1
Vraag
2
Reacties
Eba

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Graag een Next mediabox

Nog nooit een andere provider gehad dan Ziggo én zijn voorgangers.

Ik schat zo'n 40 jaar.

Ik heb een alles in 1 abonnement basic, dit abonnement is niet meer verkrijgbaar.

Maar voor mij een prima abonnement.

Nu een nieuwe televisie met 4K. Mijn oude Humax mediabox 5303 is hier niet geschikt voor.

Om de Next/Next mini mediabox te ontvangen moet ik naar een duurder abonnement á 13,- euro per maand.

De Next mini is in mijn geval niet echt geschikt vanwege het ontbreken van teletekst.

Als je al zólang klant bent vind ik dit zeer teleurstellend.

Graag advies.

 

38 Reacties 38
Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

@Bert  schreef:

In het algemeen: Wil je meer, dan kost dat meer. Als alle paar miljoen langdurige vaste klanten een dergelijk cadeautje zouden krijgen, dan kan ik nu al makkelijk uitrekenen met hoeveel euro de abonnementsprijs volgend jaar omhoog gaat.

De kosten, onderhoud en investeringen in de toekomst, zullen uit de lengte of de breedte moeten komen.

Dit is bij andere providers niet anders.


Ik voel eigenlijk wel een beetje mee met @Eba  ik ben ook al 23 jaar klant bij voorheen @Home / Ziggo. Ik frons ook wel een beetje als ik als onderstaande actie van een jaar lang 50% korting zie voor nieuwe klanten terwijl ik al 23 jaar de jackpot betaal. Ik snap natuurlijk wel dat Ziggo de leegloop wil proberen te stoppen maar misschien moeten ze gewoon eens de prijzen flink lager maken ipv nieuwe klanten te trekken met 50% korting dan lopen misschien ook minder mensen weg.

 

Guido64_0-1670424777451.png

 

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @Eba

Zoals hiervoor al meerdere keren is aangestipt, is het nog maar de vraag of je beter beeld gaat krijgen omdat je overstapt op de Next. Er zijn nog maar weining zenders/programma's welke in 4K uitgezonden worden. 

Daarnaast ben ik in het abonnement gedoken. Voor exact hetzelfde abonnement, alleen dan in combinatie met de Next, ga je maandelijks € 12,50 meer betalen. De oorzaak is simpel: Je hebt een heel oud en voordelig abonnement. Sterker nog, de mediabox die je hebt, is jouw eigendom terwijl wij al bijna 8 jaar standaard Mediaboxen in bruikleen geven bij onze abonnementen. 

 Je moet uiteraard zelf de afweging maken of je het wilt, maar gezien de eerdere reacties en de prijsverhoging die hiermee gemoeid gaat, zou ik het je afraden. 

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Jiri complimenten voor dit eerlijke en heldere bericht.

 

Dat oude abonnement is dus nog uit een oude portefeuille, het is dus niet helemaal hetzelfde abonnement, maar een recent abonnement met dezelfde opties.  De hogere prijs vanwege een gekochte mediabox  die vervangen zal worden door een bruikleen exemplaar volg ik dan weer niet. 

Eba
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Jiri en alle anderen; hartelijk dank voor de reacties!

Maar de Next gaat niet lukken zonder dat ik een duurder abonnement neem.

Zoals ik al meldde, dat heb ik beslist niet nodig. Heel Jammer.

Mijn al jaren oude abonnement nog even op een rijtje:

TV standaard en Internet Basic € 43,50.

Plus, los daarvan ook telefoon van Ziggo.

Jiri; mijn Humaxbox is niet gekocht, denk bruikleen?

Bert; je hebt gelijk.

Diverse mensen om mij heen hebben met regelmaat een abonnement met veel korting, inderdaad ook met 50%.

Dat voelt wel heel scheef. 

 

Een coulance voor een hele oude klant (altijd trouw gebleven) had ik, ondanks het 'verkeerde' abonnement, toch wel verwacht.

Nogmaals dank voor jullie moeite.

Eba

P.S.

Op de Ziggo website wordt vermeld; de Next mini is voor ALLE abonnementen beschikbaar.

Dus óók voor mijn abonnement toch.

Ik schreef al dat deze is in ons geval minder geschikt is vanwege ontbreken van teletekst.

Maar.. dan toch liever een Next mini dan géén nieuwere mediabox.

 

 

 

 

Eba
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sorry, ik bedoelde Guido 64 (je hebt gelijk) ipv Bert.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

"Op de Ziggo website wordt vermeld; de Next mini is voor ALLE abonnementen beschikbaar."

 

Dat moet wel met het juiste onderscheid worden gelezen voor alle abonnementen uit de huidige portefeuille. 

 

TV Standaard werkt verwarrend helemaal omdat u ook een Smartcard heeft. De Humaxen zijn pas sinds de fusie met upc (2015) in bruikleen daarvoor altijd eigendom.

 

Internet Basis met TV Start is recent in prijs verhoogt dat kost nu € 52,50 en daar wringt de schoen, ziggo wil alle abonnementen gelijk trekken dus kan dit met de beste wil van de wereld niet voor uw huidige abonnementsprijs.

 

Ter herhaling uw Humax 5300C met teletext is prima bruikbaar met uw TV. Hooguit dat het tijdelijke NPO1 uhd kanaal (999) niet beschikbaar is. De kijkbeleving zal weinig veranderen daar kunt u van uit gaan.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@RoWi. De oude mediabox is inderdaad niet een oorzaak van de hogere prijs. Goed dat je mij hierop wijst. Ik pas het aan.

@Eba Helaas is dit hoe het is. Hoe lang je in deze al klant bent, maakt niet uit. Ik kan niets veranderen aan de huidige pakketprijzen. 
De mediabox die je nu bezit is wel jouw eigendom. Wellicht vroeger verkregen van ons bij het afsluiten van een abonnement maar zeker jouw eigendom 😉

Wanneer je er echt op staat, pas ik jouw abonnement met alle liefde voor je aan. 

Eba
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

RoWi, dank voor je antwoord.

Maar.. alle abonnementen zijn mijn inziens ALLE abonnementen..

Er wordt niet vermeld; mits uit de huidige portefeuille.

Of, geldt niet voor oude abonnementen.  

Dus ja.. ik héb een abonnement.

Nogmaals dank aan ieder!

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Eba  schreef:

RoWi, dank voor je antwoord.

Maar.. alle abonnementen zijn mijn inziens ALLE abonnementen..

Er wordt niet vermeld; mits uit de huidige portefeuille.

Of, geldt niet voor oude abonnementen.  

Dus ja.. ik héb een abonnement.

Nogmaals dank aan ieder!


Klopt, ik ben het ook helemaal met u eens helaas zijn er bij bijna alle providers dus ook bij Ziggo zeer veel kleine lettertjes en regeltjes die niet altijd vermeld worden. In principe kan een Next of een Next Mini voor de éénmalige administratie kosten van € 19,95 worden toegestuurd, maar zoals vanuit Ziggo al wordt aangegeven is het dus niet zo makkelijk anders was dit allang voorgesteld.

 

Bij Ziggo is een bepaald type mediabox verbonden aan het abonnement tot 2020/21  was de Humax standaard bij TV Start, tot ik dacht 2019 of 2020 was de Mediabox XL standaard bij TV Compleet en de Next standaard bij TV Max.

Pas sinds dit jaar krijgt men standaard bij alle nieuwe abonnementen standaard een Next Mini of op verzoek de Next.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

"Jiri; mijn Humaxbox is niet gekocht, denk bruikleen?"

 

Een bruikleen Humax mediabox met een smartcard, werd na 2 jaar abonnement eigendom van een klant.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

"Jiri; mijn Humaxbox is niet gekocht, denk bruikleen?"

 

Een bruikleen Humax mediabox met een smartcard, werd na 2 jaar abonnement eigendom van een klant.


Wanneer was dat? In de Casema periode en voor de fusie met UPC werd de mediabox meteen eigendom, deze kreeg je kado als je klant werdt.  Dat was ooit onze pech, want er kwam later een box met een harde schijf uit die moesten we zelf kopen, terwijl een nieuwe Ziggo klant deze kado kreeg. 

Eba
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Klopt hoor, in mijn Humax zit een smartcard en bij deze weet ik nu dat het eigendom is.

Dank jullie wel!

De Next/Next mini gaan dus niet door, ik ga me nu informeren over een C1+ module. Is door jullie ook over gesproken.

Op mijn leeftijd best een heel gedoe allemaal.

Maar, één afstandsbediening is ook wel prettig.

Want op mijn Humax afstandsbediening zit namelijk geen teletekst (bevestigd door Ziggo technische dienst) en ook geen ambilight.

Groet, Eba

 

 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@RoWi. wrote:

@Bert  schreef:

"Jiri; mijn Humaxbox is niet gekocht, denk bruikleen?"

 

Een bruikleen Humax mediabox met een smartcard, werd na 2 jaar abonnement eigendom van een klant.


Wanneer was dat? In de Casema periode en voor de fusie met UPC werd de mediabox meteen eigendom, deze kreeg je kado als je klant werdt.  Dat was ooit onze pech, want er kwam later een box met een harde schijf uit die moesten we zelf kopen, terwijl een nieuwe Ziggo klant deze kado kreeg. 


Bij AtHome en bij fZiggo werd de box meteen eigendom van de klant en niet pas na 2 jaar. 
Die Humax met HDD kon iedere bestaand klant bij fZiggo ook gratis krijgen als laatste fZiggo actie voordat fUPC zou verdwijnen in Nederland, door je abo te verlengen met een jaar. 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Ambilight is een functie van de tv, en de txt-knop zit rechtsboven onder de aan/uit-knop.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

En off-topic, we hebben helemaal niets kado gekregen toen we abonnee werden. Alles zelf moeten kopen: sd-box, later hd-box ( door de ziggo-installateur met een scart-kabel aangesloten! ) en voor wifi een aparte wifi-router. ( ca 2010 )

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@youriy  schreef:

En off-topic, we hebben helemaal niets kado gekregen toen we abonnee werden. Alles zelf moeten kopen: sd-box, later hd-box ( door de ziggo-installateur met een scart-kabel aangesloten! ) en voor wifi een aparte wifi-router. ( ca 2010 )


Dat zal per klant hebben verschilt, ik kan met 100% zekerheid zeggen dat wij de Mediabox ongeveer 20 jaar terug van Casema kado hebben gekregen omdat we klant werden.

Eba
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Yourly,

Op onze vorige afstandsbediening was het inderdaad zoals jij schrijft.

Maar vorig jaar een nieuwe gekregen kleiner met lichte zijranden, staat geen typenummer op.

Hier zit echt geen teletekst op.

De Ziggo medewerker aan de telefoon was hier toen ook zeer verbaasd over.

We doen het nu via een andere AB.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@Template  schreef:

@RoWi. wrote:

@Bert  schreef:

"Jiri; mijn Humaxbox is niet gekocht, denk bruikleen?"

 

Een bruikleen Humax mediabox met een smartcard, werd na 2 jaar abonnement eigendom van een klant.


Wanneer was dat? In de Casema periode en voor de fusie met UPC werd de mediabox meteen eigendom, deze kreeg je kado als je klant werdt.  Dat was ooit onze pech, want er kwam later een box met een harde schijf uit die moesten we zelf kopen, terwijl een nieuwe Ziggo klant deze kado kreeg. 


Bij AtHome en bij fZiggo werd de box meteen eigendom van de klant en niet pas na 2 jaar. 
Die Humax met HDD kon iedere bestaand klant bij fZiggo ook gratis krijgen als laatste fZiggo actie voordat fUPC zou verdwijnen in Nederland, door je abo te verlengen met een jaar. 


@RoWi. In de Essent / @home / oud-Ziggo tijd in oud-Ziggo gebied, kreeg je hier door de jaren heen een aantal gratis mediaboxen en in het oud-Ziggo tijdperk met bepaalde acties, als je nieuwere Humax mediabox wilde, met een harde schijf erin, dan werd dit een Humax in bruikleen en deze werd dan na 2 jaar je eigendom.

Eerder opzeggen, dan moest de Humax retour naar Ziggo.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dus wat ik al dacht een verschil per provider voor dat deze Ziggo werden. Op zichzelf is een voorwaarde stellen niet vreemd, nu is twee jaar wel lang.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic