Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
zamdon
Level 2

Gestoorde ontvangst Ziggo on Demand via CI+

TV met CI+module. Werkt goed met zenders-4k bluray speler-internet-apps-youtube enz... Sinds enkele maanden slechte ontvangst Movie+Series. Rode knop, start soms niet, soms wel. Bij wel: geen response en/of verticale strepen op scherm. Kan soms verder gaan maar blijft dan bij het scrollen door het M/S menu hangen, of keuze functioneert niet(hangen) enz.....

Klantenservice: Module in/uit, schoonmaken. TV aan/uit. Kabels controleren. Terug naar fabrieksinstelling, slecht idee want alles weg. Het bekende rijtje enz. enz.....Klapper: Probeer het forum eens.

Alles werkt zoals gewenst, behalve Ziggo on Demand.

Iemand een idee of suggestie?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
13 Reacties 13
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

is de tv bekabeld of via wifi verbinden met internet ? en heeft die een sterk signaal ?

0 Kudos
zamdon
Level 2
Topicstarter

TV philips Oled 2020 CI+ module geen next of zoiets. 2x tv en 2x sat

TV internet met kabel>splitter. Werkt goed behalve Demand.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@zamdon "TV internet met kabel>splitter."

 

Hoe en met welke splitter is een internetkabel aangesloten?

Bedoel je letterlijk een netwerkkabel splitter of een switch?

0 Kudos
youriy
Level 17

Ik denk dat het probleem niet bij jou ligt. Ik ervaar hier zo'n beetje hetzelfde bij ondemand via een humax.

0 Kudos
zamdon
Level 2
Topicstarter

Standaard splitter 2 aansluitingen, inkomend kabelsignaal,  rechtstreeks 1x >internet(modem), 1x> tv. 

Nou, volgens klantenservice ben ik de eerste met deze klacht? Ziggo kls wilde een monteur langs sturen, begrijp niet waarvoor, alles werkt behalve Demand. Heb dit geweigerd.

attn yourly: Misschien ook melden?

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

is de tv up-to-date ?

 

 

on Demand op Humax en ci+ module wordt uit geforceerd het is alleen niet helemaal duidelijk of het om alleen het huren van films gaat of ook de content binnen het abonnement. wel is er de kans dat het in de toekomst alleen nog maar via een mediabox  xl (zolang nog ondersteund) next en next mini mini werkt

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-versobert-mogelijkheden-oudere-mediaboxen/?referrer=https%3A%2F...

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Hi @zamdon, welkom terug op de Community!  Wat gek dat het interactieve gedeelte te wensen overlaat. Schijnbaar ervaart @youriy dit ook op zijn Humax. Ik ben benieuwd naar enkele zaken, zodat ik het een en ander na kan lopen.

Welke handelingen voeren jullie uit als de box niet op rode knop reageert? Lukt het na een x aantal keer drukken of resetten jullie eerst de tv/mediabox? Zit er verschil in tussen draadloze en/of bekabelde verbinding? Verticale strepen in  de On Demand omgeving/menu of bij enkele/alle content? Werk 'Programma Gemist' wel stabiel of beperkt het zich tot M&S?

0 Kudos
zamdon
Level 2
Topicstarter

Rode knop geen reactie of na heel lange tijd en/of meerdere malen proberen. Alleen kabel verbinding. Firmware TV Philips Oled systeem Android up to date. Alleen storing on demand, andere apps in menu tv geen problemen. NOP app zending gemist e.d. soms erg langzame reactie.

youriy
Level 17

Bij mij loopt de boel steeds vast, alleen de exit knop werkt dan nog wel. Dit op twee verschillende humaxen.

0 Kudos
Judith
Community Moderator
Community Moderator

Misschien kan @iMark zijn licht hier eens op laten schijnen? 

0 Kudos
Judith
Community Moderator
Community Moderator

Hi @zamdon en @youriy Nu is het alweer een tijdje geleden en ik zie dat er in de tussentijd ook geen activiteit is geweest. Ervaren jullie op dit moment deze problemen nog steeds? 

0 Kudos
youriy
Level 17

Net geprobeerd, het loopt nu wat minder snel vast, wel stroperig traag.

Als je iets spelend hebt loopt dat wel goed.

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@zamdon Hoe ervaar je het nu? Van de week hebben we achterliggende servers gereset. Het zou nu beter moeten functioneren, maar in een ander topic lees ik wisselende reacties.

Mocht je nog problemen ervaren, deel dan de datum + tijdstip + laatste 4 cijfers van de smartcard waarop dit plaatsvond. Vertel ons ook wat je toen precies ondervond. Deze gegevens zijn bijzonder welkom voor het lopende onderzoek. Alvast bedankt!

0 Kudos