1
Vraag
2
Reacties
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Gratis ontvanger niet meer verkrijgbaar?

Enige tijd geleden werd hier het analoge signaal uitgeschakeld.

Ik was in het bezit van een Nextbox, maar er waren boven nog TV's die zonder ontvanger werkten. Ik kon 1 gratis ontvangertje krijgen waar ik dan TV op kon kijken.

Bij Mijn Ziggo staat deze vermeld als Digitale ontvanger FullD (nee niet FullHD, er staat FullD). 😉

 

Deze was geheel gratis, ook geen eenmalige kosten nodig.

 

Dit kan ik echter nergens meer terug vinden. Nu heb ik een kennis die zo'n apparaatje wil en ook een dochter, beiden met Ziggo abonnement.

 

Is Ziggo gestopt met het leveren van deze apparatuur of kan men die op een of andere wijze wel nog krijgen?

En zo ja, hoe dan?

 

Ter info. Men is niet geinteresseerd in een uitgebreidere box of een ci module. Die zijn al voorhanden.

24 Reacties 24
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Je moet bij netwerk id 4444 invullen om alle vrije zenders te zien.

 

Gebruik dit stappenplan.

TV installeren | Klantenservice | Ziggo

Richard G.
Topicstarter
Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Die gratis ontvanger is zo'n Humax 5500C zoals hier besproken is.

Geen idee of die een ingebouwde smartcard heeft. Maar mocht dat al het geval zijn, vraag ik me toch af hoe het kan dat een schoonzus van me ook beeld heeft op een oude kleine TV zonder CI module, terwijl het analoge signaal overal uitgeschakeld is.

Richard G.
Topicstarter
Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

En dan heb je dus geen smartcard nodig @Steefb ?

Ik ben eens benieuwd of dat lukt met dat stappenplan want het is geen Benelux model maar een Europees model, dus ik kan geen Ziggo kiezen als provider.

Maar ik kan nog eens proberen met handmatig instellen en dan 4444.
Nu had ik het automatisch laten doen en vond ie alle zenders, alleen dus alles gecodeerd behalve NPO 1, 2 en 3.

Richard G.
Topicstarter
Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Never mind. Thanks @Steefb!

Lachen, ik heb dat zojuist geprobeerd op mijn oude TV volgens het stappenplan en dat werkt perfect. En geen smartcard/CI nodig inderdaad.

Eerst inderdaad gecodeerd, maar nu kan ik alles kijken. Hartstikke mooi.

Dan gaat het boven ook lukken want daar had ik ook een optie gezien om de frequentie in te stellen.

Opgelost dus weer.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In de 5500c/5550c zit geen ingebouwde smartcard, het pakt de vrije zenders op via zijn DVB-C tuner met dezelfde instellingen als een DVB-C tuner in je TV.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic