Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Els Westerveld
Level 1

Gezocht: Mediabox Next

Wij hebben een mediabox next mini toegestuurd gekregen, maar deze werkt niet samen met ons domotica systeem. De next doet dit wel, maar ik krijg bij de klantenservice het bericht dat ziggo dit niet wil omwisselen. Dus wie kan mij helpen aan een mediabox next?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing
36 Reacties 36
puppie
Level 17

Allemaal mooie verhalen, maar de TS @Els Westerveld heeft nog geen reactie gegeven op de vraag waar ze tegen aan loopt.

0 Kudos
Garihd
Level 17

@puppie  schreef:

Allemaal mooie verhalen, maar de TS @Els Westerveld heeft nog geen reactie gegeven op de vraag waar ze tegen aan loopt.

Dat is toch wel duidelijk? De Mini wordt niet door IR bediend de Next wel, daarom was deze nog wel aan te sturen.

Het bedrijfsbeleid is er wordt niet meer geruild punt!! En onderling ruilen is gewoonweg ook niet toegestaan. Hoewel hier blijkbaar geen hele strenge controle op plaatsvind.

**Bericht aangepast door moderator **

0 Kudos
Pasi
Level 19

Dat soms e.e.a. even afwijkt van het door TS gevraagde, is op een publiek en openbaar forum natuurlijk altijd mogelijk.

Maar waarom gaat een Ziggo moderator dit topic wel opruimen, maar reageert hij/zijn niet op de vraag die @Els Westerveld heeft gesteld ?

Dat zou m.i. veel beter zijn geweest, want als er een oplossing is, dan zijn alle vriendelijke tips, hints en extra informatie 😉 niet meer nodig. Dan heeft @Els Westerveld hopelijk ( = natuurlijk !! ) gewoon haar Next gekregen en kan dit topic gewoon afgesloten worden.

wewanl
Level 17

Ik begrijp best dat Ziggo de gewone Next wil uitfaseren maar kan Liberty Global er dan niet voor zorgen dat er een versie komt van de Next mini die zowel Bluetooth als infrarood bediening ondersteunt? 

Het wordt sowieso tijd voor een opvolger want Dolby Vision wordt nog steeds niet ondersteunt door de Nexen. 

0 Kudos
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @Els Westerveld , het klopt dat we geen mediaboxen Next mini`s omruilen voor de reguliere Next mediaboxen.

Omdat we iedere klant een fantastische televisie ervaring willen bieden is het niet meer mogelijk om te wisselen tussen de Next en de Next Mini mediabox en andersom. Dit doen we zodat er voldoende boxen beschikbaar blijven voor klanten die de overstap van een oudere box naar een van deze boxen wil maken óf wanneer de klant een defecte box heeft. In veel gevallen is het omruilen niet nodig, omdat je externe apparatuur vaak kunt aansluiten via je eigen televisie in plaats van via onze mediabox.

Ik zie in het topic een aantal tips staan van onder andere @Bert en dat @Wim C. een vraag heeft gesteld over het instellen van de Domotica in combinatie met een reguliere Next. Kun je hier antwoord op geven? Alvast bedankt! 

Els Westerveld
Level 1
Topicstarter

Beste Meindert, voorlopig heb ik geen helemaal geen televisie-ervaring meer, en ik vraag gewoon van Ziggo om een oplossing waarvan ik weet dat deze bij mij werkt. Ik heb vanaf 2011 met boxen van UPC/Ziggo gewerkt icm hetzelfde domoticasysteem. Ik ben net zo goed een klant die geholpen wil worden en ook geholpen kan worden, als Ziggo daar aan mee wil werken. Ik zou niet weten waarom niet. 

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

Wat wil je nu dan omruilen is niet mogelijk 

0 Kudos
Pasi
Level 19

@Els Westerveld  schreef:

Beste Meindert, voorlopig heb ik geen helemaal geen televisie-ervaring meer, en ik vraag gewoon van Ziggo om een oplossing waarvan ik weet dat deze bij mij werkt. Ik heb vanaf 2011 met boxen van UPC/Ziggo gewerkt icm hetzelfde domoticasysteem. Ik ben net zo goed een klant die geholpen wil worden en ook geholpen kan worden, als Ziggo daar aan mee wil werken. Ik zou niet weten waarom niet. 

Ziggo wil(de) wel eens, in speciale gevallen een Mini omruilen voor een Next. Vooral als deze net toegestuurd is ( en niet al maanden/jaren in uw bezit is ). Dat zou m.i. ook nu prima kunnen. De Next brengt u duidelijk meer voordeel ( om het zo te zeggen ) dan de Mini en dat zou voor Ziggo een reden kunnen zijn ... maar ja ... het is Ziggo.

Ps. Omdat u ( waarschijnlijk ) het logje van @Meindert als oplossing hebt geaccepteerd, staat dit topic als opgelost. Wat vaak daarom minder aandacht krijgt. U kan beter bij dát logje aangeven dat dát niet de oplossing is, waardoor het gehele topic weer 'open' gaat/staat.

0 Kudos
HaJee83
Level 12

Misschien kan je eens duidelijk uitleggen waarom je nu geen televisie kunt kijken? Waarom kan dat volgens jou alleen met een Next en niet met de Mini?

0 Kudos
Pineapple
Level 16

Geef dan eens antwoord op de vragen die eerder aan je zijn gesteld.  Over o.a. het instellen van de Domotica in combinatie met een reguliere Next. 

Sjaqie
Level 10

Ook een optische/ toslink zou erg welkom zijn dan, als we toch onze wensen mogen noemen 

0 Kudos
Els Westerveld
Level 1
Topicstarter

Dank je wel voor de tips, maar ik houd het voor gezien. Ik raak verwikkeld in technische discussies die ik niet kan en wil voeren. 
Ik had en heb een vraag en ik concludeer dat Ziggo hier niet aan tegemoet wil komen.

Gegroet allen! 

0 Kudos
Pineapple
Level 16

Ok. Fijne dag verder!

0 Kudos
Pasi
Level 19

@Els Westerveld  schreef:

Dank je wel voor de tips, maar ik houd het voor gezien. Ik raak verwikkeld in technische discussies die ik niet kan en wil voeren.

...

U hoeft natuurlijk helemaal niet in discussie gaan met mede forumleden. U zou ook alleen met een Ziggo mod in gesprek kunnen gaan. Dat zou b.v. via email kunnen, want dat doen Ziggo moderators nu ook, als de mods zelf te veel 'ruis' ondervinden.

Maar dat zou u wel moeten aangeven ( en misschien dan ook even dat 'opgelost' weghalen ).

0 Kudos
Jos P
Level 9

@Els Westerveldals mede klanten willen we graag mee denken. 2 weten meer dan 1 uiteindelijk.

Ik (en als ik de reacties lees, meer van ons) begrijpen de vraag achter de vraag niet. Je hebt het over een domotica systeem waar de Ziggo next wel maar de ziggo next mini niet mee zou samenwerken.

Om welk domotica systeem hebben we het en wat doet het domotica systeem met de Next box?

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

werkt de domotica via infrarood ?

of hoe connect de domotica ?

als dat doormidden van Ziggo go login is dan zou het ook met de next mini moeten kunnen werken,

je had eerst een next of mediabox xl ?

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Volgens mij heeft de topicstarter inmiddels het gebouw verlaten. Trekken aan een dood schaap heeft denk ik weinig zin.