1
Vraag
2
Reacties
Kelder

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Geluid via de home Cinema word steed afgesloten door mijn tv. En gaat verder via tv.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5655Posts
  • 596Oplossingen
  • 3034Likes

@Kelder Rot om te lezen dat het steeds mis gaat. @robbo heeft op deze pagina tips gedeeld over het aansluiten van een audioset. Loop ze gerust eens na, mogelijk vind je op deze manier het pijnlijke punt. Laat je het weten? 

Bekijk in context

Kelder
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik had de HDMI Kabel aangesloten op de poort van HDMI 3 (ARC)  van de TV dat was niet goed!!!! ik heb de kabel op nieuw aangesloten op een andere HDMI poort.  Steeds in beeld dat mijn mijn Home Cinema set geen ARC poort heeft.  Nu is het goed en wordt niet meer af gesloten.  (Dit was de oplossing)

Bekijk in context

12 Reacties 12
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4247Posts
  • 392Oplossingen
  • 1027Likes

Hoi @Kelder

Het gaat dus niet helemaal lekker met het geluid. Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk wat er precies speelt. Kun je wat meer uitleg geven? Hoe kijk je TV, bijvoorbeeld met een Mediabox? Hoe heb je de Home Cinema set aangesloten op je TV? Kan het zijn dat je Home Cinema set automatisch in standby gaat na een bepaalde tijd?

Pasi

Level 18
Expert
  • 6982Posts
  • 411Oplossingen
  • 3451Likes

Hallo,

Schakelt de home cinema misschien automatisch ( na zoveel tijd ) in standby ?

Edit: hetzelfde idee als @Rikst, maar haar laatste zin had ik niet gelezen 😇.

Kelder
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik kijk tv via de Mediabox aan gesloten via hdmi, ik luister radio via de mediabox aan gesloten via Optische kabel op Homecinema set. Dat gaat goed.  Tv aangesloten op de Hdmi poort ingang van de Homecinema set.  Wil ik muziek op de tv luisteren via Homecinema set dan gaat het mis, Dan word de homecinema set uit geschakelde na enkele ceconden ik hoor in die paar seconden wel muziek via de boxen. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4247Posts
  • 392Oplossingen
  • 1027Likes

Dat lijkt geen standby issue @Kelder. Maar wat bedoel je precies met "muziek luistern op de tv"? Is dat via de Mediabox?

Kelder
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik bedoel als er een muziek programma op tv is, en ik wil het laten horen via de Home Cinema set dan gaat het mis.??

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5655Posts
  • 596Oplossingen
  • 3034Likes

@Kelder Rot om te lezen dat het steeds mis gaat. @robbo heeft op deze pagina tips gedeeld over het aansluiten van een audioset. Loop ze gerust eens na, mogelijk vind je op deze manier het pijnlijke punt. Laat je het weten? 

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16034Posts
  • 690Oplossingen
  • 5109Likes

@Kelder 

Als ik het nu allemaal goed lees en begrijp moet de juiste bron worden ingesteld.

Gaat het om een Mediabox XL een Next of een Humax? 

Gaat de Cinema set echt uit of op standby welk merk of model? 

Deze setup zou moeten werken afhankelijk van de Mediabox en de instellingen hiervan. 

Mogelijk zal bij de instellingen van de TV zelf de interne luidspreker uitgeschakeld moeten worden. En in de mediabox voor het geluid de optische uitgang als voorkeur instellen.

Vibram Barefoot

Level 7
  • 155Posts
  • 8Oplossingen
  • 24Likes

Hallo Kelder is het al opgelost? heb je dit al geprobeerd: heb je ook toevallig de NEXT box, Idd een optische kabel van je audio naar je mediabox, een HDMI kabel van de mediabox naar de HDMI-arc van je tv als die aanwezig is, anders een andere HDMI poort gebruiken. je audio op tv zetten, en op je tv geluid via audio selecteren. En de automatische standby van zowel de tv als de audio uitschakelen.

Kelder
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het is opgelost, alles even goed nagelopen en wat jullie gezegd hebben heb ik gedaan.

Dank voor het advies.

Kelder
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het is opgelost, bedankt voor het advies.

Alles nog even goed na gelopen en het werkt

Bedankt.

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16034Posts
  • 690Oplossingen
  • 5109Likes

Puur uit interesse en voor lezers met een soortgelijke situatie wat heeft u specifiek aangepast of veranderd?

Kelder
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik had de HDMI Kabel aangesloten op de poort van HDMI 3 (ARC)  van de TV dat was niet goed!!!! ik heb de kabel op nieuw aangesloten op een andere HDMI poort.  Steeds in beeld dat mijn mijn Home Cinema set geen ARC poort heeft.  Nu is het goed en wordt niet meer af gesloten.  (Dit was de oplossing)

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic