1
Vraag
2
Reageer en help mee
crineke

Level 8
  • 220Posts
  • 1Oplossingen
  • 155Likes

Geplande opnamelijst sorteren en volgorde is een rommeltje

Door mijn ondertitel voor SH problemen de next op fabrieksinstellingen gezet. De lijst voor geplande opnames is hierdoor een zooitje geworden. Alles staat door elkaar omdat er nu series doorheen staan. Ik vind dit zeer irritant als ik wil kijken wat ik vanavond opneem moet je zoeken en op de series drukken of hij er bij staat
17 Reacties 17
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dat komt niet door fabrieksinstellingen.
De logica van Opnames en Geplande Opnames is altijd duister geweest.
crineke
Topicstarter
Level 8
  • 220Posts
  • 1Oplossingen
  • 155Likes
Nou bij mij was het een hele mooie lijst die veranderde na mn fabrieksinstellingen,dus dan neem ik dat wel aan
crineke
Topicstarter
Level 8
  • 220Posts
  • 1Oplossingen
  • 155Likes
En mn opnames zijn nog wel een hele mooie lijst
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes
Het kan goed zijn dat de volgorde (datum/tijd oplopend) wel goed is, maar dat de getoonde datum bijvoorbeeld die van de laatst bekende aflevering is ipv de eerste.

Ik ben nu zelf niet in de gelegenheid om te controleren of dat zo is, anders zou ik wel eerst gedaan hebben.
crineke
Topicstarter
Level 8
  • 220Posts
  • 1Oplossingen
  • 155Likes
Nee in plaats van de series (de wekelijkse of dagelijkse opnames )per oplopende of aflopende datum te zetten staan ze nu op de laatst geplande zie bijv.tv West en RTL nieuws,die stonden eerst gewoon bij vandaag en als je dan op serie drukte zag je de rest ,en staan nu op de laatst geplande datum
Dus is het overzicht is gewoon zoek zo.
Je kan dit niet zelf wijzigen

Als ik kijk bij de Geplande opname met afbeeldingen ,staat het trouwens nog wel keurig op een rijtje zie ik nu,maar deze gebruik ik nooit,moet je ook eerst op select drukken voordat je de datum ziet en bij het ander was er altijd een keurig datumoverzicht
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo crineke je kan de sortering wel zelf wijzigen. Je kan met de pijltjes toetsen naar 'datum: oplo..' rechtsbovenin. Als je dan op 'OK' drukt krijg je 3 manieren om de lijst (opnieuw) te sorteren. Kun je het daarmee weer in orde krijgen? Bij mij lukte dat hier net wel goed.
crineke
Topicstarter
Level 8
  • 220Posts
  • 1Oplossingen
  • 155Likes
Anne H Ziggo krijg hem niet meer zoals hij was ook niet op die manier.
Ook andersom een zooitje.
Had gewoon een lijst van de dagen van de week achter elkaar
Komt echt na de fabriekinstellingen is er toch iets van een update(vind hem niet zo leuk)geweest?
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes
Anne H Ziggo ,

Zojuist heb ik bij onszelf gekeken. De getoonde lijst lijkt ook hier in de war. Mijn eerdere suggestie in dit topic dat de volgorde wel klopt, maar dat de verkeerde datum getoond is in ons geval juist.

Vanavond wordt bij ons in volgorde oplopende datum o.a. Dagelijkse kost, Binnenste buiten, M opgenomen, etc. Die volgorde wordt ook juist getoond, alleen de datum die links in de lijst getoond wordt is van de laatst bekende aflevering, niet van de eerst bekende aflevering.

Eerstvolgende opname is Dagelijks kost van vanavond (17 juni), terwijl de datum op de lijst hierboven met geplande series/opnames datum 23 juni toont.


Hetzelfde zie ik bij de overige geplande opnames.

In mijn optiek heeft dit niets met fabrieksinstellingen te maken, maar met een fout in de software van de Next. Het moet niet al te moeilijk zijn om de software aan te laten passen door de eerst bekende datum te laten tonen, i.p.v. de laatst bekende datum. Het zal jammer genoeg wel weer een tijdje duren eer het opgelost is.

Edit: er was in mijn ogen niks met het de naam van het topic "Geplande opnamelijst is een rommeltje", want zo lijkt het ook, ook al is de volgorde goed. Het op verschillende manieren kunnen sorteren helpt daar niks aan.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
crineke en AoxoMoxoA dit is heel duidelijk. Ik was te snel. Wij hebben op de testbox veel opnamen staan. Na sorteren was alles wat hier in beeld stond op volgorde. Nu heb ik meer naar beneden gescrolld en zie ik items met een verkeerde datum staan. De volgorde lijkt inderdaad te kloppen, alleen de getoonde datum is niet goed. Ik ga de duidelijke bug doorgeven aan de ontwikkelaars.

Edit: De naam van het topic "Geplande opnamelijst is een rommeltje" is aangepast om het beter vindbaar te maken. Ik voeg het woord rommeltje weer toe 🙂
crineke
Topicstarter
Level 8
  • 220Posts
  • 1Oplossingen
  • 155Likes
Bedankt weer Anne H Ziggo ,wacht weer af
Staat nog 1 onderwerp van mij open
Verder kijken
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Bedankt crineke we hebben dankzij jou (en de reacties op je topics) al veel onregelmatigheden op de kaart weten te krijgen.

Ik heb je topic 'Verder kijken' gezien en op mijn naam gezet. Ik kom er inhoudelijk niet eerder dan morgen aan toe. Fijn dat je voor elke apart onderdeel een los topic aanmaakt, dat is echt goed overzichtelijk voor iedereen!
crineke
Topicstarter
Level 8
  • 220Posts
  • 1Oplossingen
  • 155Likes
FijnAnne H Ziggo dat je daar naar gaat kijken
crineke
Topicstarter
Level 8
  • 220Posts
  • 1Oplossingen
  • 155Likes
AoxoMoxoA jij legt het net iets beter uit dan ik?
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes
crineke wrote:
AoxoMoxoA jij legt het net iets beter uit dan ik?


Dank je en graag gedaan. Als software-ontwikkelaar is het 'rapporteren van bevindingen' wel een onderdeel van mijn vak en ben ik het aan mijn stand verplicht.

Je hebt het in mijn ogen uitstekend gedaan door het goed te omschrijven dat er wat mis gaat en er een plaatje bij te doen. Voor mij was het slechts een kwestie van inkoppen.
crineke
Topicstarter
Level 8
  • 220Posts
  • 1Oplossingen
  • 155Likes
Anne H Ziggo Gaat hier nog wat mee gebeuren?
Heb nog 1 topic die ik ga starten Opnames regionale zender,als je tijd hebt??
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Ik heb een update gehad. Daar staat geen nieuwe informatie in behalve dat het door ons omschreven probleem is 'erkend'. Er is een probleem ticket gelogd. De programmeurs gaan dit weergave detail dus aanpakken, wanneer is niet bekend.
crineke
Topicstarter
Level 8
  • 220Posts
  • 1Oplossingen
  • 155Likes
Oke dank je wel voor de info
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic