1
Vraag
2
Reacties
Hoogstadinho

Level 3
  • 13Posts
  • 4Oplossingen
  • 11Likes

Geluidsproblemen Bose Soundtouch 300

Wat zijn hier de ervaringen met het tussenplaatsen van een Soundbar tussen Next (mini) en TV?

 

De mijne zijn niet zo best en ik kom er maar niet achter waar het aan ligt. Vorige week de Next vervangen voor de Next Mini. Box aangesloten met HDMI op mijn Bose Soundtouch 300 incl. Bose Bass Module 500 en via HDMI naar TV. Binnen de ziggo omgeving zowel Soundtouch 300 als TV gekoppeld op afstandsbediening van de Next. 

 

Wat gaat er mis?

 

Bij inschakelen vormt vaak het geluid een probleem. Er is altijd beeld, maar geluid via audiosysteem blijft vaak weg of geeft geluid via de TV-speaker. Als work-around haal ik dan de Soundtouch van de spanning af zodat hij opnieuw opstart. Vaak bied dit soelaas, maar is gedoe uiteraard. 

 

Mogelijk heeft het bovenstaande verband met het uitschakelen van het systeem? Bijna altijd gaan TV en Next direct uit als ik ze via de ziggo afstandsbediening uitschakel, maar blijft Soundtouch (nog) actief. Hierdoor schakelt bijna altijd de TV weer aan. Als ik de TV dan uit doe via zijn eigen afstandsbediening sluit alles vaak helemaal af. Maar niet altijd. Soms moet ik de Soundtouch nog afzonderlijk uitdoen met zijn eigen afstandsbediening. 

 

Ik heb van alles geprobeerd. Afstandsbediening opnieuw koppelen, HDMI-kabels vervangen, optische kabels (extra) tussenplaatsen, updates draaien op de Soundtouch. Alles lijkt voor even te werken, want soms is er een periode dat alles naar behoren werkt, maar dan begint het gedonder weer. 

 

Wat is de ervaring van anderen? Met de Soundtouch 300, maar eventueel ook met andere audiosystemen die tussen Next en TV staan. Ben inmiddels namelijk zover dat ik serieus overweeg de Bose te vervangen voor iets anders. Dat moet dan wel nut hebben uiteraard....

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Hoogstadinho
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 4Oplossingen
  • 11Likes

Na ruim een week gezocht te hebben op diverse andere communities van zowel Sony als Bose is de conclusie eigenlijk dat het hem moet zitten in de HDMI ARC aansluitingen. In zijn algemeenheid dus. Die dingen schijnen dus behoorlijk storingsgevoelig te zijn. Daarom heb ik de HDMI er nu uit gegooid en voor audio de optische kabel aangesloten. Ik vind de geluidskwaliteit wat minder en ik moet met het apart aan- en uitzetten van de soundbar een extra handeling doen. Het zij zo. Verbinding is nu wel stabiel. 

 

Lang verhaal kort: het ligt in ieder geval niet aan Next Mini.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Staat Eén knop voor aan- en uitzetten op aan in de Instellingen Beeld en Geluid?

 

Geen resultaat, mogelijk andere wijze van aansluiten:

Kun je de Next mini eens aansluiten op de TV en de Soundbar eens aansluiten op de ARC aansluiting van je TV?

Als de TV die ARC HDMI uitgang heeft?

Hoogstadinho
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 4Oplossingen
  • 11Likes

@Bert Dank voor je reactie.

 

Één knop voor aan- en uitzetten stond uiteraard aan.

 

Ik heb de boel eens aangesloten volgens jouw voorstel, dus Next Mini rechtstreeks via HDMI op de TV en het audiosysteem op de ARC HDMI van de TV. 

 

Laat ik niet te vroeg juichen, maar het lijkt een stabielere wijze van aansluiten dan voorheen. De opstart gaat veel vlotter en ook het afsluiten lijkt nu als één geheel te gebeuren. Voorheen had ik altijd het idee dat er een loop in gang werd gezet.

 

Laat ik het eens een paar dagen aankijken voordat ik je reactie als oplossing markeer. Dank in ieder geval voor het meedenken!

Hoogstadinho
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 4Oplossingen
  • 11Likes

Hmz....zojuist geeft audiosysteem aan een communicatiefout te hebben en schakelt prompt de TV-speaker in. Soundtouch opnieuw opgestart en alles doet het weer. Lijkt mij dat dit echt in de Soundtouch 300 zit, toch?

Arno Mol

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Vervelend probleem waar ik zo geen oplossing voor weet.

Ik heb sinds gister de Mini Next via HDMI aangesloten op de Soundtouch 300 soundbar en van daaruit HDMI op de ARC van de TV. Zover ik kan merken nu werkt alles. Heb wel een vraag aan jou.

 

Heb jij een code om de Bose afstandsbediening te koppelen aan de Mini Next?

 

Ik werk nu me de Ziggo AB en zet dan eerste mijn Soundtouch aan met de Bose AB. Voorheen had ik de 'gewone' Next waarvoor wel een code is om de Bose AB te koppelen met de Next. Maar die code werkt niet bij de Mini.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Arno Mol De Next mini kan niet via infra rood bedient worden.

De Next mini gebruikt met zijn AB Bluetooth.

Hoogstadinho
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 4Oplossingen
  • 11Likes

Na ruim een week gezocht te hebben op diverse andere communities van zowel Sony als Bose is de conclusie eigenlijk dat het hem moet zitten in de HDMI ARC aansluitingen. In zijn algemeenheid dus. Die dingen schijnen dus behoorlijk storingsgevoelig te zijn. Daarom heb ik de HDMI er nu uit gegooid en voor audio de optische kabel aangesloten. Ik vind de geluidskwaliteit wat minder en ik moet met het apart aan- en uitzetten van de soundbar een extra handeling doen. Het zij zo. Verbinding is nu wel stabiel. 

 

Lang verhaal kort: het ligt in ieder geval niet aan Next Mini.

Freakshow

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik herken je probleem. Het was in de vorige updates van de mini erger en het leek na de zoveelste update opgelost. Ik heb nu echter na update 5.03 van de mini af en toe het probleem dat het geluid naar de tv springt. Oplossing (niet ideaal maar lost het bij mij wel op): even alles op standby zetten en de stroom van de mini af halen. Als hij dat opstart is het opgelost. Probleem ligt 100% bij de mini, bij de horizon nooit problemen gehad.

Rob-Br

Level 5
  • 68Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

Ik ondervind dit probleem ook met mij Bose TV speaker zins ik pas geleden de Next mini heb aangesloten , met mij horizon xl had ik dit probleem niet dat het geluid op de Bose speaker wegvalt en omschakelt naar de speaker van tv en ook niet meer terug kunnen zetten naar de Bose speaker Hoop dat er snel een update komt die dat probleem oplost want is knap irritant . 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic