1
Vraag
2
Reacties
Eba

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Graag een Next mediabox

Nog nooit een andere provider gehad dan Ziggo én zijn voorgangers.

Ik schat zo'n 40 jaar.

Ik heb een alles in 1 abonnement basic, dit abonnement is niet meer verkrijgbaar.

Maar voor mij een prima abonnement.

Nu een nieuwe televisie met 4K. Mijn oude Humax mediabox 5303 is hier niet geschikt voor.

Om de Next/Next mini mediabox te ontvangen moet ik naar een duurder abonnement á 13,- euro per maand.

De Next mini is in mijn geval niet echt geschikt vanwege het ontbreken van teletekst.

Als je al zólang klant bent vind ik dit zeer teleurstellend.

Graag advies.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @Eba

Zoals hiervoor al meerdere keren is aangestipt, is het nog maar de vraag of je beter beeld gaat krijgen omdat je overstapt op de Next. Er zijn nog maar weining zenders/programma's welke in 4K uitgezonden worden. 

Daarnaast ben ik in het abonnement gedoken. Voor exact hetzelfde abonnement, alleen dan in combinatie met de Next, ga je maandelijks € 12,50 meer betalen. De oorzaak is simpel: Je hebt een heel oud en voordelig abonnement. Sterker nog, de mediabox die je hebt, is jouw eigendom terwijl wij al bijna 8 jaar standaard Mediaboxen in bruikleen geven bij onze abonnementen. 

 Je moet uiteraard zelf de afweging maken of je het wilt, maar gezien de eerdere reacties en de prijsverhoging die hiermee gemoeid gaat, zou ik het je afraden. 

Bekijk in context

38 Reacties 38
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Via dit forum kan een Ziggo moderator een Next voor je bestellen, mocht je dit willen, via de website en de helpdesk is alleen de Next mini te bestellen.

Ook kunnen zij kijken wat er voor je persoonlijk nog mogelijk is.

 

In het algemeen: Wil je meer, dan kost dat meer. Als alle paar miljoen langdurige vaste klanten een dergelijk cadeautje zouden krijgen, dan kan ik nu al makkelijk uitrekenen met hoeveel euro de abonnementsprijs volgend jaar omhoog gaat.

De kosten, onderhoud en investeringen in de toekomst, zullen uit de lengte of de breedte moeten komen.

Dit is bij andere providers niet anders.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Even een misvatting uit de weg helpen uw Humax 5300C werkt prima samen en is gewoon geschikt voor gebruik met een 4K TV. Het overgrote deel van de TV kanalen is gewoon HD 1080i uw nieuwe TV zal dit opschalen naar de hogere resolutie. Daar is een Next niet voor nodig!

 

U hoeft mogelijk helemaal niet naar een duurder abonnement de Next of Next Mini is ook beschikbaar voor klanten met het TV Start abonnement.

 

U heeft met de Next of de Mini toegang tot wel twee UHD kanalen de grotere meerwaarde zit in de on demand film en serie titels in de hogere resolutie, naast afhankelijk van het abonnement 2 tot 7 dagen terugkijken.

 

@Eba wat betreft dat 'Alles in één Basic' heeft u ook een Smartcard in uw Humax? Of kijk u naar de ongecodeerde kanalen het is mij niet helemaal duidelijk welk TV pakket hierbij hoort.

 

Eba
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor de antwoorden.

Mijn abonnement is; Internet Basic en TV standaard, 43,50 per maand.

Los daarvan ook een vaste telefoon van Ziggo.

Meer opties heb ik niet nodig.

De tv gaat alleen aan en uit, verder doe ik er niets mee. Én ik gebruik een smartphone.

Het eerst volgende pakket is TV Start.

 

In mijn Humaxbox zit een smartcard. (RoWi)

De persoon die mijn tv installeerde zei dat mijn Humaxbox niet meer toereikend is voor mijn nieuwe tv. "Het beeld zou veel mooier kunnen".

Ik hoop dat er inderdaad een moderator is die wil proberen mij een Next mediabox te bezorgen.

Zou er graag aan bijbetalen.

Groet, Eba

 

 

Eba
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nog een P.S. je bij mijn bericht van deze middag.

Of ik het forum op de juiste manier antwoord weet ik niet.

Ik (77) heb zoiets nog nooit gedaan.

Hoop dat een en ander toch goed overkomt.

 

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

als je echt een next wil dan moet het abo aangepast worden naar internet basic + tv start + bellen en gaat inderdaad de prijs omhoog. die prijsverhoging is niet onderuit te komen helaas.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De persoon die mijn tv installeerde zei dat mijn Humaxbox niet meer toereikend is voor mijn nieuwe tv. "Het beeld zou veel mooier kunnen".

 

Dat is echte verkopers onzin. Ik heb hier ook een Humax 5300C gebruikt en dat is prima toereikend, voor een 4K  TV. Zeker omdat er nagenoeg geen 4K TV zenders zijn bij Ziggo. 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Koop een module , haal de smartcard uit de humax, stop de smartcard in de module, stop de module in je tv en je hebt de best mogelijke beeldkwaliteit. Ook nu kun je al genieten van npo-uhd rechtstreeks op je tv.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Eba Pas op met zomaar een CI+ module te kopen.

 

In oud-Ziggo gebied en oud-UPC gebied worden andere modules gebruikt, dus zonder zeker te weten welke module je nodig hebt, kan het voorkomen dat de module die je koopt uiteindelijk niet werkt.

Eba
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor uw reacties.

Modules durf ik niet aan, geen verstand van.

Ik hoop nog op een reactie van een moderator die iets voor me zou kunnen doen wat betreft de Next.

Groet, Eba

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je vraag te kijken.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@Bert wrote:

@Eba Pas op met zomaar een CI+ module te kopen.

 

In oud-Ziggo gebied en oud-UPC gebied worden andere modules gebruikt, dus zonder zeker te weten welke module je nodig hebt, kan het voorkomen dat de module die je koopt uiteindelijk niet werkt.


Als deze klant al jaren die Humax heeft, is het bijna zeker fZiggo en dus Irdeto. De modules die lost verkocht worden zijn bijna altijd voor Irdeto, die van fUPC met Nagravision werden niet los verkocht.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Eba en een warm welkom op de Community,

Super dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag. Ik begrijp uit je bericht dat je geinteresseerd bent in de Ziggo Mediabox Next (of Next Mini). We kijken graag welke pakketten i.c.m. Next aansluiten bij jouw wensen. Zie je kans om je postcode en huisnummer toe te voegen aan je Community profiel? Dan kan ik jouw gegevens er even bij pakken en kijken naar de mogelijkheden. 

Eba
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vraag aan Paul

Gisteren heb ik de gevraagde gegevens aan mijn Community profiel toegevoegd.

Is dit goed gegaan?

Groet, Eba

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Eba Super dat je de gegevens hebt toegevoegd aan je profiel! Welk type abonnement zou je graag willen hebben i.c.m. de Next (of Next Mini) ? Dan kijk ik even voor je naar de mogelijkheden. 

Eba
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Omdat wij nauwelijks iets doen met internet (alleen iets opzoeken en mailen) is ons huidige abonnement heel geschikt én voor ons betaalbaar.

Maar voor de nieuwe tv zal een andere mediabox een beter beeld te geven.

De Next heeft teletekst, voor mijn man belangrijk. Bijbetalen is geen bezwaar.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

De mini next heeft (nog) geen teletekst.

En of je een beter beeld gaat krijgen betwijfel ik, maar dat is in dit topic al meer geschreven.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Het is al gezegd, een andere box gaat geen beter beeld geven, bovendien heeft uw nieuwe tv zelf een ingebouwde mediabox die het ook prima doet. Wat u wel met een next kunt en niet met de oude box en mogelijk niet met de tv ( misschien ook wel, dat hangt van merk en type af ) is meer programma's in betere kwaliteit terugkijken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic