J.A.M. Aelmans

Level 5
  • 57Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Geplande opname te kort

Onlangs een programma op RTL7 ingepland voor opname, welke in totaal ruim 2 uur zou duren. Bij het raadplegen blijkt dat Ziggo een uitgelopen programma van Darts heeft opgenomen met gevolg dat laatste uur niet is opgenomen. Bij terugkijken via tv gids staat de opname verdeeld over 2 tijdvakken, echter het uitgelopen uur is niet terug te zien. Dit komt regelmatig voor, is dit te verhelpen in het algemeen bij opnames?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @J.A.M. Aelmans

Dat is een domper, een programma opnemen en die dan niet volledig kunnen zien 😞 Je geeft aan dat je dit vaker ervaart. Ik wil je daarom vragen de opnames waarbij je dit tegenkomt hier door te geven. Voor nu is een tip om het programma na het programma dat jij wilt opnemen ook in te plannen. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @J.A.M. Aelmans

Dat is een domper, een programma opnemen en die dan niet volledig kunnen zien 😞 Je geeft aan dat je dit vaker ervaart. Ik wil je daarom vragen de opnames waarbij je dit tegenkomt hier door te geven. Voor nu is een tip om het programma na het programma dat jij wilt opnemen ook in te plannen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat kan wel worden opgelost, als het cloud systeem het werkelijke programma reserveert en niet zoals nu via de EPG het tijdsblok wat daar wordt aangegeven, waarbij geen rekening wordt gehouden met het extreem uitlopen van voorgaande programma's. 

J.A.M. Aelmans
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Hoi, ik denk dat dit inderdaad het beste is, dit is al een heel oud probleem, had ik al last van toen de update nog niet via cloud liep. gr 

J.A.M. Aelmans
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

ik hoop dat dit inderdaad in de toekomst via de cloud kan worden opgelost anders is het beter om telkens tevens het programma na de opname ook in te plannen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De EPG leverancier zal dan pro actief moeten worden en de boel sneller bij werken, met live programma's zal dat heel lastig blijven. Dit had ik aan mijn vorige reactie moeten toevoegen.

Uitgelicht topic