1
Vraag
2
Reacties
MartijnK

Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geluid weg na update 4.25

Nadat ik de update heb uitgevoerd is na het schakeling van zenders het geluid ineens weg. Als ik op de box de Dolby instellingen verander komt het geluid weer terug maar dat is natuurlijk een k met p oplossing. Ik heb een Denon X2600H.

Overigens heb ik nog steeds issues met zwart beeld zodra de Next box de boel weer uit zichzelf reset naar 1080p. Ik blijf hier de box maar op 4K zetten. Dit is ook zo'n dweilen met de kraan open issue.

Het gekke is dat ik toch echt een goed gevoel had mbt de release notes van de 4.25 update maar helaas. Deksel op de neus en het is enkel maar erger geworden.

Hoe kan ik de boel terugzetten met een rollback want dit is echt enorm irritant.

Bedankt alvast

47 Reacties 47
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @gerben80,

Zeker niet een update waar we op hopen 

Geldt het ook als je de workaround gebruikt? Eerst de TV aanzetten, dan de receiver en als allerlaatste de Next?

gerben80

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi @Alex Ziggo , deze workaround heeft bij ons spijtig genoeg geen effect. 

Het gebeurt niet bij het schakelen van de ene naar de ander zender, maar wanneer je naar meerdere kanalen achter elkaar zappt.

Amateur

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi,

 

Hier de zelfde problemen met het geluid sinds update 4.25.

Bij kijken naar Netflx via de ethernet kabel geen storing, dus het ligt aan de mediabox.

Storing deed zich eerst voor na iedere  1,5 uur na de contacten met de helpdesk na ieder uur.

Diverse keren gebeld met helpdesk en van alles geprobeerd, hdmi kabel er uit .

Alles van de spanning af en  weer aan.

Mediabox gereset.

Ik ben gebeld door de monteur op afstand. Ook hiermee hetzelfde gedaan.

Ter controle zou teruggebeld worden, dit is niet gebeurd.

Helpdesk weer gebeld. Alles was  in dossier geregistreerd.

Graag spoedige oplossing.

.   

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
gerben80 wrote:

Hoi @Alex Ziggo , deze workaround heeft bij ons spijtig genoeg geen effect. 

Het gebeurt niet bij het schakelen van de ene naar de ander zender, maar wanneer je naar meerdere kanalen achter elkaar zappt.

Helder! Wil je eens proberen UHD op je TV uit te zetten óf Dolby bij je audio (of beide, maar zo weten we welke van de twee heeft geholpen als dat het heeft opgelost). Ook dit is tot nu toe voor sommige een workaround gebleken (niet ideaal uiteraard, want je mist een functie dan)

AV-Bob

Level 3
  • 17Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Inmiddels update 4.27 binnen, maar helaas valt het geluid nog steeds weg na een paar keer zappen.

Steven079

Level 1
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Graag een fix hoe moeilijk kan het zijn?

AV-Bob

Level 3
  • 17Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Het gebeurde trouwens ook bij versneld vooruit spoelen. En ook nog steeds bij uit een aanzetten van TV / receiver

Jeremypauwels

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zojuist gecontroleerd, wat ook een oplossing zou kunnen zijn is dat in het menu onder beeld en geluid de optie dolby op uitgezet gaat worden.  het is niet ideaal maar het scheelt wel een hoop ergernis.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic