maar waar is dat mee verbonden? Of zat er wel een contactdoos op de groene kabel? Er zal zoals ik het inschat een installatie monteur nodig zijn om de juiste AOP te installeren.

roxtreme
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja er zit een 1 gats aansluiting op met Kema Keur, daar kan ik dan het witte kastje op aansluiten, daaruit lopen 1 data en 1 coax. Coax gaat in de Next, data in de modem. 

Dat leek me allemaal in orde, totdat ik die paar draadjes koper zag bij de groene kabel. Moet daar niet een hele mantel om?

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Zoals het nu is lijkt mager, je hebt dus wel het AOP er af gehaald?

De huidige juiste splitter is een braun POA 1B.

roxtreme
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zo ziet het er nu uit, en dan de groene kabel waar weinig draad on heen zit...

Teun

Level 17
  • 4215Posts
  • 182Oplossingen
  • 806Likes

@roxtreme . De groene kabel is niet goed aangestript. opnieuw aanstrippen en weer goed monteren. Hopelijk zit er nog een beetje rek in de kabel. Anders ziggo bellen voor monteur.

Teun.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Ik zou hoe dan ook een monteur laten komen, dit zit in het Ziggo domein. 

roxtreme
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Welk gereedschap is hier het beste voor? Heb nog wel een paar cm die eraf kan hoor..

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Niet zelf doen, de AOP is eigendom van Ziggo, laat dit door een monteur doen, dan heb je tenminste installatie garantie.

De monteur. 

Teun

Level 17
  • 4215Posts
  • 182Oplossingen
  • 806Likes

Weet niet hoe handig TS is maar hij kan het allicht proberen . op de goede lengtes aansnijden, zie Google. Ik doe het ook bij klanten van ons. Indien TS niet handig is dan  inderdaad monteur laten komen!

roxtreme
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Monteur gaan we doen, bedankt voor het advies 

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Het is/was meer een goed bedoeld advies, je gaat snel te kort dan ben je verder van huis. 

Teun

Level 17
  • 4215Posts
  • 182Oplossingen
  • 806Likes

Hallo @RoWi. . Klopt. meestal zit er wel wat rek in , maar heb ook wel eens meegemaakt dat er nog geen millimeter speling in zit. Dan stop ik hoor. Ziggo is dan aan zet. Ik check dus altijd eerst even of er rek in de kabel zit.

Teun.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Tot en met de AOP is van Ziggo kortom hier lijkt een monteur zonder kosten voor de klant op zijn plaats.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6093Posts
  • 726Oplossingen
  • 2601Likes

Goedemorgen @roxtreme 
Goed dat je zelf ook actief foto's hebt gestuurd van je aansluiting, daar kunnen wij veel informatie uit ophalen.
Zoals andere users al hebben aangegeven is een monteur in deze de beste oplossing. Zeker gezien de wandcontactdoos opnieuw moet worden gemonteerd en een andere splitter noodzakelijk is. Heb je deze afspraak inmiddels al gepland of kan ik je hierbij nog helpen?