1
Vraag
2
Reacties
Luppie8

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Geluid via soundbar hapert i.c.m. next mini

Sinds kort is mijn Mediabox XL omgeruild voor een Next mini, en sindsdien hapert het geluid wanneer ik tv kijk via de next mini en het geluid uit de soundbar laat komen. Het is alleen in deze combinatie een probleem. In alle andere gevallen werkt alles prima: 

* Tv via next mini en geluid uit tv speakers (soundbar dus uit)

* Netflix, youtube of iets dergelijks via tv en geluid via soundbar (next mini dus uit)

* Xbox game/film en geluid via soundbar.

 

Bij de Mediabox XL was er niks aan de hand. De klantenservice van Ziggo kan me niet verder helpen en verwijst me naar de community. Helaas lees ik hier dat ik lang niet de enige ben met dit probleem. Heeft iemand hier al een gouden oplossing voor gevonden, of is het wachten op een software update van de next mini?

 

Ik heb de volgende apparatuur:

* Next mini

* Samsung QE55Q6FNA tv

* Samsung soundbar MS650

* Xbox one mini

 

Zowel de next mini als de xbox zijn met hdmi aan tv verbonden, de soundbar is dat ook, maar dan op de hdmi arc ingang in de tv.

 

Heeft iemand een oplossing? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Luppie8
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb inmiddels met de afdeling retentie gesproken en mijn next mini laten omruilen voor de gewone next. Die kan ik wel met hdmi op mijn soundbar aansluiten en de soundbar op de tv, zonder dat dit beeldvertraging oplevert. En het grote voordeel, door deze manier van aansluiten zijn de geluidshaperingen ook opgelost. Kortom: afscheid nemen van de next mini is voor mij de oplossing gebleken.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Wim C.

Level 17
Super Expert
  • 3562Posts
  • 152Oplossingen
  • 2519Likes

Dag @Luppie8 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens (net als u) ook gewoon klant ben.

Als dit de achterzijde is van uw Samsung soundbar MS650:

CF79FC31-47C9-47CC-AA9A-91458EC3E045.jpeg

Dan kunt u proberen om de Mediabox Next Mini aan te sluiten op de HDMI-IN van uw soundbar, de HDMI-OUT sluit u aan op uw TV.

 

Luppie8
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor het meedenken. Dat heb ik inderdaad geprobeerd, maar dan doet niet alleen het geluid raar maar ook het beeld.

Inmiddels wel al de halve dag met de klantenservice in contact geweest. Meerdere medewerkers geven aan dat de next mini eigenlijk niet goed is. Werd verzocht de afdeling retentie te bellen en de mini om te ruilen voor de gewone next

truikrijnen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Luppi,

Mocht jouw probleem nog bestaan, dan kan mijn oplossing misschien soelaas bieden. Ik heb ook zitten rommelen met Optische kabel en een betere HDMI verbinding. Maar niets hielp.

Ik heb een Samsung Series 7 50" t.v en een Samsung HW-M550 soundbar. Geluidsonderbrekingen had ik ook op eigenlijk alle tv zenders,

maar niet bij streamingdiensten zoals Netflix en Amazon.

Rotgezocht; monteur laten komen. Die deed interessant, maar loste het probleem niet op. (Fout in de TV= Bull**bleep**, want met DELTA spulletjes werkte alles perfect.)Toen heb ik de Sonos speaker bij de Next-Mini weggehaald,  en ook de Deco M4 (wifiversterker) een hogere plek gegeven, weg van de router. Dit om het WIFI signaal ruim baan te geven en het risico op interferentie te verkleinen. Vervolgens "SmartThings" app geinstalleerd en zowel de TV als ook de Soundbar in mijn thuisnetwerk opgenomen. Alles draait nu storingsvrij onder WiFi. 

Uiteindelijk denk ik, dat dit gedonder Ziggo klanten kost. Zij moeten hier onderzoek naar doen, en afdoende oplossingen in  hun producten verwerken. I.p.v. de klant met het probleem opzadelen. Afijn, succes ermee!

 

 

Cor Scholten

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben van KPN overgeschakeld naar Ziggo en heb een Next Mini ontvangen. Geheel aangesloten op Philips TV die verbonden is met een Bose soundbox. Alles is bekabeld met HDMI en UTP kabels.  In feite is alleen de setop box van KPN vervangen door de Next Mini. 

Helaas komt (al meer dan een maand) het elke avond zeker één keer voor dat het geheel spontaan overschakelt van het geluid uit de soundbox naar het geluid uit de TV. 

Dit verschijnsel komt niet voor als de Next Mini niet wordt gebruikt. Oplossing is om het geheel uit en aan te zetten. 

Volgens mij zit het probleem in de Next mini. Ik ben niet geïnteresseerd in oplossingen zoals "probeer een optische kabel te gebruiken tussen de TV en de soundbox'; het moet gewoon werken.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 2096Posts
  • 170Oplossingen
  • 635Likes

@Cor Scholten welkom hier, leuk dat je er bent. Maar zeker, je wil natuurlijk met je nieuwe Ziggo pakket optimaal genieten. Ook met daarbij je eigen apparatuur.

''Het moet gewoon werken'' is met electronica, software en apparaten natuurlijk een ideaal beeld maar helaas niet altijd realiteit. Maar we komen er vast wel uit.

 Hebben @robbo en/of @anoniemforum een idee in deze zaak? 

anoniemforum

Level 18
Super Expert
  • 8701Posts
  • 548Oplossingen
  • 2088Likes

hoe staat de Dolby Audio instelling ingesteld bij Beeld en Geluid ?

 

huisje :interface_next_instellingen: Beeld en Geluid

Luppie8
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb inmiddels met de afdeling retentie gesproken en mijn next mini laten omruilen voor de gewone next. Die kan ik wel met hdmi op mijn soundbar aansluiten en de soundbar op de tv, zonder dat dit beeldvertraging oplevert. En het grote voordeel, door deze manier van aansluiten zijn de geluidshaperingen ook opgelost. Kortom: afscheid nemen van de next mini is voor mij de oplossing gebleken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic