1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
HFM Wortel

Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Geluidsknoppen afstandsbediening werken niet

• Ik heb een max 5 jaar oude Samsung UA40NU7110w TV en afstandsbediening Ziggo Voice gekoppeld aan een Mediabox Next. Enkele maanden, mogelijk een half jaar geleden, werkten de volumeknoppen van de afstandsbediening niet meer. De apparatuur in onze slaapkamer, idem configuratie echter met een LG tv, gaf dit probleem niet.

Ik heb nu al 2x een nieuwe afstandsbediening gehad. Ik heb al tientallen keren tevergeefs opnieuw de afstandsbediening geprobeerd te koppelen, met alle afstandsbedieningen. En ondanks dat ik in beeld kreeg dat de koppeling gelukt was, maar was de praktijk anders. Ook heb ik de tv en ook mediabox 5 min los van stroom gehad. Soms doen de volumeknoppen het even goed maar binnen de enkele seconden is dat weer over.

Wat is hier aan de hand? Wie kan me helpen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1529Posts
  • 234Oplossingen
  • 650Likes

Poeh! Wat een lastige situatie, @tcollijn

Zou je eens in de instellingen willen kijken wat er allemaal op dit moment gekoppeld is aan de mediabox? 
Dit kun je bekijken via het Tandwiel -> Beeld en Geluid ->. Kun je hier zien of je Next wel is gekoppeld met de Soundbar en/of de televisie? 

Bekijk in context

tcollijn

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Beste Meindert, uiteraard ben ik al vele malen in dit menu geweest en heb zowel de tv alsook de soundbar opnieuw proberen te koppelen, altijd met hetzelfde resultaat. Echter, vandaag voor het eerst merkte ik dat de tv niet gekoppeld bleek. Ik heb deze gekoppeld waarna de afstandsbediening prima werkt. Helemaal happy dus, ware het niet dat ook het geluid regelmatig uitvalt, maar dat wordt besproken in een andere string. Hartelijk dank voor jullie support en keep up the good work!

Bekijk in context

23 Reacties 23
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78695Posts
  • 5317Oplossingen
  • 23502Likes

Dit lijkt een heel specifiek probleem wat ik sinds kort vaker over lees op dit forum.

Mogelijk kunnen Ziggo moderators hier inmiddels meer over vertellen en/of kunnen de juiste mensen bereiken om te zien wat er aan de hand is en hoe het nu of later opgelost kan worden.

Ik heb nog geen oplossing gelezen.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6153Posts
  • 729Oplossingen
  • 2624Likes

Goedemiddag @HFM Wortel

Heel bijzonder dat het niet meer lukt, zelfs niet met de nieuwe afstandsbediening.

Ik heb hierover nog een topic gevonden met tips die wel hebben geholpen. Zie dit topic
Laat je weten of het bij jou hiermee wel of niet is opgelost?

HFM Wortel
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Het probleem was al opgelost dankzij input van de community. De geluidsinstelling van de Ziggo Next was via mijn home cinema geluidsinstallatie ingesteld. Mijn zoon had ooit geprobeerd de homecinema set te koppelen. De geluidsoutput staat nu weer via mijn tv.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6153Posts
  • 729Oplossingen
  • 2624Likes

Top! @HFM Wortel

Dan sluit ik bij deze jouw topic 🙂 Fijne avond!

tcollijn

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Mijn Afstandsbediening voor de mediabox next werkte perfect in combinatie met een Sony TV en een JBL 2.1 Deep Bass Sound bar. Sommige knoppen van de afstandsbediening van de next box verloren echter hun functionaliteit. Dit heb ik gemeld bij Ziggo en de dag erna een nieuw exemplaar ontvangen. Meteen gekoppeld zonder problemen totdat bleek dat de volumeknoppen van de soundbar op deze nieuwe afstandsbediening niet werkten. Het vreemde is dat deze op de oude afstandsbediening wel nog werken. Nu heb ik dus de situatie dat ik twee afstandsbedieningen heb. Eentje heeft alle functionaliteit behalve de volumebediening, en met de andere kan alleen het volume bediend worden. Uiteraard alles geprobeerd zoals batterijen een uur eruit en ook de mediabox nieuw gestart. Alles zonder resultaat. Is wel een heel erg vervelend probleem en ik hoop dat iemand hiervoor een oplossing heeft.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6153Posts
  • 729Oplossingen
  • 2624Likes

Goedemorgen @tcollijn

Het lijkt mij ook wel vervelend om met 2 afstandsbedieningen te moeten functioneren.

Wil je van de oude afstandsbedieningen de batterijen gaan verwijderen? Dan verliest die zijn koppeling. Haal ze van de nieuwe afstandsbediening er ook uit voor 1 minuut en koppel die erna opnieuw via de stappen op de website

tcollijn

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Jamyla, bedankt voor het antwoord, maar zoals ik al had aangegeven in mijn post heb ik dit al geprobeerd zonder resultaat. De uitkomst was precies hetzelfde. Alles werkt op de nieuwe afstandsbediening, maar het volume gebruik blijft gekoppeld aan de oude.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6153Posts
  • 729Oplossingen
  • 2624Likes

Dat begrijp ik @tcollijn

Maar wat ik wil weten, is als je de oude afstandsbediening uitschakelt door de batterijen eruit te halen en vervolgens de nieuwe afstandsbediening koppelt aan je TV en soundbar of de koppeling dan wel lukt of krijg je een foutmelding?

tcollijn

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Jamyla, deze procedure heb ik al een paar keer doorgenomen. Zojuist voor de zekerheid weer een keer de batterijen uit beide afstandsbedieningen gehaald en toen na ruim een uur alleen in de de nieuwe gedaan. Vervolgens gekoppeld en het resultaat was wederom hetzelfde. Afstandsbediening koppelt onmiddellijk met de TV, soundbar en mediabox, echter het volume op de afstandsbediening werkt niet.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6153Posts
  • 729Oplossingen
  • 2624Likes

Fijn om te weten dat er geen foutmelding ontstond tijdens het koppelen maar dat wel blijkt te lukken.

Dat geeft ons meer informatie dit te onderzoeken. 

Heb je voor mij de volgende informatie?
Software versie Mediabox Next: 
Merk/Type nummer soundbar:
Werken de volume knoppen op de afstandsbediening wel zonder koppeling met de Next box?:

tcollijn

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Jamyla, bedankt voor de snelle antwoorden. De software van de mediabox is 4.34. De soundbar is een JBL 2.1 Deep Bass. De volumeknoppen werken ook niet op de soundbar zonder koppeling met de next box. Nogmaals bedankt om naar dit probleem te kijken.

tcollijn

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Jamyla, ik las toevallig een artikel dat een nieuwe mediabox door Humax is uitgebracht. Hierbij is de afstandsbediening 2 cm korter. Ik heb deze kortere versie afstandsbediening ontvangen. Zou het kunnen zijn dat mijn foutmelding wordt veroorzaakt door de Humax afstandsbediening in combinatie met de oude mediabox welke niet door Humax is geproduceerd?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Nee dat zou niet het probleem moeten zijn. Het is een bekend probleem en we hebben jou al doorgegeven als voorbeeld. We doen ons best dit zo snel mogelijk op te lossen! Sorry voor het ongemak! 

tcollijn

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Beste Maud, je antwoord is van 3 weken geleden, sindsdien is er een update voor de Next box geweest hetgeen geen verbetering heeft opgeleverd. Verder heb ik gemerkt dat ook de Source knop alleen nog maar werkt op de oude afstandsbediening. Ook ben ik nog lid van een groep aangemaakt omdat het geluid van de Next box steeds wegvalt. Ik zie dat expert monteurs naar mensen worden gestuurd op het moment dat ze dreigen Ziggo te verlaten. Ik dreig hier niet mee maar zou het ook op prijs stellen als een Ziggo monteur langs kon komen omdat de drie klachten behoorlijk van invloed zijn op mijn televisiegenot.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1529Posts
  • 234Oplossingen
  • 650Likes

Hallo @tcollijn , ik snap je frustratie... Hier zou ik ook niet tevreden mee zijn. Natuurlijk willen we dit allemaal zo snel mogelijk opgelost zien.
Helaas schijnt dit nogal een ingewikkeld proces te zijn. We moeten er wel voor zorgen dat een aanpassing in de software, niet een probleem veroorzaakt op andere toestellen.
Achter de schermen wordt hier nog druk aan gewerkt. Zodra we een update hierover hebben, posten we dit gelijk in dit topic.

Voor deze situatie worden geen monteurs ingepland omdat deze ook niet dit probleem ter plaatse kunnen oplossen, enkel beoordelen. Om deze situatie op te lossen heb ik via ons magazijn een andere Next afstandsbediening kunnen regelen. Dat is het grotere type met de 4 batterijen. Deze ontvang je binnen een paar dagen per post van mij. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen hiermee! 

tcollijn

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Meindert, Dat zou fijn zijn. De oude grote afstandsbediening had in ieder geval alle functies, alleen de volumeknop werkte niet meer goed en daarom heb ik een nieuwe aangevraagd waarbij de kleinere versie is gestuurd. Ik hoop dus idd dat de oude afstandsbediening hier soelaas brengt. Blijft nog het wegvallen van het geluid maar dat wordt al uitvoerig besproken in een andere chat. Dus nogmaals bedankt en grtjs.

tcollijn

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Beste Meindert, op de eerste plaats dank voor het sturen van de nieuwe afstandsbediening. Helaas heeft dit niet het gewenste resultaat gehad. De volume en source knoppen blijven gekoppeld aan de oude afstandsbediening. Ik heb hele nachten de batterijen uit de afstandsbediening gehad, ik heb de next box, TV en JBL soundbar al naar fabrieksinstellingen omgezet maar de oude afstandsbediening moet in gebruik blijven om het volume te wijzigen en de bron om te zetten. Ik word er zo onderhand moedeloos van. Hier moet toch een oplossing voor zijn?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2760Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

@tcollijn Bedankt voor de terugkoppeling! Wat ontzettend jammer dat het geen oplossing biedt. Er spelen dan nog twee vragen, heb je het antwoord op deze vragen voor mij: 

1. Hoe is de soundbar aangesloten op de TV? 

2. Als je de AB koppelt aan de TV, werkt je  volume dan wel?

Daarmee kunnen we opnieuw een aantal dingen uitsluiten. De oplossing laat nog even op zich wachten maar ik hoop dat we hem heel snel kunnen vinden! 

tcollijn

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

De soundbar is via HDMI aangesloten op de TV. De nieuwe AB verbond direct met zowel de mediabox, tv en soundbar. Echter de oude afstandsbediening lijkt haar verbinding voor wat betreft de volumesetting en source keuze te behouden voor zowwel de TV alsook de Soundbar. Dit is tevens het geval als ik de mediabox afsluiten en uitsluitend de TV en soundbar gebruik. Ik heb inmiddels twee nieuwe AB'n geprobeerd met steeds hetzelfde resultaat. Hoop dat dit helpt.