1
Vraag
2
Reacties
Erika0401

Level 5
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Geplande opname afgelopen series verwijderen

Wanneer je vergeten bent met de verwijdering van de laatste opname van een serie de planning ook te verwijderen, kon je dit altijd nog doen via het overzicht met geplande opnames. Tegenwoordig is dat niet meer zo. Zoekende in deze community zie ik een aantal opmerkingen hierover en dat het in april, nu dus, weer zichtbaar zou moeten zijn. Helaas, niet dus. Komt dat nog in de loop van deze maand? Ik wil graag mijn toch al lange lijst zoveel mogelijk schoon houden namelijk. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Dat is balen zeg 😞 Ik had gehoopt dat ik de oplossing voor je had gevonden! Ik ga jouw feedback doorgeven aan de ontwikkelaars! Deze is ontzettend waardevol voor ons. Ik durf je niet te beloven dat er wat gaat veranderen maar ik duim zeker met je mee.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Erika0401
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

@Erik P  weet jij hier meer van (mijn topic over geplande opnames afgelopen series alsnog verwijderen)? Jij was één van de aangevers dat dit vanaf april weer mogelijk zou zijn?

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Erika0401! Vergis je niet, ik ben niet Erik P Z maar Erik S Z 😉 Neemt niet weg dat ik je ook graag verder help hiermee.

Begrijp ik het goed dat je graag een geplande seizoensopname wenst te verwijderen op je Mediabox Next? Zo ja, dat kan. Je kunt op je mediabox naar "Bewaard" gaan, dan voor "Meer" kiezen en zodra je op de seizoensopname staat die je wenst te annuleren kun je met de een klik naar rechts (pijl rechts op je afstandsbediening) naar het prullenbak icoontje gaan. Klik dan op "OK" om de geplande opname te verwijderen.

 

Hopelijk heb ik het goed begrepen op deze manier. Zit ik er toch helemaal naast? Corrigeer me dan gerust. Dan kijk ik er opnieuw naar!

Erika0401
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Ah, sorry, maar bedankt voor je reactie. Helaas werkt bovenstaande al een tijdje niet meer. Als voorbeeld: ik heb kortgeleden de serie Des op npo geprogrammeerd. Ik meende dat er 3 apart uitgezonden afleveringen zouden komen, maar dat bleken er uiteindelijk 3 in 2 uitzendingen te zijn. Na kijken van de tweede uitzending dus alleen maar die opname verwijderd, maar niet de optie ook de geplande mee te verwijderen gekozen, ik verwachte op dat moment immers nog een uitzending/aflevering. Nu ik na enig puzzelen begreep dat er geen vervolg meer kwam wilde ik de planning (met 0 gevonden afleveringen) verwijderen. Maar ook onder Meer bij gepland vind ik hem niet terug. Het zweeft dus ergens. En zo heb ik nog meer kortdurende series die ik alsnog wil verwijderen van de afgelopen twee maanden. Aangezien het opnemen van series op dit moment al zeer instabiel is (alle herhalingen worden weer opgenomen, met enige regelmaat is de planning weer verdwenen), wil ik het zo schoon mogelijk houden. In verhouding nemen we al veel meer op dan menig gezin, we kijken namelijk haast nooit rechtstreeks naar uitzendingen (ivm gezondheidsissues). 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Oké, check! Kun je eens een foto delen van hoe dit eruit ziet op je Next en wat je precies in beeld ziet? Het lukt niet om met de drie puntjes (...) op je afstandsbediening dit te wissen?

Erika0401
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Hoi, het heeft even geduurd. Ik weet niet goed waar je een plaatje van wilt. Er is immers niets. Ik kan dus ook niets laten zien. En waar zou ik de drie puntjes dan moeten gebruiken?  Nogmaals, opnames verwijderen lukt prima, ook geplande opnames waar nog een aflevering volgt lukt prima. Alleen wanneer ik er niet voor gekozen heb om een opname van een laatste aflevering van een serie inclusief geplande (die dus op 0 zou moeten staan) te verwijderen, kan ik de geplande (0) niet alsnog verwijderen, staat niet meer in de lijst.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Erika0401! Ik vraag om een foto of plaatje van wat je ziet, omdat ik helaas niet bekend ben met wat je ervaart. Ik heb er geen beeld bij en dat maakt het lastig om je gericht verder te helpen of dit intern uit te zetten ter onderzoek. Ik begrijp dat je het overzicht graag schoon wenst te houden maar is het dat niet als de geplande opnames voor een betreffende serie of programma op 0 (nul) staat?

Erika0401
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

 

Bij deze. Ik ga via Bewaard naar Meer bij geplande opnames. Daar krijg ik dus de lijst van geplande opnames. Tot een tijdje terug stonden dan onderaan de serie opnames waarvoor geen aflevering meer gevonden werd, met aantal 0. Dat is dus nu niet meer zo, zoals je ziet. Ik kan die dus niet alsnog verwijderen, die "hangen" ergens in het systeem. Ik heb namelijk al een keer gehad, dat een serie die afgelopen was op BBC first, niet verscheen in deze lijst en een paar weken later ineens weer de herhaling ging opnemen. Ik heb 'm toen natuurlijk kunnen verwijderen, maar ik wil gewoon beheer kunnen doen voorafgaande hieraan. Dus die series er alvast weer uitgooien die ik niet in de herhaling wil laten opnemen.

 

In de afbeelding zie je bijvoorbeeld de in een reactie van mij gemelde serie Des niet.

Ik hoop dat dit wat voor je verduidelijkt.

PS Begrijp niet helemaal waarom ie op z'n kop staat, maar enfin......

20210419_185752.jpg

GAMESPEL2

Level 5
  • 80Posts
  • 2Oplossingen
  • 23Likes

Het viel mij ook al op... zeer irritant.. en ik denk als er herhalingen van de opgenomen serie komt dat hij het dan opnieuw 'opneemt'

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hi @Erika0401

Super bedankt voor je extra uitleg en ook de foto! Ik wil er helemaal zeker van zijn dat ik je goed begrijp dus heb ik het bij het juiste eind als ik zeg dat dit de stappen zijn die je uitvoert: 

- Je neemt een serie op via 'Neem de gehele serie op' 
- Ben je klaar met kijken dan verwijder je de serie
- Je kunt nu kiezen voor 'Opname verwijderen' of 'Opname + geplande opnames verwijderen'
- Je kiest voor 'Ik wil alleen de opname verwijderen' 

Nu wordt op de achtergrond de planning alsnog onthouden, ook als alle afleveringen al zijn geweest. Komt er dus in de toekomst weer een herhaling, dan wordt deze opnieuw opgenomen en dit is waar je tegenaan loopt. Ik hoor heel graag van jou/jullie of het klopt hoe ik het hier omschrijf.

Erika0401
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Hallo Mariska,

 

Inderdaad. Klopt helemaal. Ik vergeet nogal eens de juiste optie te kiezen of de zender houdt ineens op met verder uitzenden van een serie. Ik wil dan alsnog de planning kunnen verwijderen, zodat o.a. herhalingen niet opgenomen worden.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Snap ik, dan is het wel heel erg vervelend! Ik heb het voor jullie uitgezocht en dit is bewust op deze manier ingericht. Wel ben ik erachter gekomen dat er nog een optie is binnen Ziggo Go waar de geplande opnames kunt verwijderen dus ik ben benieuwd of je ze hier ziet staan en het lukt om dit te verwijderen! Je gaat dan naar Bewaard -> Gepland -> Wijzig. 


 

Erika0401
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Helaas, ook daar staan die afgelopen series niet bij en is de planning ook daar niet te verwijderen. Is die gekozen inrichting nieuw sinds een paar maanden dan? Ik weet namelijk zeker dat ik dit eind vorig jaar wel kon. 

 

Ik zie dat er meer mensen naar verwijzen, zie topic Geplande opnames niet zichtbaar

 

 

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Dat is balen zeg 😞 Ik had gehoopt dat ik de oplossing voor je had gevonden! Ik ga jouw feedback doorgeven aan de ontwikkelaars! Deze is ontzettend waardevol voor ons. Ik durf je niet te beloven dat er wat gaat veranderen maar ik duim zeker met je mee.

Erika0401
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Super, bedankt. Inderdaad, duimen! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic