1
Vraag
2
Reageer en help mee
Ton v D

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geluidsproblemen mini next

Gisteren mini next bedraad aangesloten. Op alle tv zenders valt zeer regelmatig het geluid enkele seconden weg. Resetten, stekkers eruit, niets helpt.

18 Reacties 18
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Goedenavond @Ton v D 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

Om wat meer inzicht te krijgen nog even een vraag: uw Next Mini is rechtstreeks op de TV aangesloten op speelt er nog een ander apparaat een rol zoals een soundbar of een receiver?

Ton v D
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

goedenavond. De Next Mini is rechtstreeks op de televisie aangesloten.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Ton v D. Welkom! 

He, verdorie. Dat gaat duidelijk niet goed! Goed dat je even aan de bel trekt. Voor de zekerheid; speelt dit nog steeds? Op welke manier keek je voor de installatie van de mediabox Next tv? Heb je de hdmi-kabel uit het installatiepakket gebruikt? Heb je eventueel een andere HDMI kabel om het voor de zekerheid nog even mee te testen? Of een andere HDMI ingang op je tv? 

Ton v D
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Lycke. Ik heb alle bijgeleverde bekabeling gebruikt. Mijn Samsung tv maakt gebruik van een one-connect module. Daarop bevinden zich alle diverse poorten. Via hdmi kabel de Next mini aangesloten. Alles werkte behalve dus de geluidsonderbrekingen. Via een optische kabel was een soundbar aangesloten op de connect module. Deze heb ik losgekoppeld waarna het probleem opgelost was. Nu alleen geen geluid via mijn soundbar. Hoe dit op te lossen, geen idee. Verder een volgend probleem. Ik kan nu het geluid niet regelen via de ziggo afstandsbediening. De rest werkt wel. Nu dus weer ouderwets twee afstandsbedieningen nodig.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

@Ton v D Dus als je het geluid rechtstreeks afspeelt op je TV, dan ervaar je geen onderbrekingen? 

 

Wat betreft het geluid regelen, bedoel je dat je het volume van de TV niet kunt regelen, of die van de soundbar niet?

Ton v D
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Rikst Het geluid van de televisie reageerde niet op de AB van ziggo. Gisteren contact gehad met ziggo. Na controle bleek de AB wel gekoppeld te zijn met de televisie en zou dus volgens de medewerker moeten functioneren. Niet dus. Alles behalve volume werkt. Ze sturen nu een nieuwe AB op. We zullen zien of het daarmee wel werkt. Gezien alle meldingen over hetzelfde probleem, heb ik mijn twijfels.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoe staat in de Instellingen onder Beeld en geluid Bepaal je volume @Ton v D?

Ton v D
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Alle instellingen staan goed. Geluidonderbreking is weg als ik mijn soundbar afkoppel. Mijn Samsung televisie heeft een one-Connect module. Daarop alle aansluitmogelijkheden. Daarop is de next mini aangesloten (is ook de enige mogelijkheid). Mijn soundbar kan ik met optische kabel en HDMI kabel op de module aansluiten. Beiden lukt alleen dan weer geluidonderbreking. Helaas dus de soundbar afgekoppeld in afwachting van een echte oplossing. Het niet werken van de volumeregeling met de ziggo AB is ook nog niet opgelost ondanks dat de televisie een correcte koppeling aangeeft.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Ton v D Is het ook mogelijk opm de One-Connect module los te koppelen van de TV en vervolgens de optische kabel direct in de tv te pluggen? De HDMI gaat dan ook direct naar de TV. Hiermee sluiten we de One-Connect module uit.

Wat betreft het afstandsbedieningsprobleem. Heb je de batterijen ook al eens vervangen of omgedraaid? Heb je de afstandsbediening gekoppeld aan je tv zoals hier beschreven

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

achterin de connectbox kun je ook een ci module plaatsen heb je die toevallig zodat je dat eens kunt proberen.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@Vincent  schreef:

@Ton v DIs het ook mogelijk opm de One-Connect module los te koppelen van de TV en vervolgens de optische kabel direct in de tv te pluggen? De HDMI gaat dan ook direct naar de TV. Hiermee sluiten we de One-Connect module uit.


 Dit kan niet. Op de One-Connectbox zitten alle aansluitingen die normaal in de TV zijn ingebouwd.

 

Ton v D
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Vincent . De one-connect module kan niet worden losgekoppeld van de televisie. Deze is daar met een aparte  stekker aangesloten , is tevens de enige aansluiting. Batterij van AB heb ik al vervangen. Geen resultaat.

Ton v D
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Vincent  Beste Vincent en ook allen die mee hebben gedacht over een oplossing voor geluidonderbreking bij aangesloten sound-bar alsmede het niet functioneren van de volumeknoppen op de AB. Een nieuwe AB had geen resultaat. Sound-bar probleem ook niet op te lossen. Heb nu een totaaloplossing gevonden, ik ga overstappen naar KPN. Nogmaals dank allemaal.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Karel. Ah, ik was in de veronderstelling dat niet dé box was voor alle aansluitingen. Ik dacht eerder aan een expansie/aanvulling op de bestaande aansluitingen in de tv. Weer wat geleerd, dank voor het hierop wijzen.

@Ton v D Jammer dat je ons verlaat, maar gezien de problemen die je ondervindt kan ik me voorstellen dat dit een dealbreaker is. Ik heb je keuze dan ook te respecteren. 

 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

@Vincent  schreef:

@@

@Ton v DJammer dat je ons verlaat, maar gezien de problemen die je ondervindt kan ik me voorstellen dat dit een dealbreaker is. Ik heb je keuze dan ook te respecteren. 

 


Maar Vincent, dit is het honderdste topic met hetzelfde probleem. Er moet toch iets zijn met dat geluid?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

@youriy Er zijn inderdaad vaker topics die voorbij komen over het geluid in combinatie met de Mediabox Next of de Mediabox Next Mini. In elk topic pakken we dit individueel op met de klant. Omdat we te maken hebben met veel verschillende geluidsapparatuur, is het ook lastig om erachter te komen wat het probleem is. Dat neemt niet weg dat we dit probleem zeker op de radar hebben. Veel is op te lossen door het aanpassen van instellingen en veel voorkomende oplossingen vind je in dit topic

larss

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

IMG20240112080521.jpg

 hallo, ik heb sinds gister Ziggo, zodra ik de mini spanning geef Hapert de soundbar constant,ook via de tv apps Netflix heeft dan storing. Zet ik het geluid via speakers van de tv dan is alles in orde kwa geluid. Ik ben deze optie in de tv tegengekomen, sinds ik deze optie uitgezet heb functioneerd mijn soundbar perfect zonder haperingen.

MichaelD.

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb hetzelfde probleem. Had dit eerst met de next. Na een lange tijd was dit eindelijk opgelost. Nu heb ik de next mini, begint hetzelfde weer🤨

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic