Wij hebben een mediabox next mini toegestuurd gekregen, maar deze werkt niet samen met ons domotica systeem. De next doet dit wel, maar ik krijg bij de klantenservice het bericht dat ziggo dit niet wil omwisselen. Dus wie kan mij helpen aan een mediabox next?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo @Els Westerveld , het klopt dat we geen mediaboxen Next mini`s omruilen voor de reguliere Next mediaboxen.
Omdat we iedere klant een fantastische televisie ervaring willen bieden is het niet meer mogelijk om te wisselen tussen de Next en de Next Mini mediabox en andersom. Dit doen we zodat er voldoende boxen beschikbaar blijven voor klanten die de overstap van een oudere box naar een van deze boxen wil maken óf wanneer de klant een defecte box heeft. In veel gevallen is het omruilen niet nodig, omdat je externe apparatuur vaak kunt aansluiten via je eigen televisie in plaats van via onze mediabox.
Ik zie in het topic een aantal tips staan van onder andere @Bert en dat @Wim C. een vraag heeft gesteld over het instellen van de Domotica in combinatie met een reguliere Next. Kun je hier antwoord op geven? Alvast bedankt!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Klanten kunnen dat sowieso niet voor je regelen (het blijft huur)... maar er is vast wel een moderator die met je mee wil denken.
Het domotica systeem werkt toch samen met het modem en niet met de mediabox?
Welk domotica systeem heeft u?
helaas is het omruilen van next naar next mini en andersom niet mogelijk,
tegen welke problemen loop je aan ?
Het zou wel erg raar zijn als een box niet goed werkt in jouw thuisomgeving dat Ziggo de houding aanneemt van “ zoek het maar uit” .
Ik kan mij dit niet voorstellen bij een bedrijf dat klanttevredenheid hoog in het vaandel heeft.
Er zijn talloze voorbeelden dat er een Next en een Next Mini (en vice versa) omgeruild zijn... dat Ziggo dit in de regel niet doet, doet daar niets aan af.
De Next en Next mini werken in de basis met geen 1 Domotica systeem samen, er zijn wat hobby projecten waarmee het schijnt te lukken, maar dat is een omweg.
Opgelost: Kan ik de Next Mini integreren met Home Assistant? - Ziggo Community
@wewanl schreef:
Het zou wel erg raar zijn als een box niet goed werkt in jouw thuisomgeving dat Ziggo de houding aanneemt van “ zoek het maar uit” .
Ik kan mij dit niet voorstellen bij een bedrijf dat klanttevredenheid hoog in het vaandel heeft.
Vooraf onderzoeken wat met een apparaat kan en wat niet mee gedaan kan worden is een plicht, dan weet je namelijk van te voren dat iets niet of wel werkt en kan niet achteraf de leverancier de schuld krijgen, als iets niet werkt zoals jij denkt zonder onderbouwing.
Er bestaat namelijk een onderzoeksplicht om te kijken of met een apparaat gedaan kan worden, wat je ermee wilt doen.
Voorbeeld: Je kunt niet achteraf teruggaan naar een autobedrijf, omdat je met de Renault Twingo III geen aanhanger kunt trekken, dat had je moeten onderzoeken voor je hem aanschafte.
@TV2 schreef:Het domotica systeem werkt toch samen met het modem en niet met de mediabox?
Welk domotica systeem heeft u?
Het zal gaan om de Next tegelijk met andere zaken aan of uit te zetten.
Ook de Next is niet 100% geschikt. Eigenlijk zijn alleen op Android gebaseerde boxen geschikt.
het is aan de ene kant jammer dat de next uberhaupt nog geleverd wordt, omdat je dit soort discussies dus blijft houden. net als het hele scart gebeuren in het verleden. gewoon een box waar alleen stroom+hdmi gaat en verder niks (net als bij odido bijv) zou helemaal top zijn
@Gio2903 De Mini is toch niks anders. Stroom/Internet/ via usb en HDMI .
De ontvanger van Odido heeft nog wel een rj45 poort.
Maar inderdaad gewoon een duidelijk beleid dit is de standaard geleverde box.
ja precies, de mini wel. maar de next heeft meer te bieden en daarom blijf je deze vragen/discussies houden. de mini heeft ook rj45, maar dan in de adapter natuurlijk. alleen de ontvanger van kpn heeft nog de toslink aansluiting als extra (die veel mensen kunnen waarderen ivm radio luisteren)
Dag Els,
Ik ben erg nieuwsgierig hoe en op welke manier een Mediabox Next kan samenwerken met domotica. Als u dat kunt uitleggen, dan kunnen we misschien meedenken om naar een oplossing te werken.
het beleid is al dat standaard een next mini geleverd wordt,
als de klant nog niet beschikt over een next (mini) dan is wel de optie om voor een next te kiezen maar veel klanten weten dat niet,
het omruilen van een next naar next mini en van next mini naar next wordt alleen bij hoge uitzondering gedaan
@anoniemforum schreef:het beleid is al dat standaard een next mini geleverd wordt,
als de klant nog niet beschikt over een next (mini) dan is wel de optie om voor een next te kiezen maar veel klanten weten dat niet,
het omruilen van een next naar next mini en van next mini naar next wordt alleen bij hoge uitzondering gedaan
Ik kan als ik nu een abonnement zou nemen echt niet kiezen. Daar is niks mis mee.
En persoonlijk ben ik van mening dat er 1 lijn moet worden getrokken of men nu een nieuwe of bestaande klant is.
Als aan vulling: als je een Mediabox (Horizon) XL omruilt dan kun je kiezen tussen de Mediabox Next en de Next Mini. Maar ik weet niet of de klantenservice deze keuzemogelijkheid ook consequent aan abonnees voorlegt.
Op het moment dat mijn Mediabox Next de geest geeft, dan krijg ik een vervangende Mediabox Next.
@Bert Schreef: De Next en Next mini werken in de basis met geen 1 Domotica systeem samen, er zijn wat hobby projecten waarmee het schijnt te lukken, maar dat is een omweg.
Dus je noemt de Homey die nu voor 80% onder LG Electronics valt een hobby projectje?
@DON PAPA schreef:
Dus je noemt de Homey die nu voor 80% onder LG Electronics valt een hobby projectje?
https://homey.app/nl-nl/app/nl.ziggo/
De homey niet, maar het laten samenwerken met de next is dat wel.
@DON PAPA schreef:
@Bert Schreef: De Next en Next mini werken in de basis met geen 1 Domotica systeem samen, er zijn wat hobby projecten waarmee het schijnt te lukken, maar dat is een omweg.
@DON PAPA Zie hier de samenwerking tussen Next en Homey: [APP] Ziggo - Connect your Mediabox Next with Homey (NL) - 🇳🇱 Nederlands (Dutch) / Apps - Homey Co...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.