1
Vraag
2
Reacties
MartijnK

Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geluid weg na update 4.25

Nadat ik de update heb uitgevoerd is na het schakeling van zenders het geluid ineens weg. Als ik op de box de Dolby instellingen verander komt het geluid weer terug maar dat is natuurlijk een k met p oplossing. Ik heb een Denon X2600H.

Overigens heb ik nog steeds issues met zwart beeld zodra de Next box de boel weer uit zichzelf reset naar 1080p. Ik blijf hier de box maar op 4K zetten. Dit is ook zo'n dweilen met de kraan open issue.

Het gekke is dat ik toch echt een goed gevoel had mbt de release notes van de 4.25 update maar helaas. Deksel op de neus en het is enkel maar erger geworden.

Hoe kan ik de boel terugzetten met een rollback want dit is echt enorm irritant.

Bedankt alvast

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi allen,

Allereest nog bedankt voor al jullie voorbeelden. Naar aanleiding van al jullie voorbeelden is een ticket gelogd voor dit probleem.

Goed nieuws! Ik heb zojuist het bericht ontvangen dat het ticket is gesloten met de opmerking dat het probleem niet meer voorkomt met de nieuwste software (4.26). Kunnen jullie ons laten weten of de problemen inderdaad zijn verholpen? Controleer hierbij wel of je Mediabox Next al beschikt over de nieuwste software.

 

Is het niet opgelost en ervaar je dit ook? Vul dan de volgende vragenlijst in:

 

-Probleemomschrijving: 
-Merk + Type TV: 
-Merk + Type audio apparatuur: 
-Gebruik je de bijgeleverde HDMI kabel (high speed)? 
-Staat je HDMI-CEC uit? 
-Lost de workaround het probleem op*? 
 

 

*De workaround is de volgorde van aanzetten van de apparaten: Doe de Mediabox Next als allerlaatste aan (eerst TV, dan receiver, dan Next).

Bekijk in context

47 Reacties 47
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Rollback kan niet. Heb je de Next al een keer 30 sec uit gehad d.m.v. de schakelaar aan de achterkant? Soms kan het heel simpel zijn  .

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

  

Dancer of the boreal valley wrote:

Hier werkte de volumeregeling van de tv niet meer na de update.

Oplossing:
Verander de optie " Bepaal je volume " ( instellingen => beeld en geluid), deze stond op "audiosysteem ipv. TV.

 

MartijnK
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
MaxH wrote:

Rollback kan niet. Heb je de Next al een keer 30 sec uit gehad d.m.v. de schakelaar aan de achterkant? Soms kan het heel simpel zijn  .

Was het maar zo simpel 😉 Ik heb zelfs het complete stekkerblok van het stroom afgehaald. Zolang ik geen "gekke" dingen doe zoals replay tv gebruiken of overschakelen van de output op de Denon (HDMI TV naar HDMI PS4 en weer terug naar TV) dan gaat het voortreffelijk. Het gebeurd ook niet altijd maar overduidelijk veel te vaak. 

MartijnK
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

  

Dancer of the boreal valley wrote:

Hier werkte de volumeregeling van de tv niet meer na de update.

Oplossing:
Verander de optie " Bepaal je volume " ( instellingen => beeld en geluid), deze stond op "audiosysteem ipv. TV.

 

Ik heb die optie niet eens in het menu staan. Mogelijk ligt dat aan het feit dat ik CEC niet aan heb staan. De reden hiervoor is dat ik een Logitech Harmony Elite Pro gebruik. CEC is dan totaal niet handig omdat het conflicteert tijdens het gebruik 😉

Als dit overigens het probleem zou moeten zijn, waarom krijg ik geluid weer terug als ik de Dolby instellingen wijzig. Naar mijn mening wordt er na het wijzigen gewoon weer een nieuwe handshake gestuurd. Dat zou dan de reden moeten zijn waarom het geluid gewoon weer terugkomt/hersteld wordt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@MartijnK Ik begrijp het nu, dat fenomeen heb ik vaker voorbij zien komen, maar kan het hier niet uitproberen.

ik was te snel met mijn advies, niet goed gelezen , dat geld als het geluid niet meer te bedienen is door een verkeerde koppeling na de update.

Dim

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik sluit me bij MartijnK aan. Ook bij ons is het zo dat na de laatste update het geluid soms wegvalt als je zappt tussen verschillende zenders. De mediabox Next is aangesloten op de Marantz NR1710. Wat dan helpt is een andere geluidsbron selecteren (bv de blu ray-speler) en daarna weer de mediabox. Voor de update was dit probleem er niet. Erg hinderlijk.

Ik zie dat er nog geen oplossing is gegeven voor dit probleem, komt dit nog wel?

MartijnK
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

No worries Be rt 😉

Wat Dim schrijft geldt ook hier trouwens. Het switchen tussen de sources op de versterker zorgt ook weer voor een nieuwe handshake tussen de Next box en de versterker en dus voor geluid. Er zijn inderdaad meerdere wegen die naar geluid leiden.

Ik wil ook nog even terugkomen op het zwart beeld issue. Nu ik de resolutie ingesteld heb op automatisch, dus niet op 4K, lijkt de box niet meer te "resetten" naar 1080p. Het probleem is overigens nog niet opgelost want het beeld gaat met deze setting toch ook even op zwart van tijd tot tijd. Gelukkig wel minder dan voorheen maar toch…

Ik had ook met Denon contact gezocht en zag vandaag pas het antwoord. Gezien het feit dat enkel de Next box op zwart gaat en geluid kwijtraakt (niet de Shield, NUC, PS4 en Switch) was het voor de medewerker van Denon geen reden te denken dat er een fout zou zitten in de wijze waarop de versterker communiceert. Dit wordt nu ook versterkt met het bericht van Dim, Marantz mag ook op de lijst. Voor Denon was het echter wel reden om te melden dat ik mijn klacht bij Ziggo neer moest leggen. En eerlijk is eerlijk, daar hebben ze best wel een punt (en gelukkig had ik een vooruitziend blikjes moment) 😄

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
MartijnK wrote:

Ik heb die optie niet eens in het menu staan. Mogelijk ligt dat aan het feit dat ik CEC niet aan heb staan. De reden hiervoor is dat ik een Logitech Harmony Elite Pro gebruik. CEC is dan totaal niet handig omdat het conflicteert tijdens het gebruik 😉

Dat klopt. Bij bediening met een Harmony krijg je een paar opties niet te zien. Dat maakt ook niet uit. Ik heb ook op zowel de Denon AVR als de TV, CEC uitgeschakeld. De Harmony regelt het zoals het moet. Het maakt dan niet uit hoe je de geluidoptie op de Next hebt staan.

Ik heb de Denon op pass-through staan. Alleen als ik tijdens TV kijken(dan komt het geluid uit de TV speakers) over schakel naar Film kijken(dan komt het geluid via de 5.0 speakers) en vise versa, dan is er even een nieuwe handshake en even zwart beeld. Maar dat is logisch. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @MartijnK , 

 

Wat vreselijk irritant dat je sinds de laatste update issues ervaart met het geluid via je Denon X2600H. Ik kan mij voorstellen dat dit super vervelend is tijdens het tv kijken en je hier echt hinder van ervaart. 

 

Het lijkt inderdaad echt om een handshake probleem te gaan, waarbij je met het zender schakelen soms het geluid kwijt raakt. Er zijn nog 2 dingen waar ik nieuwsgierig naar ben.

  • Hoe werkt het als je een ARC poort gebruikt? Je aansluiting is nu: Next <HDMI> Denon <HDMI> TV. Wil je eens testen hoe het gaat als je een ARC poort gebruikt? Dan wordt het Next <HDMI> TV <HDMI ARC> Denon.
  • Betreft het zwarte beeld met inschakelen ben ik benieuwd of dat ook voorkomt als je de Next afstandsbediening gebruikt voor het inschakelen van je apparatuur in plaats van je Logitech afstandsbediening. De timing van inschakelen van box en tv kan daardoor anders zijn en daardoor de timing van de handshake ook.

 

 

 

MartijnK
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marije Ziggo wrote:

Hey @MartijnK , 

 

Wat vreselijk irritant dat je sinds de laatste update issues ervaart met het geluid via je Denon X2600H. Ik kan mij voorstellen dat dit super vervelend is tijdens het tv kijken en je hier echt hinder van ervaart. 

 

Het lijkt inderdaad echt om een handshake probleem te gaan, waarbij je met het zender schakelen soms het geluid kwijt raakt. Er zijn nog 2 dingen waar ik nieuwsgierig naar ben.

  • Hoe werkt het als je een ARC poort gebruikt? Je aansluiting is nu: Next <HDMI> Denon <HDMI> TV. Wil je eens testen hoe het gaat als je een ARC poort gebruikt? Dan wordt het Next <HDMI> TV <HDMI ARC> Denon.
  • Betreft het zwarte beeld met inschakelen ben ik benieuwd of dat ook voorkomt als je de Next afstandsbediening gebruikt voor het inschakelen van je apparatuur in plaats van je Logitech afstandsbediening. De timing van inschakelen van box en tv kan daardoor anders zijn en daardoor de timing van de handshake ook.

 

 

 

Beste Marije,

 

Mijn TV zit reeds op de ARC poort op de Denon. Is dat wat je bedoelde? Overigens is het zo dat het probleem goed te reproduceren valt want hoewel het met simpel schakelen ook gebeurt, zorgt terugkeren vanuit replay TV in bijna 80% voor het audio probleem.

Vwb het zwarte beeld, ik geloof dat je mij niet helemaal begrepen heb. Het heeft niets te maken met de tv/box aanzetten. Het probleem ontstaat spontaan tijdens het kijken. Zet ik de box op 4K dan gaat het een tijdje goed echter reset de box uit het niets de ingestelde 4K resolutie naar 1080p en dan begint de stroboscoopsessie. Ik dien dan wederom de box op 4K te zetten en dan herhaalt het ritueel zich dagelijks. Nu heb ik de box op automatisch staan en ik merk dan soms een lange tijd zwart beeld op. Gelukkig reset de box nu niet naar 1080p. Best een vooruitgang maar toch gaat het soms nog mis.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @MartijnK,

Helder! Ontzettend gekke situatie, zeker omdat het dus ook vrij goed te reproduceren is. Ik kan nog niet verklaren waarom je het bijvoorbeeld bij 80% van de gevallen bij Replay > Live TV hebt. Je hebt zelf al veel geprobeerd en getest, maar ik ga tóch voor de zekerheid vragen: Heb je voor de zekerheid ook andere HDMI-kabels geprobeerd? Als dat het geval is, ga ik je situatie intern doorzetten.

RonvMeijer

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij is het iets anders, Dolby D aangesloten met een TosLink kabel en geloof me, die is perfect maar tijdens het kijken valt vaak heel even het geluid weg, ik zie dat ook op de display van de receiver… ook met terugkijken en/of opgenomen programma's hetzelfde...hebben meer mensen hier last van?

MartijnK
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alex Ziggo wrote:

Hi @MartijnK,

Helder! Ontzettend gekke situatie, zeker omdat het dus ook vrij goed te reproduceren is. Ik kan nog niet verklaren waarom je het bijvoorbeeld bij 80% van de gevallen bij Replay > Live TV hebt. Je hebt zelf al veel geprobeerd en getest, maar ik ga tóch voor de zekerheid vragen: Heb je voor de zekerheid ook andere HDMI-kabels geprobeerd? Als dat het geval is, ga ik je situatie intern doorzetten.

Beste Alex,

Ik heb het geprobeerd met 3 verschillende kabels, die van mijn NUC, Shield TV en Switch. Ik kan met zekerheid stellen dat alle drie mijn HDMI kabels, de kabel in de Marantz van Dim en de Toslink kabel van Ron welliswaar gedeeltelijk, defect zijn ;).

Sorry maar helaas Alex, de 4.25 update heeft iets kapot gefixt dus zet maar door. Kunnen jullie geen logs uitlezen van mijn box? Mag van mij hoor 🙂

Kijk dan ook gelijk even waarom het beeld soms uit het niets op zwart springt :))))

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @MartijnK,

Nog even ter controle voor ik je melding intern doorstuur zoals aangegeven door collega @Alex Ziggo. Gebruik je wel de HDMI kabel die is meegeleverd in het installatiepakket van de Next?
Anders wil ik eerst nog een HDMI kabel toesturen, dan weten we zeker dat het niet aan de HDMI kabel ligt die momenteel gebruikt wordt. 

gerben80

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo allemaal,

Ik heb ook een Denon X2600H waarbij het geluid ook wegvalt tijdens een paar keer zappen. Dit probleem is ontstaan na de update.

AV-Bob

Level 3
  • 17Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Heb hetzelfde probleem met mijn Denon x3600H na de update. Tijdens zappen valt het geluid weg.  De receiver even uit en aan zetten of van ingang wisselen lost het op. Overigens moet je eerst de tv en de mediabox aanzetten, dan even wachten en dan pas de receiver aanzetten, anders heb je sowieso geen geluid.
Moet zeggen dat ik geen up to date tv heb, namelijk een plasma.

Robinho61

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hetzelfde probleem hier. Heb een Yamaha receiver RX A670 en een Samsung Q95T

Tijdens kijken naar TV valt het geluid soms (random) weg. Heb nieuwe HDMI 8K kabels gekocht maar die bieden geen oplossing, in eerste instantie heb ik de bijgeleverde Ziggo HDMI gebruikt. Coax van Ziggo gebruikt.

Erg irritant kan ik zeggen en hoop dat hier snel een oplossing voor komt.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @MartijnK en alle anderen die onder dit topic hebben gereageerd. 

Zo te lezen zijn er een boel die last hebben van problemen met beeld en geluid na de 4.25 update voor de Mediabox Next. Ik wil dit graag intern uitzetten zodat dit verder onderzocht kan worden.
Zou iedereen zijn of haar postcode en huisnummer willen zetten in hun profielgegevens? Daarnaast de vraag of je onderstaande vragen kunt beantwoorden. De vragen staan ook gelijk in het veld waarin je kunt reageren. 

Wat is je type receiver? 
Wat is je type tv-toestel? 
Gebruik je de bijgeleverde HDMI kabel? 
Staat je HDMI-CEC uit? 

DNou

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het zelfde probleem als hierboven beschreven, gebruik een pioneer LX59, denk niet uitmaakt welke receiver men gebruikt het is duidelijk sinds de laatste update, daarnaast krijg ik het geluid goed als ik bij de geluidsinstellingen een van de 3 opties kies, is alleen niet heel praktisch, hoor graag een reactie, mijn postcode en huisnummer staan in het profiel, bedankt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic