1
Vraag
2
Reageer en help mee
MeindertF1

Level 8
  • 194Posts
  • 3Oplossingen
  • 52Likes

Giedo van der Garde co commentator van Olav Mol bij ZiggoSport

Vandaag maakte Giedo van der Garde op Twitter bekend dat hij vooralsnog bij een drietal wedstrijden plaats neemt naast vaste commentator Olav Mol.

De eerste Grand Prix waarbij behalve de stem van Mol ook die van Van der Garde klinkt, is Spanje. "Spannend", zei de 32-jarige Amsterdammer maandagavond over zijn nieuwe baan in Ziggo Sport-programma Peptalk. "In elk land zit tegenwoordig wel een ex-Formule 1-coureur naast de commentator. Ik denk dat het wel goed is als je er iemand bij hebt zitten die precies kan vertellen wat er gebeurt in de auto en wat een coureur op het stuur aan het doen is. Ik kijk er echt naar uit."

Vorige week kwamen Van der Garde en Mol elkaar nog even tegen op Circuit Zandvoort, bij de persconferentie voor de Jumbo Racedagen. "We hebben elkaar vorige week nog even gezien en het er toen nog even kort over gehad. Dat was een goed gesprek. Olav ziet het ook zitten. We gaan het gewoon proberen. We gaan er eerst drie samen doen. Na Barcelona doe ik ook Oostenrijk en Hongarije", aldus Van der Garde, die in 2013 voor het team van Caterham aan de Grands Prix deelnam.

Vele generaties Nederlandse Formule 1-fans zijn opgegroeid met het commentaar van Olav Mol. Voor Van der Garde is dat niet anders. "In de jaren negentig keek ik als jochie naar de Formule 1 met het commentaar van Olav erbij", vertelde Van der Garde, die dit jaar voor Racing Team Nederland actief is in het World Endurance Championship én bondscoach is bij de KNAF. "Olav doet het natuurlijk fantastisch, maar ik denk dat ik een goede aanvulling kan zijn."

Wat vinden jullie hiervan? Is Giedo een aanwinst en zien wij zo`n duo commentator post wel zitten?

https://twitter.com/GvanderGarde/status/988495198966644736
14 Reacties 14
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Gewoon proberen.
En dan merken we wel of het toegevoegde waarde heeft.
Een presentator als David Coulthard zal hij niet worden denk ik maar we gaan het meemaken.
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Idd, we zien wel of het toegevoegde waarde heeft. Vernieuwing hoeft niet per se slecht te zijn.
hadeha

Level 10
  • 436Posts
  • 10Oplossingen
  • 73Likes
of het een toegevoegde waarde heeft denk het niet
Olaf heeft genoeg kennis van zaken waarom dan nog iemand erbij
MeindertF1
Topicstarter
Level 8
  • 194Posts
  • 3Oplossingen
  • 52Likes
hadeha wrote:
of het een toegevoegde waarde heeft denk het niet
Olaf heeft genoeg kennis van zaken waarom dan nog iemand erbij


Veel andere omroepen werken al jaren met 2 personen in de commentaarbox. Zo kan 1 persoon zich volledig richten op de beelden en de andere op de telemetrie etc. Zo mist de commentator minder van de dingen die op de baan gebeuren.
hadeha

Level 10
  • 436Posts
  • 10Oplossingen
  • 73Likes
Meinderttest oke daar heb een punt
blueshield11

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik denk dat het wel even wennen zal zijn, maar ik denk ook dat het een verbetering zal zijn. Je bent zo gewend aan Olav's stem, maar hij vergist zich best wel vaak met de naam van de renner of hij mist dat één van de renners een tijd zet.
MeindertF1
Topicstarter
Level 8
  • 194Posts
  • 3Oplossingen
  • 52Likes
blueshield11 wrote:
Ik denk dat het wel even wennen zal zijn, maar ik denk ook dat het een verbetering zal zijn. Je bent zo gewend aan Olav's stem, maar hij vergist zich best wel vaak met de naam van de renner of hij mist dat één van de renners een tijd zet.


Voor ons kijkers is het heel makkelijk om alles te volgen. Hou er rekening mee dat Olav op meerdere schermen tegelijkertijd moet kijken voor alle informatie. Wanneer hij net op het rondentijden scherm kijkt, of even naar buiten kijkt wanneer er monteurs naar buiten rennen, mist deze de actie op het hoofdscherm.

Daarom werken zoveel andere omroepen al met 2 commentatoren en zie ik dit zeker als een verbetering voor iedereen. Olav krijgt zo wat meer rust en de kijker wordt beter bediend.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Zeker goed nieuws als je het mij vraagt! Olav zit er regelmatig naast met zijn commentaar (Perez in de problemen... ... Oh nee, het is Ocon!) en dat kan ik me best voorstellen met zo veel schermen.

Ik ben benieuwd naar de samenwerking tussen die twee.
TonyTone

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik vond het tergend irritant met een tweede commentator. Giedo van der Garde is een aardige gast, maar niet prettig om naar te luisteren als commentator.

Hopelijk gauw weer terug naar alleen Olaf Mol! Altijd heerlijk om naar hem te luisteren, hij maakt het volgen van de F1 een stuk leuker!
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Aan nieuwe dingen moet je altijd ff wennen. Ik vond het een goede samenwerking. Kan alleen maar beter worden. Vooral mee doorgaan.
MeindertF1
Topicstarter
Level 8
  • 194Posts
  • 3Oplossingen
  • 52Likes
Gister zat Giedo voor het eerst naar Olav mol als co commentator. Het klonk gelijk al vertrouwd! Het klonk alsof ze al jaren naast elkaar zaten ze vulden elkaar goed aan.

hadeha

Level 10
  • 436Posts
  • 10Oplossingen
  • 73Likes
ben ik met je eensMeinderttest maar hij mag wel wat harder praten of de microfoon wat dichter bij zijn mond houden want ik kon hem maar moeilijk verstaan :smiley:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
En een beetje minder uh, maar dat kan ook vanwege de eerste keer zijn in een nieuwe situatie.
Grammie58

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik vond het alleen maar irritant en storend dat van de Garde ellenlange verhalen aan het vertellen was. Dat soort verhalen horen thuis in de voor- en nabespreking. Hij hoort wat mij betreft zich te beperken tot het (kort) aanvullen van specifieke kennis die hij heeft als ex coureur.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic