Vraag
Reacties
Oplossing
Aad de Kijker
Level 1

Geluidsonderbrekingen bij NEXT -> externe soundbar over HDMI

Geacht Forum,

Ik heb op 19 oktober de NEXT Mediabox in gebruik genomen. Dit ter vervanging van de Horizon box die mij vele jaren trouw gediend heeft.

De configuratie is als volgt:

Wit Smart WiFi modem naar NEXT Mediabox -->Philips TV  55OLED854 daarvandaan naar een HDMI  Home Theater System (HTS) van SONY model HT-S20R en een HDMI Blue Ray speler van SONY. 

Ook is er een optische verbinding tussen de NEXT en de Sony HTS.

Het geluid via de TV is prima.  Echter, Indien het geluid van de TV of de BR speler via de HTS gaat, wordt dit regelmatig voor enige seconden onderbroken. Ik had dit probleem niet bij gebruik met de Horizon box. Dit wordt dus (lijkt mij) door de NEXT veroorzaakt. Suggesties voor een oplossing zijn zeer welkom!

Aad de Kijker

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Is de HT-S20R een apparaat wat uit zichzelf naar een ingang gaat waar signaal op staat?

Zo ja, dan lijkt dit op hetzelfde probleem als hier met een soundbar.

Als de Horizon / Mediabox XL in stand by stond, dan was er geen signaal op de optische uitgang en nam de soundbar automatisch het geluid van de andere ingang als daar signaal op kwam.

Ik had tijdelijk 2 Mediaboxen en die gingen beide uit, hierna een Mediabox XL en een Next en de Next bleef de soundbar vasthouden.

Als ik nu de Next uitzet en een ander aan de soundbar aangesloten apparaat aan, dan komt er geen geluid op de soundbar tot ik de optische kabel eruit haal en de soundbar uit en aanzet.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Frankmuziek
Level 1

Bij mij ook wegvallen van geluid voor enige seconden op willekeurige momenten, terwijl diagnostiek aangeeft dat de wifi verbinding uitstekend is.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Is de HT-S20R een apparaat wat uit zichzelf naar een ingang gaat waar signaal op staat?

Zo ja, dan lijkt dit op hetzelfde probleem als hier met een soundbar.

Als de Horizon / Mediabox XL in stand by stond, dan was er geen signaal op de optische uitgang en nam de soundbar automatisch het geluid van de andere ingang als daar signaal op kwam.

Ik had tijdelijk 2 Mediaboxen en die gingen beide uit, hierna een Mediabox XL en een Next en de Next bleef de soundbar vasthouden.

Als ik nu de Next uitzet en een ander aan de soundbar aangesloten apparaat aan, dan komt er geen geluid op de soundbar tot ik de optische kabel eruit haal en de soundbar uit en aanzet.

Aad de Kijker
Level 1
Topicstarter

Bert,

Het probleem is dankzij jouw info/tip/suggestie over het niet goed omgaan van de NEXT met de optische uitgang nu voor 90 procent opgelost.

Ik heb de optische kabel verwijderd, met als resultaat goed werkende HDMI ARC verbindingen met een goed geluid over de SONY HTS.

Nadeel is dat ik nu dat ik alleen radio kan luisteren met de TV aan. Dit is dus energie verspilling.

Ik heb nu dus maar een losse radio in gebruik genomen. Hoop dat er in de nabije toekomst een update voor de NEXT verschijnt die aansluiting van zowel HDMI als optisch goed ondersteunt. Net zo als de HORIZON doet/deed.

Groetjes,

Aad de Kijker